Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Demox
Hej

1) Hvordan kan man streame iso fra pc til TV UDEN at konvertere isoen?
2) Hvordan kan man stream DVD fra pc til TV UDEN at konvertere DVDen?
3) Hvordan kan man stream pc desktop til TV .....UDEN at...øh nå nej.

Mit nye TV LG 42LV550W fulgter der noget Nero MediaHome 4 Essentials software med, men vil helst ikke røre det med en ildtang, så ved ikke engang om det kan det som jeg er ude efter.
Af lgowner
Demox skrev:Hej

1) Hvordan kan man streame iso fra pc til TV UDEN at konvertere isoen?
2) Hvordan kan man stream DVD fra pc til TV UDEN at konvertere DVDen?
3) Hvordan kan man stream pc desktop til TV .....UDEN at...øh nå nej.

Mit nye TV LG 42LV550W fulgter der noget Nero MediaHome 4 Essentials software med, men vil helst ikke røre det med en ildtang, så ved ikke engang om det kan det som jeg er ude efter.
du kan ikke direkte streame en ISO , da en streaming til DLNA server er en film data strøm , og ikke et filsystem, en ISO er et filsystem som din harddisk og det kan DLNA services ikke håndtere.

MEN!
du kan så bruge PS3MediaServer som jeg kender understøtter ISO/DVD, og dine afsnit vil blive præsenteret på TV't som "film", så uden menu som dvd, dog kan du vælge filmen og evt. trailers osv...

den har jeg da set virke engang, og det er ikke kun til PS3 den virker med flere DLNA services.
Af Demox
lgowner skrev:MEN!
du kan så bruge PS3MediaServer som jeg kender understøtter ISO/DVD, og dine afsnit vil blive præsenteret på TV't som "film", så uden menu som dvd, dog kan du vælge filmen og evt. trailers osv...

den har jeg da set virke engang, og det er ikke kun til PS3 den virker med flere DLNA services.
Nice, det var jo hele 2 ud af 3 :)

Jeg har set Philips har noget software (Wi-fi MediaConnect) der kan streame din desktop til TV uanset hvad der køre på din skærm, også film (er ikke klar over hvad der sker hvis båndbrede ikke er høj nok).
Af rassol
Som nævnt kan PS3MediaServer streame DVD ISO'ens afsnit til dit TV over DLNA, men så rækker det heller ikke længere.

Hvis du vil mere, kan du eksempelvis købe en mediaboks såsom WDTV Live (~7-800kr) som udover at kunne streame alle tænkelige filformater uden konvertering også kan streame DVD ISO'er med menuer og Blu Ray ISO'er uden menuer så det næsten virker som en DVD afspiller sat direkte til dit TV. Dette virker både over DLNA og standard windows fildeling, så hvis du er træt af at have DLNA software kørende på din maskine, er det ikke engang nødvendigt med en sådan.
Af lgowner
rassol skrev:Som nævnt kan PS3MediaServer streame DVD ISO'ens afsnit til dit TV over DLNA, men så rækker det heller ikke længere.

Hvis du vil mere, kan du eksempelvis købe en mediaboks såsom WDTV Live (~7-800kr) som udover at kunne streame alle tænkelige filformater uden konvertering også kan streame DVD ISO'er med menuer og Blu Ray ISO'er uden menuer så det næsten virker som en DVD afspiller sat direkte til dit TV. Dette virker både over DLNA og standard windows fildeling, så hvis du er træt af at have DLNA software kørende på din maskine, er det ikke engang nødvendigt med en sådan.
wdtv er ikke en streamings løsning.

"Dette virker både over DLNA" - hvad præcis mener du her? for WDTV kan ikke streame en DVD iso over DLNA til tv't.. den kan afspille en ISO og man sætter et hdmi kabel i sit tv, der er altså stor forskel.

at streame betyder man kan sende en løbende data strøm til en modtager som så kan afvikle det den modtager - uden at være specifik.
WDTV streamer INTET til tv, den afspiller og gengiver billed på dit tv.
den kan "lege" DLNA klient og modtage denne vej, det gør dog ikke streaming af en iso mulig, da vi igen taler et filsystem og ikke en "stream".
Af rassol
lgowner skrev:"Dette virker både over DLNA" - hvad præcis mener du her?
WDTV kan tilgå filer på din PC over netværket gennem windows fildeling (eller Samba). Derved kan du streame ALLE formater WDTV understøtter dvs også DVD ISO og BluRay ISO. Streame (fra din PC til WDTV) i dette sammenhæng er self ikke som med avi eller mkv, men blot en løbende overførsel og samtidig afspilning af data.

