Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pimp66
Hej hjælp til at finde Monitor skærm til spil Ps3 og Xbox360 på.
Det ska helst vær meget lavt Inputlag, må gerne vær 23 eller større tak..

Forresten har plasma ligeså meget lavt inputlag som Monitor eller..?

:)
Af Rommel
Hvad pris klasse har du, og skal der være indbygget tv-tuner i den?
Af pimp66
tv-tuner nej ska bare bruges til spil ps3 og xbox på.
så jeg tænkte på hvis plasma var næsten ligeså hurtigt som monitor
så vil bar kaster penge i plasma,ern.. har bare hørt at monitor sku vær bedre til spil som ps3 og xbox.. jeg tænk på inputlag forskel.. fordi jeg mine øjne er meget følsom over for inputlag har jeg mærket..
er lidt lost på monitor og plasma inputlag området..

derfor hvis det var ind her der kan hjælpe lidt..

jeg ved ikke om Rasmus larsen læser min indlæg.. jeg tror at han ved meget om det på det om råde.. jeg spiller del BTF3 og COD 3 og fifa12..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du udelukkende skal spille på skærmen, så vil du næsten med garanti få burn-in på en plasma-skærm, med mindre du konstant skifter mellem forskellige spil.

Er prisklassen underordnet?
Af pimp66
Så er plasma-skærm helt udlukket. Har kigget på de Monitor som er
blivet testet her på flatpanels. Alienware AW2310 lyder som godt byd men lidt dyrt for så en lille skærm synes jeg, kan man købe Alienware AW2310 i butikker eller net butikker i DK.
Har kigget på de andre to skærm BenQ XL2410T
og Asus VG236H så ved jeg ikke hvad for en a dem er bedst.. 3D er jeg ligeglad med.. ;)

pris ved jeg ikke helt inu..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når vi tester 120 Hz skærme og roser dem, så skyldes det at de rent faktisk kan køre 120 Hz. Det kan de dog ikke når du bruger dem med en PS3 eller en Xbox, da disse maskiner kun kan spytte 60 Hz ud i 2D. Dvs. du vinder ikke noget ved at købe en 120 Hz skærm hvis du efterfølgende kobler den til en spillekonsol og ikke en PC.
Af pimp66
det har jeg forstået man betyder det så at det ikke godt nok inputlag til ps3 og xbox..

Har du så nogle ide om hva du synes at jeg ska gør..?
er totalt lost nu..

Har i aldrig testet monitor skærm med ps3 eller xbox360 eller så noget gør i ikke..?

Fordi jeg ved ikke selv hvor meget inputlag der vil vær på mintor med ps3 eller xbox tilsluttet..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blæser du ikke problemet lidt ud af propertioner? Inputlag er ikke et massivt problem på en monitor og de 120 Hz sikrer som sådan ikke at inputlag er lavt.
Af pimp66
Nej det nok ikke det jeg er ud på jeg er ud på at for lidt hjælp
til at finde den rette skærm at købe. Jeg ved godt at i tester de 120 Hz skærm med pc . At spørge om skærmen vil virke uden meget langsom responstid eller input lag med 60 Hz
Med konsoler. Fordi vil gerne købe skærm som ragere hurtigt med konsoler og uden burn-in som plasma og led er for langsomt..
Af Rasmusdc
Input lag er normalt ikke et ENORMT problem på en PC monitor, netop fordi de er designet til pc. der er forskel,men med mindre du er HARDCORE gamer, så er det ikke noget der rigtigt vil irritere dig, ved der var mange professionelle gamere der i lang tid holdte sig til CRT fordi input lag var lavere der.

Dog er skærme med f.eks. TV moduler tit dårligere med input lag, end rå VGA / DVI skærme.

jo mere behandling, jo mere input lag.

Men generelt skal man regne med op til 20-30ms på en alm skærm hvilket er marginalt i forhold til de 100-130ms du kan finde på TV.. og det er mærkbart...
Af pimp66
Betyder det at hvis jeg gå og køber monitor til 1200 eller 1300 kr
Bruger det med ps3 og spil BTF3 vil der ikke vær ligeså meget
Input lag som på normal led tv som idag man køber..? Er det det
du siger? Så vil det ikke vær forskel på den dyre monitor og den
billige en fordi jeg tilslutter min ps3 med 60hz .. Ret mig
hvis jeg tager fjel..

Mange tak fordi i gider og hjælp.
Af PhDream
Ja, en monitor vil (næsten) altid være hurtigere end et tv. Du vil dog få en bedre spilleoplevelse på et 40" tv end en 23" monitor.
Af pimp66
Det kan godt vær at man få bedre spilleoplevelse med
større TV, man når tv.et er for langsomt så hjælper det
ikke ret meget synes jeg. Fordi hvis man sider og spiller
lidt længe kan man godt mærke det i øjnene..
Og plasma har problemer med burn-in..
Derfor spurgte jeg om hvis jeg købte en monitor der kostet
1300 og en til 2200 vil jeg ku have sam spilleoplevelse med begge omkring input lag og responstid
fordi jeg har tilsluttet ps3 med 60Hz..
Det var det jeg spurgte om..?