Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer :)

Jeg står i den situation, at jeg skal bruge et nyt TV. Derfor tænkte jeg, "Hey.. Hvorfor ikke 3D?". Jeg nu indskrænket min søgen til 3 TV'er (sådan cirka), og vil derfor høre om jeres mening

Jeg vil helst have Passiv 3D, da nogle personer kan få hovedpine af Aktiv 3D

Jeg har selv lavet en +/- liste for hvert TV

LG 47LW540N
+Stort
+Flot finish
+Passiv 3D
+Pris (4000 kr)
-Det er måske for stort
-Nogle har dårlige erfaringer med lG
-Er ikke et Smart-TV

LG 42LW650W
+Passiv 3D, men en ny algoritme
+Perfekt størrelse
+Kan afspille/optage via USB
-Kanten virker meget klodset
-Nogle har dårlige erfaringer med lG

Philips 42PFL7606T
+Samme display som 42LW650W, men sort niveauet er dårligere end på LG 42LW650W
+Mega flot design med Ambilight
+400 Hz
+Der medfølger 2 3D-Briller
-Den har ikke den nye algoritme fra LG?

LG 42LM620S
+Mega flot design
+Har/Får den nye algoritme fra LG
+Du kan selv justere dybden på 3D-Billedet
+Der medfølger 4 3D-Briller

Mit budget ligger cirka på 6000kr, men kan godt strækkes til 6500

-Drsela

EDIT:
Har tilføjet LG 42LM620S til listen
Senest rettet af Drsela 20 maj 2012, 00:05, rettet i alt 2 gange.
Af magicprice
LG 47LW540N havde nypris på 12999 kr. da det kom i afteråret. Ny til under 1/3 af prisen . Super tilbud.
Af Drsela
Men har du hørt noget om at LG 47LW540N får den nye algoritme fra LG?
Af selcuk
@Drsela: Hvilken algoritme er der tale om. Hvad forbedrer den?
Af janbau
Du skriver Har tilføjet LG 42LM620T til listen , som er fra det nye 2012 modelserie .
Den koster lige pt 8000 kr i Bilka men er det den du vil have vil jeg tro at den snart falder i pris da Modelerne over den i 47 tommer er faldet fra ca 13000 kr til nu 11000 kr .

Jeg er selv på udkik efter et nyt Led tv og LG 47LM620T står også på min liste . Men har ogse set på LG 47LM660T og de 2 andre i denne serie .

Prisen er faldet på disse til nu 11000 kr mens LG 47LM620T stadig koster 10000 Kr ( Uden wifi og Magic Remote ) Især Magic Remote er nok svært at undvære . Så jeg venter på et godt tilbud.

Men da du er mest til Pasiv 3 d er der ikke så mange nye Modeller at vælge imellem . Panasonic har en 47 Tommer på tilbud til 8000 kr fås i 42 Udgave til 7300 Kr Hos Elgiganten .

Det er modelen som heder TXL47(42)ET5Y og er testet her på sitet .

Jeg så den igår i Elgiganten og den ser da flot ud . Men jeg er en del i tvivl om hvad jeg skal vælge .

Men som de sagde i Elgiganten du har 14 dages Ombytningret så Prøv den hjemme .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... tx-l42et5y

Her er så den model jeg går efter i 42 Men den er stadig Pepet i Prisen .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-42lm669t
Af Drsela
Ups jeg mente LG 42LM620S, ikke LG 42LM620T

Piximania har LG 42LM620S til 6400 kr :)
Link:http://www.pixmania.com/dk/dk/11926830/ ... m620s.html

Men jeg kan ikke finde 42LM620S på LG's danske (og deres engelske) hjemmeside :(
Deres variant hedder LG 42LM620T

Jeg mener at have læst at LG's passive 3D (Cinema 3D), er en af de bedste teknologier ude på markedet.. Kan dog ikke huske hvor :P
Af janbau
Ok det er da en billig pris , men bemærk at det er en anden model end den der sælges i Danmark .

Så det vil jeg da selv have undersøgt lidt næmere da jeg kan få en LG 47LM660S som jo er en 47M660T ( Dansk )
Til ca 10000 Kr ( 11000 ) I Danmark . Men så kommer der forsendelse oven i som jo nok er en 300 kr .

