Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheForumTroll
Hej eksperter.

Efter at have haft lånt mit soveværelses-TV (Samsung LE40B755) ud i noget tid, får jeg det nu tilbage. Låneren skal have sig et nyt fra Leasy* og ville gerne have noget hjælp til at vælge. Hun går meget op i at det er et godt billede og efter jeg har snakket hende ørerne fulde om kvalitet på TV skærme (eller mangel på samme) skal det gerne være et så korrekt/neutralt billede som muligt. Til gengæld er hun komplet ligeglad med alle de smarte (og knap så smarte) funktioner diverse Smart TV's har.

Jeg er ikke selv nogen videre haj til hvad der dur og hvad der ikke gør inden for TV, så hvad ville i vælge hvis i skulle have et TV fra Leasy.dk i en cirka 46-50" for at få det bedst mulige billede? Prisen er ikke så vigtig.

Jeg har selv haft kigget på et Plasma TV, som de også har hos Leasy, men jeg tror ikke hendes stue er mørk nok til det er en fordel, så det skal sikkert være et LED. Det nuværende TV bliver brugt til både TV, film, Playstation og Wii.

* - Ja, jeg ved det godt; de er dyre osv. og jeg har prøvet at snakke hende til rette uden held. Hvad kan jeg sige..
Af Coolsmarti
Garanteret fordi det skal købes på afbetaling, right? Smut i stedet ned til Expert/Punkt1 og benyt deres op til 20 mdr. rentefri. Leasy er dyre, både kontant og ISÆR på afbetaling!!
Af Ekmani
ville blot siger jeg er meget enig i den betragtning. Langt de fleste forhandlere vil have billigere alternative afbetalingsmuligheder end leasy.

Tjek de mange tråde og anmeldelser her på siden. Hvis det er Plasma du går efter vil de fleste nok pege på en Panasonics model
Af TheForumTroll
Øh, læste i hvad jeg skrev før i svarede eller kiggede i kun på overskriften?

TV'et er ikke til mig og jeg har prøvet at anbefale at handle et andet sted, som jeg også skrev.

Plasma?? Jeg skrev netop det nok IKKE skulle være plasma. Goddag mand økseskaft!
Af PhDream
Folk har svært ved at forstå, at en del mennesker ikke kan få lån andre steder end hos L'easy. Dette er grunden til at firmaet klarer sig så godt og at de kan tage så høje renter - nogle mennesker har ikke noget valg, hvis de gerne vil eje elektronik. Folk herinde har også svært ved at forstå, at der findes andre tv i verden end plasma og at plasma ikke er for alle (dette er nok 1000. gang, jeg skriver dette).

To gode tv hos L'easy:

1. http://www.leasy.dk/tv-og-lyd/fladskaer ... ms-tv.aspx

2. http://www.leasy.dk/tv-og-lyd/fladskaer ... ms-tv.aspx

Der er bedre tv hos L'easy, MEN de koster også mere. Dette var to gode tilbud under 8000 kr.
Af klingenberg
Øh, læste i hvad jeg skrev før i svarede eller kiggede i kun på overskriften?

TV'et er ikke til mig og jeg har prøvet at anbefale at handle et andet sted, som jeg også skrev.
Du har ikke prøvet nok.
Plasma?? Jeg skrev netop det nok IKKE skulle være plasma. Goddag mand økseskaft!
Du gav udtryk for du ikke var sikker. Mange plasmaskærme virker fint under de fleste forhold, men smider du det op ved siden af et vindue, kan det du godt få problemer.
Af TheForumTroll
PhDream skrev:Folk har svært ved at forstå, at en del mennesker ikke kan få lån andre steder end hos L'easy. Dette er grunden til at firmaet klarer sig så godt og at de kan tage så høje renter - nogle mennesker har ikke noget valg, hvis de gerne vil eje elektronik. Folk herinde har også svært ved at forstå, at der findes andre tv i verden end plasma og at plasma ikke er for alle (dette er nok 1000. gang, jeg skriver dette).

