Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Dell U2312HM eller Eizo Foris FS2332?

Af Knark
Jeg er på udkig efter en ny skærm og er nu kommet frem til, at det skal være en af disse 2.

Problemet er bare, at jeg ikke kan bestemme mig for hvilken.

Dell'en koster 600 kr. mindre, har et meget flottere design og mulighed for at hæve højden.
Eizo'en har simpelt hen bare bedre billedkvalitet og kvalitet generelt.

Så jeg beder altså jer hjælpe mig med at vælge. Er kvaliteten af Eizo's skærm værd at betale de 600 kr. mere for?

Mht. højden har jeg behov for at hæve skærmen 5-10 cm mere end min nuværende Samsung SyncMaster 226BW, hvilket sikkert nok kunne gøres med en bog.

Jeg skal bruge skærmen til at spille spil som Diablo 3, StarCraft 2 og League of Legends samt at se film, youtube-videoer etc.
Det bliver ikke rigtig til noget FPS længere, ud over til det årlige LAN.

Håber at i kan hjælpe mig med min beslutning! :)

Mvh. en gammel følger af siden, som har glemt sit brugernavn
Af jng
Knark skrev:Jeg er på udkig efter en ny skærm og er nu kommet frem til, at det skal være en af disse 2.

Problemet er bare, at jeg ikke kan bestemme mig for hvilken.

Dell'en koster 600 kr. mindre, har et meget flottere design og mulighed for at hæve højden.
Eizo'en har simpelt hen bare bedre billedkvalitet og kvalitet generelt.

Så jeg beder altså jer hjælpe mig med at vælge. Er kvaliteten af Eizo's skærm værd at betale de 600 kr. mere for?

Mht. højden har jeg behov for at hæve skærmen 5-10 cm mere end min nuværende Samsung SyncMaster 226BW, hvilket sikkert nok kunne gøres med en bog.

Jeg skal bruge skærmen til at spille spil som Diablo 3, StarCraft 2 og League of Legends samt at se film, youtube-videoer etc.
Det bliver ikke rigtig til noget FPS længere, ud over til det årlige LAN.

Håber at i kan hjælpe mig med min beslutning! :)

Mvh. en gammel følger af siden, som har glemt sit brugernavn
Du kan da ikke seriøst basere et indkøb på, hvad tilfældige halvstuderede bedrevidende stemmer eller ikke stemmer.
jng skrev:Du kan da ikke seriøst basere et indkøb på, hvad tilfældige halvstuderede bedrevidende stemmer eller ikke stemmer.
Hvor står det nævnt, at jeg har tænkte mig at afgøre det på antallet af stemmer?

Jeg har selvfølgelig brug for kvalificeret input til at vælge. Hvilket din kommentar, som er væsentlig mere ubrugelig end en "halvstuderede bedrevidende" stemme, ikke bidrager med.
Af jng
Knark skrev:
jng skrev:Du kan da ikke seriøst basere et indkøb på, hvad tilfældige halvstuderede bedrevidende stemmer eller ikke stemmer.
Hvor står det nævnt, at jeg har tænkte mig at afgøre det på antallet af stemmer?

Jeg har selvfølgelig brug for kvalificeret input til at vælge. Hvilket din kommentar, som er væsentlig mere ubrugelig end en "halvstuderede bedrevidende" stemme, ikke bidrager med.
Hvad vil du så bruge afstemningen til?

Du skal nok få masser af kvalificeret input med din uartige måde at opføre dig på.
jng skrev:Hvad vil du så bruge afstemningen til?

Du skal nok få masser af kvalificeret input med din uartige måde at opføre dig på.
PM sendt. Dette er ikke stedet at tage den diskussion. Så hvis du fortsat har et problem med mig (hvilket jeg ikke kan se årsagen på baggrund af én tråd?), kan du jo spamme min inbox i stedet :)
Af alexander
@JNG hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage med, hvorfor så overhovedet blande dig? Ja hvis ikke dette er forummet for at diskutere foredele og ulemper ved skærme mm. så kan jeg ikke se meningen med dette forum.

Jeg derimod kan nu godt lide at læse om hvad en flok "tilfældige halvstuderede bedrevidende" har gjort af research omkring forskellige produkter, og jeg tager da altid den almene mands erfaringer i betragtning hvis jeg skal ud at købe et produkt.

Det lyder som om du har mistet troen på forummet?

@knark Jeg undskylder for OT, men synes sgu ikke det kan være rigtigt at der skal "Trolles" fra start af i en sådan tråd.
Af pekr
Jeg har selv haft Dell skærmen. Og jeg må sige, at hvis du punger ca. 500kr. mere ud så kan du få 2412'eren.

Jeg blev træt af 16:9 formatet og det billige udseende (jeg havde den grå ver.)

Det kan godt være det er noget jeg bilder mig selv ind, man da jeg skiftede skærmen til 2412, så var forskellen som dag og nat.
Brugeravatar
Af azrael
pekr skrev:Jeg har selv haft Dell skærmen. Og jeg må sige, at hvis du punger ca. 500kr. mere ud så kan du få 2412'eren.

Jeg blev træt af 16:9 formatet og det billige udseende (jeg havde den grå ver.)

Det kan godt være det er noget jeg bilder mig selv ind, man da jeg skiftede skærmen til 2412, så var forskellen som dag og nat.
Dette!

Ville selv have foreslået en U2412M i stedet for U2312HM, men nogen kom mig altså i forekøbet. :)

Når det så er sagt, så giver PRAD.de (hvis mening jeg vægter meget højt) topkarakter til FS2332, men med de anvendelsesområder ville jeg personligt nok vælge den (lidt) højere opløsning som U2412M byder på. Og så er jeg jo lidt 16:10 tilhænger... ;)
Af Knark
Tak for jeres svar :)

@pekr: Jeg har læst klager over billige materialer i Dell'en, eller i hvert fald følelsen af det. Er det også et problem for den sorte udgave?
Har desuden læst at billedet skulle se "beskidt" ud - noget du lagde mærke til?

@azrael: Det skal desværre være 16:9 :) Grunden til dette er Blizzards FOV (i SC2 og som det bliver i D3), som rent faktisk giver dig mere syn i siderne ved denne aspect ratio, så du har en fordel frem for ved brug af 16:10.
Jeg har læst anmeldelserne af begge skærme på prad.de. Umiddelbart virker det til at Eizo'en lige er en klasse eller to bedre - så må man bare leve med det spartanske desgin og en fjollet fjernbetjening hehe...

Jeg hælder egentlig mest til Eizo'en nu, nogen som har erfaringer med den?
Af pekr
Mht kvaliteten på u2412, så er den stadig lavet af plastic, men det føles og ikke mindst ser meget bedre ud end 2313. (Jeg har den sorte u2412'er)
Af Hjarsen
Hej Knark.

Jeg var bare mere i tvivl om du er kommet frem til noget yderligere, vedr dit valg.

Står selv i samme situation, om det skal være en af de to skærme eller 2412M.

Den der Eizo lyder virkelig også til at være god, men kender ikke rigtig mærket. Så ved ikke om det er værd at kaste sig ud i..
Der er også Asus PA238Q !! :o

Ellers må du gerne skrive til mig, hvis du har valgt det ene frem for det andet og hvorfor.. :)

Tak