Kan se at der sider en DVB-C, DVB-S2, DVB-T og ikke en DVB-T2 Tuner ( Boxer )
Det samme gælder for 42LM620S tror at S Står for Satelittuner men der er da en DVB-C Kabel som er vigtig .

Ved ikke om DVB-C og DVB-S2 Tunerene kan bruges i Danmark . Tror ikke at DVB-T kan bruges man kan ikke se Hd kanaler så .

Men Måske kan nogle svare på det

Men går ud fra at da den sælges på En Dansk Hjemmeside er der 2 Års garenti

Kan se at der gælder samme Fortrydelseret o.s.v.

47LM660S
http://www.pixmania.com/dk/dk/11966741/ ... pix-review
Af Drsela
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#4
DVB-C eller DVB-T tuner kan ikke nødvendigvis modtage HDTV signalert. Før dette gør sig gældende, skal tuneren også understøtte de komprimeringsmotoder HDTV påkræver og ligeledes kunne håndtere den datamængde HDTV udsendes i
Spørgsmålet er om 42LM620S kan det? Altså modtage Full HD via DVB-C/DVB-T

Som sagt, så er jeg helt ny inden for dette område, og er derfor meget "lost"
DVB-C står for Digital Video Broadcasting-Cable. Det er denne standard man skal benytte sig af, hvis man modtager kabel-Tv.
Jeg bor i Skovparken, Kolding, og får mit signal fra antennestikket... Så det må da være DVB-C?
Af Drsela
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#4
DVB-C eller DVB-T tuner kan ikke nødvendigvis modtage HDTV signalert. Før dette gør sig gældende, skal tuneren også understøtte de komprimeringsmotoder HDTV påkræver og ligeledes kunne håndtere den datamængde HDTV udsendes i
Spørgsmålet er om 42LM620S kan det? Altså modtage Full HD via DVB-C/DVB-T

Som sagt, så er jeg helt ny inden for dette område, og er derfor meget "lost"
DVB-C står for Digital Video Broadcasting-Cable. Det er denne standard man skal benytte sig af, hvis man modtager kabel-Tv.
Jeg bor i Skovparken, Kolding, og får mit signal fra antennestikket... Så det må da være DVB-C?
Men spørgsmålet er så, om DVB-C kan trække Full HD (1080p)
Af janbau
Nu sendes Tvsignalet i 720 P over DVB-C som omkonveteres i tvet til 1080i eller En DVB-C Tunerboks.

Selv det signal som jeg får til min IP BOX er i 720 P ( 1080i ) Har også et kabeltv DVB-C signal som jeg bruger i soveværlset og MIn Triax DVB-C Tuner boks ( Bruges til at optage på )

Men spørgsmålet er så, om DVB-C kan trække Full HD (1080p)
Men til Dit spørgmål om Full Hd ( 1080 P )
Hvad mener du med det egenlig ? Som sagt er det et 720 P du får ind igennem stiket.

Men som jeg har skrevet er der ikke en DVB-T2 Tuner kun en DVB-T . Det er ikke nok til det jordbaserede net ( Boxer ) Ang Bl.a. Tv-2 Hd som kræverDVB-T2 Men det er dog ikke et problem i dit tilfælde da du Må have et DVB-C signal .

Nej det jeg ikke ved er om den Tuner som sider i Tvet kan hånterere det Danske DVB-C Kabel System .

Jeg tror dog ikke det er noget problem da Tv Nok har muglighed for at indstille de forskellige Paremetre . Kan Feks at mit fars Lg Tv har Lagt Stofa Yousee men kan også indstilles til Andre udbydere På min Triax Tuner boks kan den instilles til stort set alle systemmer i Europa , Men sjovt nok skal jeg faktisk ud at vælge et andet land for at min Tuner Boks kan finde kanalerene da de danske ikke kører OAM256 .

Ja nu bliver det teknisk Mit tv skal feks have et netvæksnummer for at kunne finde kanalerene .

Så jeg har stadig brug for om nogen kan hjælpe os om Et sådan Tv kan Bruges i Danmark uden de helt store Problemmer.
Jeg mener feks at de DVB-S S2 ( Satelit Tv ) Tunere sim sider i Danske Tv som Samsung KUn kan køre Canal Digital og ikke Viasat .
Men jeg ved det faktisk ikke .
Jeg kunne Bestemt være intreseret i at få at vide om den DVB-S2 Tuner kan bruges i Danmark til Satelit Tv og om man kan Finde de gratis Satelitkanaler med den . ?
Af Drsela
Jeg har taget kontakt til Pixmania, for at få noget mere information på LG 42LM620S :)

Med 1080p (Full HD).. Altså... Sender Tv3+ HD ikke i 1080p, eller er det bare mig som har misforstået noget?

