Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af herbstmeister
xcardman skrev:at du ikke kan se forskel er alså ikke mit problem
om det er led eller plasma er lige meget og hold nu med det fanboy fis

alle kan da se en gt50 har et bedre billede, når det er indstillet ordenligt.

grunden til der bliver lavet test her på siden
ellers skulle man jo slet ikke bedømme et billede udfra målinger
men hvad du synes er bedst og hvis du synes et lg viser et bedre eller samme billede det skal du have lov tll

men en gt50 viser bare et mere korrekt billede og nej et tv skal ikke i stå dynamisk som i de fleste butikker.

hvis du skal spare på strøm, så sælge din ps3 hifi anlæg og hvad folk har

fint du kigger meget på andre ting end et korrekt billede
men at sige billedet forskellen er lille, den køber jeg alså ikke
bare vent til testen kommer her på flatpanels

men du går helt åbenlyst ikke efter godt korrekt billede
også udfra de indlæg du laver

ja jeg er enig i oled er fremtiden, hverken led eller plasma har nogen som helst fremtid. men der går nogle år i endnu og indtil da
vil et plasma tv stadig give et mere korrekt billede

indtil billede eksperterne siger noget andet, men vi må se hvem der får ret. de fleste lcd producenter kigger mere på andre ting end lige billedekvlaitet. der er ikke sket meget de sidste år
lcd har stadig de samme ulemper, det har led belysning alså ikke ændret på

du glemmer også en ting
LED er LCD og lige gamle med plasma tv

har selv et samsung led 2011 og et pio plasma tv
så kan alså tydelig se forskellen hverdag

denne lg model kan ikke engang vise ordenligt sort, der er samsung noget foran på det område og det alså vigtig del af et godt billede
+1 :)
Af lgowner
xcardman skrev:Nej men så må man lade med at snakke om noget man tydeligt ikke har forstand på

det er jo ikke den eneste tråd, han eller hun skriver noget usandt
med dine erfaringer og store ord, så har du vist skudt dig selv i foden nu. eller skal vi påpege lidt om dine historiske erfaringer og nederlag.

jeg vælger at lade være, for man skal ikke træde på en som allerede ligger ned
Af xcardman
men den kommentar, fortæller mig en ting
du ved ikke engang hvad et korrekt billede er for en størrelse

så håber du tænker dig lidt mere om, hvis du skal begynde og snakke om billedekvalitet i andre indlæg
Af lgowner
xcardman skrev:men den kommentar, fortæller mig en ting
du ved ikke engang hvad et korrekt billede er for en størrelse

så håber du tænker dig lidt mere om, hvis du skal begynde og snakke om billedekvalitet i andre indlæg

et korrekt billed af dig, mere behøver jeg ikke i en samtale med dig, det har vi tidligere erfaret. du har det jo med at gå OT.

ps,
påpeg lige hvor det nu var jeg skrev LG skærmen der her omtales var klart bedre og det bedste valg ift. billed? det er jo dit argument for at svine andre til.

Lær at tale pænt, læse og forstå, så kan vi andre nok tale pænt med dig.
Af xcardman
du kan ikke engang argumentere på et fagligt plan
det er ikke mig som gør dette personligt
det er 100 procent dig
hvor mange andre skriver jeg sådan til, stort set aldrig

men du kommer med ufaglig og usandheder gang på gang

det kan jeg så ikke blive ved med at se på
Af lgowner
xcardman skrev:du kan ikke engang argumentere på et fagligt plan
det er ikke mig som gør dette personligt
det er 100 procent dig
hvor mange andre skriver jeg sådan til, stort set aldrig
xcardman skrev:Nej men så må man lade med at snakke om noget man tydeligt ikke har forstand på
det er jo ikke den eneste tråd, han eller hun skriver noget usandt
OT og nederlag har du helt styr på.

snak du videre med dig selv om personlige angreb og ufaglighed. måske vil en moderator tage hensyn til dig, jeg vælger at stoppe her, så kan du tage den herfra med dig selv.
Af keler
jng skrev:
xcardman skrev:at du ikke kan se forskel er alså ikke mit problem
om det er led eller plasma er lige meget og hold nu med det fanboy fis

alle kan da se en gt50 har et bedre billede, når det er indstillet ordenligt.

grunden til der bliver lavet test her på siden
ellers skulle man jo slet ikke bedømme et billede udfra målinger
men hvad du synes er bedst og hvis du synes et lg viser et bedre eller samme billede det skal du have lov tll

men en gt50 viser bare et mere korrekt billede og nej et tv skal ikke i stå dynamisk som i de fleste butikker.

hvis du skal spare på strøm, så sælge din ps3 hifi anlæg og hvad folk har

fint du kigger meget på andre ting end et korrekt billede
men at sige billedet forskellen er lille, den køber jeg alså ikke
bare vent til testen kommer her på flatpanels

men du går helt åbenlyst ikke efter godt korrekt billede
også udfra de indlæg du laver

ja jeg er enig i oled er fremtiden, hverken led eller plasma har nogen som helst fremtid. men der går nogle år i endnu og indtil da
vil et plasma tv stadig give et mere korrekt billede

indtil billede eksperterne siger noget andet, men vi må se hvem der får ret. de fleste lcd producenter kigger mere på andre ting end lige billedekvlaitet. der er ikke sket meget de sidste år
lcd har stadig de samme ulemper, det har led belysning alså ikke ændret på

du glemmer også en ting
LED er LCD og lige gamle med plasma tv

har selv et samsung led 2011 og et pio plasma tv
så kan alså tydelig se forskellen hverdag

denne lg model kan ikke engang vise ordenligt sort, der er samsung noget foran på det område og det alså vigtig del af et godt billede
Hids dig ned. Din mening er ikke den eneste, der gælder.
LULZ, nej men i dette tilfælde har xcardman jo ret. Alle tests og tråde på nettet viser at Panas nye modeller er mindblowing. Jeg siger ikke at LG'en er dårlig, men hvis man vil ha det bedste hedder den pana eller Samsung plasma pt. Med de fordele og ulemper der nu er.

