Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af slasquer
Hej alle

Jeg skal indenfor de næste 2 måneder have et nyt tv. Det skal være enten 40 eller 46 tommer. Jeg skal foruden tv kunne se billeder/videooptagelser fra "familiealbummet på det. Prisrammen er op til 11000,- kr - gerne billigere, sålænge behovene dækkes.

Jeg har den seneste uges tid været ude at kigge, og desuden læst diverse tests. Jeg har førhen altid svoret til Sony, men er blevet temmelig vild med designet for Samsung 8005. Dog mener jeg slet ikke jeg vil få brug for al det her smart tv, så tænker lidt at et sådant er overkill ift. mit reele behov.

Jeg lægger selvfølgelig vægt på billede, lyd og så et slim og lækkert design. Tingene indenfor TV lader til at udvikle sig konstant, så er der ting jeg skal være opmærksom på er et must på mit nye tv, må i også gerne skrive lidt herom.

Har i gode forslag og kan i hjælpe mig i denne jungle?

VH

MOrten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores liste over købsanbefalinger (se øverst) er et godt sted at starte. Du kan eks. få et Panasonic VT30 i 42" til ca. 10.000 kr.
Af slasquer
Men er et sådant Panasonic overkill ift. behov, og er der nogen som kan forklare hvad de evt. store forskelle er på plasma kontra LED?

VH

Morten
Af BrianH
slasquer skrev:Men er et sådant Panasonic overkill ift. behov, og er der nogen som kan forklare hvad de evt. store forskelle er på plasma kontra LED?

VH

Morten

Du kunne jo læse guiden om plasma kontra LCD/LED :)
Af slasquer
Nå men LED V Plasma lader jo til at være hip som hap. Tager gerne imod flere forslag udover købsanbefalingerne, og høre gerne fra de de har et Sony EX723 om hvor tilfredse de er med det.
Af slasquer
Slet ikke flere der vil byde ind?

Som side spørgsmål vil jeg lige høre om man kan regne med at 2011 modellerne fra Samsung 8005 vil falde i pris når 2012 modellen kommer i butikkerne?

VH

Morten
Af PhDream
slasquer skrev:Slet ikke flere der vil byde ind?

Som side spørgsmål vil jeg lige høre om man kan regne med at 2011 modellerne fra Samsung 8005 vil falde i pris når 2012 modellen kommer i butikkerne?

VH

Morten
De er allerede faldet godt i pris ift. da de lige kom på markedet. Du skal ikke regne med de store prisændringer, måske et par hundrede kr.
Af hkknudsen
Hej Morten,

det virker som om du ikke selv har gjort dine behov klart - det er pænt umuligt at hjælpe dig så. Du vil gerne have pænt billede og god lyd - og så skal andre vurdere om dit og dat er skudt over målet - hvordan skulle det dog ske ?

Der er masser af information på siden hvis du søger lidt, bla. om forskelle mellem led og plasma.

Jeg ville selv aldrig give så meget for så lille et tv. Har 60 tommer fra 3 meter, det er perfekt. Kan du ikke finde plads til større ? Et 46 er tobak for en skilling når du har prøvet større. For et par 1000 mere får du 50vt30 i stedet for 42- med dit budget ville jeg kigge på lg 60pz950.
Af slasquer
Jeg har forsøgt at læse en del artikler, kigget efter tests osv, men har bare ikke så meget forstand på det her :-)

Mine behov er egentlig blot at kunne se TV/DVD/Blue Ray, og derudover at jeg/vi kan se familiens billeder/videoer.

Jeg har ikke noget behov for Smart TV og 3D, og prøver at finde ud af hvad mulighederne så er. Jeg tænker selvfølgelig at det er for meget at betale for Smart TV/3D når jeg ikke vil benytte mig af det.

TV'et skal have DVB-T2 modtager indbygget, og hvad størrelse angår taler vi 40-46 tommer. Som jeg har læst det må det endvidere gerne være full HD/100 linier.