MHT "streaming" af ISO over DLNA (i samme betydning som ovenfor), så kan det sagtens være du har ret. Jeg kender ikke specifikationen for DLNA, men jeg ejer selv en WDTV Live og kører Mezzmo DLNA server. Hvis jeg tilføjer en DVD ISO i Mezzmo's bibliotek kan min WDTV tilgå denne (gennem Mezzmo) akkurat som havde det været over fildeling, så om det faktisk er DLNA understøttet eller en smart udvidelse af Mezzmo det ved jeg ikke - men det virker.
lgowner skrev:WDTV streamer INTET til tv, den afspiller og gengiver billed på dit tv.
Hvor nævner jeg at WDTV streamer til et _TV_? Når jeg skriver at WDTV streamer alle tænkelige formater mener jeg selvfølgelig bare at du med en sådan, kan overføre alle de tænkelige formater fra din PC til din WDTV - andet giver vel ikke mening? Desuden nævner jeg at det er næsten som en DVD afspiller sat direkte til TV'et - altså nogen man normalt gør med HDMI eller scart...
Af lgowner
@rassol
ok, men vi er enige om at wdtv ikke besvarer nogen af spørgsmålene omkring streaming fra pc til tv og LG tv understøtter ikke ISO filformatet.
og han kan stadig ikke streame en ISO til sit tv selvom han får en wdtv :)

der skal transcoding til og ps3mediaserver kan dermed alt det og mer til uden brug af andet end en pc.
Af rassol
lgowner skrev:@rassol
ok, men vi er enige om at wdtv ikke besvarer nogen af spørgsmålene omkring streaming fra pc til tv og LG tv understøtter ikke ISO filformatet.
og han kan stadig ikke streame en ISO til sit tv selvom han får en wdtv :)

der skal transcoding til og ps3mediaserver kan dermed alt det og mer til uden brug af andet end en pc.
Det har du ret i - det besvarer ikke hans spørgsmål. På den anden side, så besvarer PS3MediaServer med transcoding heller ikke hans spørgsmål, eftersom han jo spørger om streaming UDEN AT KONVERTERE - så er vi vel så vel lige godt ;)

Det jeg gør, er at påpege at PS3MediaServer har nogle (mange) mangler som man derimod kan slippe helt for med ex WDTV Live - så er det sådan set bare ekstra hjælpsom information, og i tilfælde af at det ikke allerede er ovevejet, kan det gavne mere end et direkte svar eftersom det belyser en ny (måske bedre) mulighed.

Jeg kan dog ikke se hvordan denne diskussion er relevant for tråden, så mon ikke vi skulle holde os til emnet?
Af lgowner
rassol skrev:På den anden side, så besvarer PS3MediaServer med transcoding heller ikke hans spørgsmål, eftersom han jo spørger om streaming UDEN AT KONVERTERE - så er vi vel så vel lige godt ;)
der står HVORDAN UDEN AT KONVERTERE, og så må du jo lige forklare hvornår han konverter INDEN han bruger softwaren .. så jo, ps3mediaserver gør alt for ham uden han selv skal udføre KONVERTERING direkte fra PC.
når du går i små sko, så bliver en fil fra en pc eller alt muligt andet altid konverteret når det skal transporteres da de logiske layer som du smider den over sikkert er et filsystem med inoder og megt andet godt. men så små sko har du vel ikke på.

du er stadig en bagefter.
Af PhDream
lgowner skrev: når du går i små sko, så bliver en fil fra en pc eller alt muligt andet altid konverteret når det skal transporteres da de logiske layer som du smider den over sikkert er et filsystem med inoder og megt andet godt. men så små sko har du vel ikke på.
Hvad sker der så, når du går i store sko? :D
lgowner skrev: du er stadig en bagefter.
Jeg får altid et godt grin, når jeg læser dine uforståelige, "Amalie fra Paradise"-agtige indlæg.
Af lgowner
PhDream skrev:
lgowner skrev: når du går i små sko, så bliver en fil fra en pc eller alt muligt andet altid konverteret når det skal transporteres da de logiske layer som du smider den over sikkert er et filsystem med inoder og megt andet godt. men så små sko har du vel ikke på.
Hvad sker der så, når du går i store sko? :D
lgowner skrev: du er stadig en bagefter.
Jeg får altid et godt grin, når jeg læser dine uforståelige, "Amalie fra Paradise"-agtige indlæg.
børnehaven er ikke inviteret, du skulle jo tidligt i seng.
Af Demox
Gah, alt tabt fordi jeg blev logget ud i mellemtiden.

Kort og godt, det jeg er ude efter er at kunne se mine ting, uanset format, på TV on-the-fly.
Om det bliver streamet eller DLNAet er ikke vigtigt.
Primært tænker jeg på ISO,DVDs.

TVersity ser og¨så uf til at kunne en del.
En mounted ISO kunne jeg se på TV via Tveristy kørende på en wireless laptop. (har ikke tjekket billedkvalitet)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du allerede overvejer en laptop, så kan du jo ligeså godt tage en mediestreamer og koble den til via DLNA. Den vil kunne æde hvad som helst.
Senest rettet af Torben Rasmussen 11 feb 2012, 20:00, rettet i alt 1 gang.
Af agtig
Torben Rasmussen skrev:Hvis du allerede overvejer en laptop, så kan du jo ligeså godt tage eb mediestreamer og koble den til via DLNA. Den vil kunne æde hvad som helst.
eb mediestreamer? Kan du specificere det lidt mere, en søgning på Google finder ikke umiddelbart noget...