Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Rasmus - og alle andre.

Her lige købt 47pfl7606t og kæmper lidt med indstillingerne.

Prøver at indstille efter dit kalibreringsforslag, men har følgende spørgsmål:

1) Når du skriver "sædvanlig" ved punktet "Farvetone" mener du så "brugerdefineret ? Ingen steder står der "sædvanlig"..

2)Der er både et punkt der hedder "Farve" og her kan 50 vælges. Der er også et punkt der hedder "Farvenuance", men det er ikke highlightet og kan IKKE vælges(måske til NTSC). Jeg forstår ikke helt Hvad der er hvad...

3) Under "Brugerdefineret farvetone" kan rød/grøn/blå rigtig nok vælges, men også rød-bl/grøn-bl/blå-bl kan indstilles. Hvad er det og hvordan skal de stå ?

Hjælp

Synes det er svært at indstille

Er i øvrigt irriteret over lodrette "skyggebjælker" ved fodboldkampe. Er der noget at gøre ved det ? Tager nærmest hele fornøjelse da mine øjne hele tiden fanger bjælkerne i stedet for det der foregår i kampen.

Håber nogen kan hjælpe...

MVH Kim
Af scaw
Hvad sker der, når du slår HD Natural Motion fra?
Af Arrakis
Hvis du taler om skyggebjælkerne, så ikke rigtig noget.
Optræder ved panorering ifm bl.a fodbold, ihockey og andre store ensfarvede områder.
Det hænger vel desværre sammen med typen af panel.
Så mit spørgsmål går mere på om man kan minimere det.
Af dk_iceman
jeg har lige smidt mit 47" 7606 af h..... til pga de lodrette skygge streger, troede egentlig først jeg havde fået en model med fejl men efter 2 gange til rep. røg lortet af h... til...

det eneste jeg er glad for at jeg fik det til 6000 kr i oktober og solgte det unden tab..

så nu er jeg tilbage på plasma panasonic gt30
Af Arrakis
Ja det er noget lort. Er ellers glad for fjernsynet og da jeg så ishockey i går var det ok, så det generer mig kun ved fodbold. Og det er jo også nok !!! Jeg er dybt frustreret .... :(

Irriterende når man nu glæder sig til et nyt og så opdager det lort. Hvad sagde de til dig i forbindelse med reparationerne ?
Af dk_iceman
ja hvad sagde de...

første gang den var inde var der ikke rigtig nogle spørgsmål, de skiftede faktisk alt pånær rammen og strømforsyning... i følge papiret..

da jeg fik den tilbage var der stadig de lodrette og vandrette skygger.. det var fakstisk et meget systematisk gitter agtig...

problemet var for mig STORT det var mega tydlig ved fodbold og kunne også se det ved ALT andet i støre og mindre grad...

når jeg så 3D film så var det som om der var et ekstra "LAG" ovenpå billedet hvor jeg igen kunne se de skygger...

2 gang jeg kontakter infocare ringer en teknikker og siger til mig jeg er dum og ser syner) han fattede intet af hvad jeg sagde...

udover det var det som om der kun var lyd i højre side af tv'et uanset om man justerede lyden fra side til side osv..

der fik jeg afvide det var meget normalt fordi der sidder en "SUB" i bag og spller mod muren derfor virker det som om det kun er den ene side der virker.. (sjovt det ikke var et problem før den kom ind..)

sidste onsdags blev det for meget og jeg solgte den... er ked af og sige det men JEG får aldrig philips mere
Af bernbutt
Har et 42" og kan ikke genkende det I omtaler; Efter læsning af div. foraer og netop ros for billedet ved panorering valgte jeg Philips 7606T. Er absolut tilfreds. Jeg har aldrig set omtalte skygger hverken i fodbold eller andre sports begivenheder. Har Yousee, hvem er I koblet op på?
Af Arrakis
Har også Yousee. Så vidt jeg har forstået fra at læse på diverse foraer hænger det sammen med det panel Philips har valgt at bruge og åbenbart et ret almindeligt problem ved LED-skærme af en vis størrelse... :((
Af Nauticay
hej

jeg kender også til problemet. jeg sidder med en D8005, og har de samme problemer ved fodbold og film med panorering.
har ikke haft det inde på service endnu med det må afsted før EM :o

jeg vurdere dog VT50 istedet.