Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære flatpanels brugere.

Jeg har 5 harddiske, i forskellige størrelser, med rips af mine bluray film, dvd'er og cd'er, som jeg afspiller ved hjælp af den omtalte WD TV medieafspiller.

Men nu er jeg altså blevet træt af konstant at skulle junglere rundt med 5 usb stik og 2 usb indgange, og ønsker at have mine harddiske tilsluttede en NAS og stående ved siden af min computer.

Jeg vil derfor høre jer om mine muligheder for at tilslutte harddiskene til en NAS? Hvilken NAS vil I foreslå?

Ser frem til at høre fra jer!
Mvh Asger
Af lgowner
en billig NAS (Qnap TS410) klarer 20MB/skrivning og 30MB/læsning på Gbit og 4diske som du kan sætte op som du vil.

du får den til små 1800,- selvom det er en gammel model, så er prisen da helt ok? fås her.

Nå, det var mit bud (har selv haft denne i nogle år)
Af Insany
lgowner:
Tak for svar, det vil sige at man kan tilslutte 4 forskellige størrelse harddiske til Qnap TS410 via usb?
- Asger
Af lgowner
Insany skrev:lgowner:
Tak for svar, det vil sige at man kan tilslutte 4 forskellige størrelse harddiske til Qnap TS410 via usb?
- Asger
du kan ihvertfald tilslutte 3 stk eksternt bagi (+1 foran)
så kan du så langsomt få bygget internt lager op med f.eks 2TB diske og få kopieret indhold ind på NAS.

- du kan måske også med nogle af dem, tage dem ud af usb boksen hvis det er SATA diske, og sætte dem direkte internt, jeg ved dog ikke om NAS'n finder filsystem indhold eller om den identificeres som tom og skal formatteres. jeg tror dog godt du kan sætte en fyldt SATA disk intern og så dele den derfra.
Af Insany
lgowner:
Super fedt, tak for svar. Nu tror jeg desværre ikke jeg vælger at købe Qnap TS410, selvom den lyder fantastisk til mit behov, er den desværre alt for dyr til mig.

Men ville jeg i realiteten ikke bare kunne bruge en stationær computer som NAS? Så kunne jeg tilslutte harddiskene til min computer, og så vælge at slå "netværksdeling" til på harddisk-mapperne?

Eller er der forskel på hvad en købt NAS, som Qnap TS410, kan ift. en standard stationær computer?

På forhånd tak!! :- ))
Brugeravatar
Af herbstmeister
Insany skrev:lgowner:
Super fedt, tak for svar. Nu tror jeg desværre ikke jeg vælger at købe Qnap TS410, selvom den lyder fantastisk til mit behov, er den desværre alt for dyr til mig.

Men ville jeg i realiteten ikke bare kunne bruge en stationær computer som NAS? Så kunne jeg tilslutte harddiskene til min computer, og så vælge at slå "netværksdeling" til på harddisk-mapperne?

Eller er der forskel på hvad en købt NAS, som Qnap TS410, kan ift. en standard stationær computer?

På forhånd tak!! :- ))
Du kan godt bare streame fra din stationære computer, men det kræver vel så at den står konstant tændt...