Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!

Jeg er i den situation at jeg skal til at købe mig en ny skærm.
Har søgt vidt og bredt og jeg vil mene jeg har fundet frem til en rimlig god skærm.

Men jeg er stadig lidt usikker da der er detaljer jeg endnu er uvidst om, selv efter at have kigge igennem specifikationerne.

Her er linket til skærmen over Elgiganten
http://www.elgiganten.dk/product/pc-har ... ls27b750vs

Her er linket til skærmen på Samsungs hjemmeside (hvis der er data der ikke er på elgigantens side må det vel være der ikk?)
http://www.samsung.com/dk/consumer/comp ... 7B750VS/EN

Sagen er.
Jeg er stadig ikke sikker på om det er den korrekte skærm til mig.

Planen af mit forbrug af skærmen er:
1. Sætte den til min laptop.

Lave grafisk arbejde.
Spille spil på. (listen af type spil der så ellers spilles er meget stor)
Arbejde på forums og andet sociale medie hjemmesider.

2. Sættes til xbox 360, samt ps3 når/hvis jeg får fat på sådan en,
Til at kunne spille alle mine dejlige Xbox og PS3 spil. :)

Er denne skærm god til præcis det?

De omtanker jeg har taget mig og som har viderført mine tankegang til at det er den rigtige er:
2 hdmi porte (så jeg kan hurtigt og snildt skifte imellem konsol og computer)
stor og god størrelse der passer fint til størrelsen af mit skrivebord (har et rimlig stort skrivebord så det passer meget godt :) )
indbygget højtalere. Det er mega nice til når jeg spiller konsol da at hooke et jackstick til en skærm plejer at være ret vanskeligt.
LED skærm er (umiddelbart af hvad jeg har læst mig frem til) meget godt. Men dette punkt er jeg ikke 100% sikker på.
Widescreen er altid godt! :D

Hvad vil folket her inde på flat panels mene? :)
Vil dette være et godt køb for prisen, kvaliteten samt forbruget?

(Planen er at på Tirsdag vil jeg tage ud og gøre købet bare lige som et heads up.)[/list][/list]
Brugeravatar
Af azrael
Billedbehandling og andet grafisk arbejde skal du nok ikke sætte næsen op efter. Skærmen har et TN panel og det diskvalificerer sig selv automatisk til grafisk arbejde. Til gengæld kan man påstå, at TN paneler er bedst til spil, fordi det stadig er den hurtigste panel type.

Der er for øvrigt ikke noget, der hedder LED som paneltype, modsat hvad El-Dværgen og givetvis Samsung forsøger at bilde dig ind. LED refererer til bagbelysningen, dvs. "lampen", der lyser panelet op. Der findes groft sagt to typer bagbelysning, LED og CCFL. LED er typisk mere strømbesparende og giver mulighed for slankere skærme, mens CCFL giver mulighed for et større farverum og bruger noget mere strøm. De bedste skærme anvender ikke LED, men omvendt er LED snart svært at komme uden om.

De fleste 27"+ skærme anvender i dag en opløsning på 2560x1440 eller højere. Full HD (1920x1080) er måske lige i underkanten opløsningsmæssigt her. Bemærk, at vi snakker pc skærme og ikke tv apparater.

Men skærmen ser da flot ud... ;)