Da jeg søgte lidt omkring faldt jeg også over det der DVB-T2, som jo er "fremtiden" :P

Men du siger altså at du er i tvivl, om DVB-C kan trække Full HD? Og du ved at DVB-T/T2 KAN trække i Full HD?

Satelit TV er ikke relevant for mig, da jeg bare får signalet via antennestikket :)

Jeg vil bare sikre mig at det fungere 110% procent, og at det kan modtage Full HD signal :)

Det kan godt være at jeg skal til at kigge efter et DVB-T2 TV, for at være fremtidssikret...

Problemet med LG 42LM620S er at der mangler nogle få oplysninger på Pixmanias hjemmeside.. På LG's hjemmeside (den hollandske), står der at LG 42LM620S HAR DVB-T2..

Og jeg kan overhovedet ikke finde LG 42LM620S på LG's danske hjemmeside.. Og heller ikke på deres engelske :/
Af janbau
Det der med
Med 1080p (Full HD).. Altså... Sender Tv3+ HD ikke i 1080p, eller er det bare mig som har misforstået noget?
Kan jeg ikke hjælpe dig med da jeg ikke har Viasat ! Så her er jeg dig svar skyldig .
Men tror godt at DVB-C kan håntere 1080P , Har du ikke et Fuld Hd Tv nu ? .

Men det jeg siger er at jeg er i TVivl om Den DVB-C tuner der sider i LG 42LM620S KAN bruges i Danmark !!!
Har hørt ved andre at Selv DVB-T ( Jordbaseret sendenet Boxer ) Som sider i udenlanske modeller kan give problemmer i Danmark . Om dette problem også gælder For DVB-C Tuneren i dette tv ved jeg ikke .
Men ville ikke bestille et inden dette var undersøgt .

Grunden til at Jeg indtreserer mig for DVB-S 2 Tuneren er at Jeg har muglighed for at tilslutte da jeg Har Parabol som så nemt kan tilsluttes .

Går og overvejer Viasat CanalDigital Via Parebol Eller bare muglighed for At modtage fri satelit kanaler .

Jeg er tilsluttet Fiber ved NRGI og har Waoo 3 IPTV ( Boks med Pay Pr viv Start Forfra ondemand O.S.V. ) + at jeg har Kabelsignal via DVB-C .

Men er meget utilfreds over at der stadig ikke findes TV3 TV3+ i Waoo TVpakker .

Ellers er jeg godt tilfreds Med Waoo
Drsela skrev:Jeg har taget kontakt til Pixmania, for at få noget mere information på LG 42LM620S :)

Da jeg søgte lidt omkring faldt jeg også over det der DVB-T2, som jo er "fremtiden" :P

Men du siger altså at du er i tvivl, om DVB-C kan trække Full HD? Og du ved at DVB-T/T2 KAN trække i Full HD?

Satelit TV er ikke relevant for mig, da jeg bare får signalet via antennestikket :)

Jeg vil bare sikre mig at det fungere 110% procent, og at det kan modtage Full HD signal :)

Det kan godt være at jeg skal til at kigge efter et DVB-T2 TV, for at være fremtidssikret...

Problemet med LG 42LM620S er at der mangler nogle få oplysninger på Pixmanias hjemmeside.. På LG's hjemmeside (den hollandske), står der at LG 42LM620S HAR DVB-T2..

Og jeg kan overhovedet ikke finde LG 42LM620S på LG's danske hjemmeside.. Og heller ikke på deres engelske :/
Af Drsela
Ahh på den måde :p

Nej det TV som har jeg nu, kan ikke køre Full HD :/

Men vil vente på svar fra Pixmania, og så spørge dem om DVB-C'en fungerer her i Danmark :)

Hvis den ikke gør det, så står jeg tilbage mellem disse to:
LG 42LW650W
Philips 7606T

Tusind tak for de hurtige svar :)
Jeg vil opdaterer tråden, når jeg får svar fra Pixmania