To gode tv hos L'easy:

1. http://www.leasy.dk/tv-og-lyd/fladskaer ... ms-tv.aspx

2. http://www.leasy.dk/tv-og-lyd/fladskaer ... ms-tv.aspx

Der er bedre tv hos L'easy, MEN de koster også mere. Dette var to gode tilbud under 8000 kr.
Tak for svaret :)

Jeg tror desværre nærmere det drejer sig om dovenskab og TV reklamer der virker i dette tilfælde :o

Hvad vil du anbefale som er bedre, men selvfølgelig til en højere pris? Hun var vild med mit TV (som er et Samsung) men er de andre bedre skal det selvfølgelig ikke være sådan et jeg anbefaler. Personligt har jeg ikke rodet med andet end Phillips og Samsung og jeg må sige jeg var yderst skuffet over mulighederne og menu systemet på Philips TV'et i forhold til mit Samsung. Det var ellers to TV fra cirka samme udgivelses dato og pris, men efter min mening var der klasser til forskel. Billede kvaliteten kan jeg så ikke udtale mig særligt sikkert om uden at se dem side om side, men umiddelbart synes jeg Phillips havde et dårligere og meget kunstigt udseende billede, selv efter forsøg på at indstille det efter DVD'er til formålet.

Angående Plasma:
Leasy har kun ét plasma TV i den størrelse: Samsung PS51D555. Det er liiige stort nok, men hvis det er bedre end de LED skærme de har, så er det selvfølgelig dét jeg vil anbefale. TV'et hænger ikke ved siden af et vindue, men der er lysindfald fra siden ind på det. Om det er et problem kan jeg ikke udtale mig om O-O
Af Coolsmarti
PhDream skrev:Folk har svært ved at forstå, at en del mennesker ikke kan få lån andre steder end hos L'easy. Dette er grunden til at firmaet klarer sig så godt og at de kan tage så høje renter - nogle mennesker har ikke noget valg, hvis de gerne vil eje elektronik. Folk herinde har også svært ved at forstå, at der findes andre tv i verden end plasma og at plasma ikke er for alle (dette er nok 1000. gang, jeg skriver dette).

Ja, det kan da godt være, men stadig, en ÅOP på 28,49% er jo fuldstændig vanvittigt. Et TV til 7500 kr har du endt med at give over 16000 kr for, og dette er over hele 77 mdr, hvor det pågældende TV er mere end forældet ..
Så hellere lægge penge til side i stedet ...

De rente fri lån kan jeg forholde mig til, eks. 5500 kr i 10 mdr = 10 x 550, bum færdig. :-)

Nu skal jeg nok lade folk anbefale TV, men håber da du får snakket hende til fornuft når i læser det med småt.
Af TheForumTroll
Ja jeg er helt enig. Det er fuldstændig sindssygt med den høje rente. Deres priser er desuden også høje allerede før renten kommer ind i billedet. Hvis det skal være endnu værre, så prøv at se på deres D.E.R. side. Der er kontant prisen endnu højere!

Hvilke bedre sider kan man handle på, hvor man ikke skal hverken printe noget ud og sende eller ned i selve butikken, men hvor det hele er online? Hvis der er en side der er lige så nem at handle på, men med bedre priser, så kan det værre jeg kan overtale hende, men jeg har lidt min tvivl.
Brugeravatar
Af edinger
To grunde til at gå i dialog med trådstarter omkring hans (venindes) prioritering:

1) Pris
2) Teknologi-misforståelse

Ad 1)
Som flere allerede fint har redegjort for, er det hovedløst at finansiere sit køb gennem L'Easy.

Ad 2)
Dernæst beror forhåndsudelukkelsen af plasma på den misforståelse, at et plasmapanel pr. definition giver mere genskin end et LCD-panel.

Sådan har det ganske rigtig tidligere forholdt sig. Men med de nye antirefleks-coatings, gælder denne huskeregel ikke længere. Der findes således i dag flere LCD-skærme som, hvad angår evnen til at håndtere lysindfald, må se sig slået af markedets bedre plasmaskærme.

Der kan derfor være fin ræson i at forslå en plasmaskærm, selvom trådstarter i første instans har fraskrevet sig denne option.
Af TheForumTroll
Som jeg også skrev, så er plasma fint hvis det er bedre end de andre skærme de har, selv med lys indfald. Du behøver skam ikke overbevise mig. Jeg har tænkt mig at skifte mit nuværende LCD ud med et plasma, som jeg skriver i en anden tråd, så jeg er vundet over ;-)

Selv tænker jeg på at køb hos Wupti, men jeg er åben for ideer til bedre steder, både til mig selv (kontant salg) og til det omtalte køb (afbetaling over 1 til 2 år).