Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fundet 3 LED'er som fangede min interesse.

UE40D5004: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue40d5004

UE40D5005: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D5005.html

UE40D5005P: Kan ikke linke tv'et fra Bilka: Men modellen der er at tale om er: Samsung 40" LED TV UE40D5005P

Udover prisforskellen der er imellem dem, kan jeg umiddelbart ikke se forskellen mellem disse 3 modeller. Mit spørgsmål er: Hvilken forskel er der mellem dem, og ville det være pengene værd at springe over til 5005(P)?

Så er jeg desuden usikker på om den vil kunne dække mine behov: Mit formål med denne LED, er at se HDTV/xBox/PS3/Blue-Ray/Samt tilslutning af computeren. Jeg udelukker plasma da jeg vil undgå "burn-in", og da rummet det skal stå i er meget lyst. Jeg er studerende, og det er også derfor grænsen ligger på 4-4.500 kr.

Hvilket giver mig mest for pengene, og er der andre alternativer? :)
Af xcardman
så vidt jeg har set og kan se udfra billeder
så har en 5004 et andet design end 5005

kender ikke 5004 om der skulle være forskel på panelet

min min teori er at de helt billige modeller også bliver produceret med et ringere panel.

når man producere et panel er der fejl på nogen af dem og så bliver de smidt i low modeller.
B&O har størrre krav til et panel og får de bedste
grunden til man ser en 5004 model

igen min teori og har absolut ingen beviser

men kan godt anbefale en 5005
der er dog ikke dvb-t2 tuner til antenne, hvis du skal bruge det
den skal bruges når boxer levere HD fra 1 april
Af SIT_nTakeNotes
DVD-T2 er ikke obligatorisk, da jeg har en boks. Så den forskel som kunne findes er at panellet er af dårligere kvalitet i en 5004, hvis jeg forstår dit indlæg rigtigt. :o

Kunne det ikke også have noget at gøre med hvilken årgang de er fra?
Af jones31
Ue405005 kom i sommeren 2011 og le40d5004 kom først senere og er en billigere udgave uden smart funktion og har mindre tilslutnings muligheder og designet er pæn ere på d5005.
Af 2 T ´er Uden H
Som nævnt er D5004 en billigere udgave af D5005.

De store forskelle skal blandt andet findes i designet der er mere elgant og stilfuldt på D5005, blandt andet metal bagkabinet, ledningernes placering tilsiderne og nedenom ud og drejbar fod, hvorimod D5004 har ledningerne bagom ud, er mere plastik agtig og har ikke drejbar fod.

Ellers har D5005 DLNA og Wifi ready, såfremt dongle tilkøbes eller netværks kabel kobles på. Dette har D5004 ikke mulighed for.

D5005´eren har også flere tilslutnings muligheder med HDMI og andre kabler som feks optisk lydudgang, hvilket er ret spartsomt på 5004eren.

Selvom lyden ikke er noget at råbe hurra for på begge modeller syntes jeg dog den er lidt bedre på D5005eren stadigvæk.