Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
Hej allesammen.
Jeg er på jagt efter nyt tv (skal være et af de nye LG modeller pga. Passiv 3d)
Min kollega bor i tyskland og kører hver dag til kolding så fragten ville han sørge for, hvis jeg bestilte noget.
Har kigget på ebay.de som han foreslog, og der kan jeg nemt spare 5000,- på deres LG lm760 i forhold til prisen i danmark (vi snakker 55")
Men jeg har ikke forstand på om det giver problemer at købe fra tyskland, både mht. Kanal søgning og garanti osv.
Ved at det med den nordiske software som ligger i dem er skærmene fra danmark, norge og Sverige. Men er tyskland med da det er så tæt på?

Er der evt. Nogle der har erfaringer med at bestille tv i tyskland som kan fortælle noget om garanti osv.?

Mvh kennethm[/quote]
Brugeravatar
Af Koluda
Udover der kan mangle T2 tuneren, som kun er et problem hvis man har boxer, så er der kun penge at spare ved at købe i tyskland..

Softwaren er er den samme.
Af kennethm
Udover der kan mangle T2 tuneren, som kun er et problem hvis man har boxer, så er der kun penge at spare ved at købe i tyskland..

Softwaren er er den samme.
Okay men er det ikke noget man kan tilkøbe senere hvis det bliver nødvendigt?
Men så tror jeg der skal bestilles fra tyskland når man kan spare så meget!
Min største frygt er dog garanti, ved ikke hvordan det fungere dernede om der er to års købelovsgaranti eller hvad der skal gøres hvis der sker en skade.
Af Chaui
Det er altid bøvlet med Garantien når du køber udenlands. herhjemme får du ingen garanti, selvom de fleste tv producenter har deres egen reparations service. for at opfylde kravene til det, skal der købes nordisk udgave.

Så umiddelbart skal du satse på TV'et kører uden problemer, og du aldrig får brug for garanti/reklamation. Jeg tør ikke tage den chance.

2 ud af de sidste 4 fladskærme jeg har haft har været til reparation efter reparation...
Af PeterD
...uha..uha...

Et sats at tage...overvej med dig selv om det virkelig er pengene værd, HVIS der skulle opstå problemer....
Af kennethm
Så umiddelbart skal du satse på TV'et kører uden problemer, og du aldrig får brug for garanti/reklamation. Jeg tør ikke tage den chance.
Jamen der er vel stadig fuld garanti nede i tyskland? Altså tænker købelovsgaranti på to år, så hvis der sker noget så kan jeg bare sende den til butikken igen?
...uha..uha...

Et sats at tage...overvej med dig selv om det virkelig er pengene værd, HVIS der skulle opstå problemer....
Som nævnt ovenover, hvis der er køvelovsgaranti i tyskland så er der stadig en stor besparelse, for 5000,- kan kan jeg sende tv'et frem og tilbage mange gange jo?
Men ja det er også et sats, da jeg er bange for transport skader.
Af Chaui
Ja der er jo os noget garanti/reklamation dernede. Men har bare hørt om flere der har haft en del bøvl med tyske hjemmesider de har købt TV'et fra. det er vel os nemt for dem og ignorere udenlandske kunder, da man egentlig ikke kan gøre noget.

Jeg havde valgt og købe herhjemme, men det er jo op til en selv.
Af kennethm
Ja der er jo os noget garanti/reklamation dernede. Men har bare hørt om flere der har haft en del bøvl med tyske hjemmesider de har købt TV'et fra. det er vel os nemt for dem og ignorere udenlandske kunder, da man egentlig ikke kan gøre noget.

Jeg havde valgt og købe herhjemme, men det er jo op til en selv.
Men når nu hjemmesiden er en forhandler der har en fysisk butik i tyskland som er godt anerkendt, tror du så stadig der er problemer?
Har aldrig prøvet det så ved det ikke.

Men tyske tver er altså ikke med i den nordiske aftale?
Af lgowner
Chaui skrev:Ja der er jo os noget garanti/reklamation dernede. Men har bare hørt om flere der har haft en del bøvl med tyske hjemmesider de har købt TV'et fra. det er vel os nemt for dem og ignorere udenlandske kunder, da man egentlig ikke kan gøre noget.
der er ingen forskel for køb af tv i Tyskland ift. Danmark, udover parallel import historier og klart nok at danske leverandør ikke yder garanti på ens købte produkt når det kommer fra udlandet. der er få undtagelser, hvor du kan købe dit produkt i udlandet og producenten tilbyder garanti dækning i alle lande, ved at henvende sig direkte til producent i det gældede land.

læs med omkring garanti og forhold her.

det er helt korrekt, at en butik føles usikker, når den ligger flere hundred kilometer væk og man ikke mestrer sproget. bor du i Tønder og taler flydende tysk, så er det en anden sag, og man forholder sig til afstanden , så er problemerne væk.

du vil altid kunne finde gode historier om dårlige oplevelser ved køb over nettet i tyskland eller andre lande, for køberen vil da altid være negativ over den dyre fragt til udlandet for et 50" tv, da reglerne for udenlandshandel så er anderledes ved nethandel. så jo, så bliver det til en negativ omtale, selvom vilkårerne er helt lovlige og køberen er bekendt med dette når man handler over nettet, ellers er det jo der fejlen ligger.

så kort sagt, det er helt forkert at sige at man intet kan gøre når man køber i et EU land, det er en personlig holdning du har og er ikke korrekt.
Af Langvad
Som jeg ser det er det et sats, du kan være heldig og købe det i tyskland hvor du sparer penge, og det bare kører til den dag du ikke gider have det mere og vil have et andet, eller være på den helt sikre side og give noget mere her i DK.

Personligt hvis det var mig, så skulle der være en del tusinde kr. at spare hvis jeg ville satse, og med det mener jeg ikke under 5k, men det er så bare min mening.

Jeg købte for en del år siden et panasonic over shg, som nu er proshop, og hver gang jeg satte min pc til det så gik det, og resulterede i, at jeg måtte køre til Viborg med det over 3 gange.
Det ville jo være rimeligt træls, sagt på godt jysk, hvis du stod med det problem i tyskland kunne jeg forestille mig:)

Dog har jeg selv tænkt tanken et par gange med Tyskland, men de priser som jeg efterfølgende har fået mine tv ned i, så kunne det ikke betale sig for mig i sidste ende.