Designmæssigt kan jeg rigtig godt lide Samsungs 46 tommer 8005, men med mine behov in mente tænker jeg det er fuldkommen overkill. Jeg kan sagtens vælge dette, men er nok for stor en gnier til at købe det blot fordi det er pænt.

Jeg læner mig op af LCD/LED kontra plasma idet stuen hvor det skal hænge er meget lys med et stort vinduesparti.

Jeg har også kigget på nedenstående model, men omend den er billigere er der her også Smart TV og 3D nævnt.

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Samsu ... =edbpriser

Håber dette kan få lidt flere på banen, for som nævnt er jeg lidt lost. Måske er det blot at rette ind og købe et tv med funktioner jeg ikke vil benytte, fordi det er sådan et tv sælges nutildags?

Al hjælp/input/forslag modtages med stor glæde.

VH

Morten
Af huddikat
Jeg har Sony Ex 40 kdl721 og er meget tilfreds med billedkvaliteten og prisen er jo helt ok så kan du jo bruge resten af pengene på din kone.
Hvis jeg skulle købe andet ville det blive philips.
Samsungs billed er godt, men hvis du ser finish efter er det noget ledløs skrammel.
Men det er jo bare min mening, så nu får jeg nok læst teksten af alle Samsung fans :D
Af Mozart
Hej Morten. Jeg har stort set samme problem. Det er teknisk efterhånden. Det handler meget om, om fladskærmen kan stå ude om natten, kan lave mad, vaske op, mærkelige skyer,sort baggrund o.s.v. Personligt skal jeg blot i al beskedenhed se TV. Derfor er billedkvaliteten helt afgørende. Meget ændre sig hele tiden. For 2 mdr. siden sammenlignede jeg billedet på Samsung 8000 serie kontra Sony HX serie. Sony's HX model vandt overlegent. Jeg har snart været hele palletten rundt så idag står mit valg mellem Panasonic's Plasma eller Led model, men kan ikke rigtigt gennemskue og jeg skal vælge Deres Plasma eller Led. Så jeg håber på at nogen her i forummet har styr på det. Høre meget gerne Jeres mening. Nu er du nok ikke blevet klogere af dette svar, men vi kan så håbe på at nogle af læserne kan lede os på rette spor.Hilsen Ernst
slasquer skrev:Jeg har forsøgt at læse en del artikler, kigget efter tests osv, men har bare ikke så meget forstand på det her :-)

Mine behov er egentlig blot at kunne se TV/DVD/Blue Ray, og derudover at jeg/vi kan se familiens billeder/videoer.

Jeg har ikke noget behov for Smart TV og 3D, og prøver at finde ud af hvad mulighederne så er. Jeg tænker selvfølgelig at det er for meget at betale for Smart TV/3D når jeg ikke vil benytte mig af det.

TV'et skal have DVB-T2 modtager indbygget, og hvad størrelse angår taler vi 40-46 tommer. Som jeg har læst det må det endvidere gerne være full HD/100 linier.

Designmæssigt kan jeg rigtig godt lide Samsungs 46 tommer 8005, men med mine behov in mente tænker jeg det er fuldkommen overkill. Jeg kan sagtens vælge dette, men er nok for stor en gnier til at købe det blot fordi det er pænt.

Jeg læner mig op af LCD/LED kontra plasma idet stuen hvor det skal hænge er meget lys med et stort vinduesparti.

Jeg har også kigget på nedenstående model, men omend den er billigere er der her også Smart TV og 3D nævnt.

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Samsu ... =edbpriser

Håber dette kan få lidt flere på banen, for som nævnt er jeg lidt lost. Måske er det blot at rette ind og købe et tv med funktioner jeg ikke vil benytte, fordi det er sådan et tv sælges nutildags?

Al hjælp/input/forslag modtages med stor glæde.

VH

Morten