Topicstarter: Lyt til xcardman hvis du vil ha toppen af poppen der pt er på markedet.
Af jones31
Godt nok lidt en børnehave det her :-)

LGowner har jo ret på mange punkter i det han siger. Panasonic laver gode skærme ja og synes kun det er deres gt50 og vt50 der gør det godt, deres design er en skuffelse synes jeg, men de slår ikke flagskibet lm960 fra LG, som virkelig har super billedkvalitet og bedre sort niveau end plasma skærmene har. Samtidig noget af det lækreste design.

Det her forum burde næsten hedde panapanels, da det åbenbart kun er panasonic der dur.

GT50 er bedre billedmæssigt end 760, men ikke så der er kæmpe forskel, samtidig er deres smart del jo ikke meget værd. Der er samsung og LG langt bedre på det punkt.

Folk har lov til og have deres meninger om hvad man synes er bedst i stedet for at svine folk til.
Af jbplum
@lgowner

Du udtaler dig mod bedre vidende, når du siddestiller LED og OLED med hinanden som plasma-teknologiens afløser, og argumenterer mod xcardman. LED/LCD har ikke meget mere til fælles med OLED end de tre bogstaver "LED" i navnet, ligesom plasma- og billedrørsteknologierne ikke har meget at gøre med hinanden, selvom de har farver, der minder om hinanden.

Man skal som bekendt kravle, før man kan gå, så det ville være fint, hvis man afsluttede vuggestuen, inden man gik i børnehaven på dette forum...
Af PJ
Perinho, da der er test af GT50 på siden her om ganske kort tid, ville jeg da lige afvente den, hvis jeg var dig.
Brugeravatar
Af MigSelv
jones31 skrev:Godt nok lidt en børnehave det her :-)

LGowner har jo ret på mange punkter i det han siger. Panasonic laver gode skærme ja og synes kun det er deres gt50 og vt50 der gør det godt, deres design er en skuffelse synes jeg, men de slår ikke flagskibet lm960 fra LG, som virkelig har super billedkvalitet og bedre sort niveau end plasma skærmene har. Samtidig noget af det lækreste design.

Det her forum burde næsten hedde panapanels, da det åbenbart kun er panasonic der dur.

GT50 er bedre billedmæssigt end 760, men ikke så der er kæmpe forskel, samtidig er deres smart del jo ikke meget værd. Der er samsung og LG langt bedre på det punkt.

Folk har lov til og have deres meninger om hvad man synes er bedst i stedet for at svine folk til.
Og hvor forefindes der en test af lm960, der underbygger påstanden?
LG760T ( som indlægget oprindeligt drejer sig om ) har langt fra bedre sortniveau end Panasonic ST50/GT50/VT50.
Målingen af sortniveau på LG'en, her på sitet, viser 0,08 cd/m2. En måling af VT50 ( samme resultater er opnået på ST50/GT50 ) på HDTVTest viser, at sortniveauet ( ved total sort skærm ) er 0,009 cd/m2. Samme måling foretaget med ANSI Checkerboard ( sort/hvide felter ), viser et niveau på 0,012. Ved total sort skærm, begge producenter, er LG faktor 10 dårligere.
Af jng
jones31 skrev:Godt nok lidt en børnehave det her :-)

...
Nu forstår jeg bedre, hvorfor der opstår krig og anden ufred.
Af Perinho
Hej igen,

Tak for alle jeres indlæg og feedback!

Efter at have læst dem alle og været nede og kigge på 50GT50 idag, så er jeg ret solgt og overbevist om at det bliver mit valg.
Jeg har envidere læst en test på WhatHiFi og der bliver den jo skamrost :) Jeg fik tilbudt det til en god pris, så der vil med vores fjernsynskiggeri, gå virkelig mange år, før end vi ville vinde noget ved at have et LED, ift. strømforbruget og prisforskellen på LG.

Hvis jeg er heldig, lander det i butikken den 7.5 :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Perinho skrev:Hej igen,

Tak for alle jeres indlæg og feedback!

Efter at have læst dem alle og været nede og kigge på 50GT50 idag, så er jeg ret solgt og overbevist om at det bliver mit valg.
Jeg har envidere læst en test på WhatHiFi og der bliver den jo skamrost :) Jeg fik tilbudt det til en god pris, så der vil med vores fjernsynskiggeri, gå virkelig mange år, før end vi ville vinde noget ved at have et LED, ift. strømforbruget og prisforskellen på LG.

Hvis jeg er heldig, lander det i butikken den 7.5 :)
Der skal da lyde et tillykke herfra, med det nye tv.