Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu sidder jeg og ser EM i fodbold.
Først kampen Polen-Grækenland på TV2 HD, og nu Rusland-Tjekiet på DR1 HD.

Jeg synes der er markant skarpere billed på DR1 HD end TV2 HD. Hvad er de tekniske forskelle ?

Jeg har Yousee.
mbm skrev:Nu sidder jeg og ser EM i fodbold.

Jeg synes der er markant skarpere billed på DR1 HD end TV2 HD. Hvad er de tekniske forskelle ?

Jeg har Yousee.
Sammenlignede du med svensk og tysk TV ? De sender nemlig også EM i HD udover DR1 og TV2

Men godt at DR1 er kommet med nu :)

Jeg har Yousee.
Ved mig var det stik modsat - TV2 HD var markant skarpere end DR HD, hvor det lignede opskaleret SD.

Jeg har Viasat parabol.
PhDream skrev:

Jeg har Yousee.
Ved mig var det stik modsat - TV2 HD var markant skarpere end DR HD, hvor det lignede opskaleret SD.

Jeg har Viasat parabol.
Viasat ønsker af en eller anden grund ikke at deres kunder skal havde DR1 i HD kvalitet. Jeg forstår simpelthen ikke hvad de venter på, det må da være en af de billigste HD kanaler som de kan få og er samtidig en af de kanaler som har de største seertal.

Jeg har Yousee.
Er det ikke fordi at TV2 ikke er ægte HD?
ullum skrev:
PhDream skrev:

Jeg har Yousee.

Jeg har Viasat parabol.

Viasat ønsker af en eller anden grund ikke at deres kunder skal havde DR1 i HD kvalitet. Jeg forstår simpelthen ikke hvad de venter på, det må da være en af de billigste HD kanaler som de kan få og er samtidig en af de kanaler som har de største seertal.
Grunden til viasat ikke sender DR1 i HD er at de ikke har nok kapacitet til dette.
dk9000 skrev:
ullum skrev:
PhDream skrev: Ved mig var det stik modsat - TV2 HD var markant skarpere end DR HD, hvor det lignede opskaleret SD.

Jeg har Viasat parabol.
Grunden til viasat ikke sender DR1 i HD er at de ikke har nok kapacitet til dette.
Kan det nu passe, jeg troede det smarte ved parabol i forhold til DVB-T var at der ikke er samme kapacitetsproblemer over parabol. Det vil sige at Viasat ikke kan udvide deres HD pakke inden der er sendt en ny satelit i kredsløb ?? De kunne så lukke midlertidig ned fra Premiere League HD (eller en anden kanal evt. Viasat 3D), indtil sæsonen starter igen i England og så sende DR1 i HD under EM.
ullum skrev:
dk9000 skrev:
ullum skrev: Viasat ønsker af en eller anden grund ikke at deres kunder skal havde DR1 i HD kvalitet. Jeg forstår simpelthen ikke hvad de venter på, det må da være en af de billigste HD kanaler som de kan få og er samtidig en af de kanaler som har de største seertal.
Kan det nu passe, jeg troede det smarte ved parabol i forhold til DVB-T var at der ikke er samme kapacitetsproblemer over parabol. Det vil sige at Viasat ikke kan udvide deres HD pakke inden der er sendt en ny satelit i kredsløb ?? De kunne så lukke midlertidig ned fra Premiere League HD (eller en anden kanal evt. Viasat 3D), indtil sæsonen starter igen i England og så sende DR1 i HD under EM.
Viasat ejer ikke deres egne sateliter men lejer sig ind. Derfor har de kapacitets problemer når de vil udvide med kanaler for så skal der laves en ny aftale.

Canal Digital ejer derimod deres egne og har ikke dette problem, det er også derfor de har Danmarks bedste billed og lyd kvalitet :)
Af Samsung40d6505
Ja, mens TV2 skjuler,hvad de sender i HD, så reklamerer DR med det OVERALT med at de endeligt har fået HD på derews hovekanal

1. reklamerer for deres kommende fodboldkampe, "SE DET I HD på DR1 i både TV og i radioen

2. Programoversigt på tekstTV

3. Programoversigt på dr.dk

4 Programoversigt på EPG digital oversigt

5. Og så endeligt på TV skærmen