Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af capi
Hejsa... :)

Jeg skal ud og købr nyt fjernsyn. Det skal være 50 tommer og op efter og prisen skal ligge imellem 5000-8000 kroner..

Det skal bruges til,- at se fjernsyn selvføgelig, samt at spille lidt xbox 360 i ny og næ.. :)

Jeg har været inde og læse diverse test, men er blevet mere forvirret nu..

Hvad kan experterne anbefale jeg skal købe.. :) Selvfølgelig gerne på tilbud..

På forhånd tak.

Mvh Capi...
Af DavidHimself
50G30Y ville jeg helt klart gå efter.

Suveræn billedkvalitet til prisen og den ligger inden for dit budget (tilfældigvis på tilbud i øjeblikket) :)
Af capi
Hvor er det på tilbud..:-)

Har hørt der er nogen problemer med det når man spiller x-box 360??

Eller er det bare mig som er helt "grøn" her... :)
Af Gadeberg87
capi skrev:Hvor er det på tilbud..:-)

Har hørt der er nogen problemer med det når man spiller x-box 360??

Eller er det bare mig som er helt "grøn" her... :)
Tilbud hos komplett.dk som jeg linker til. Hvad er det for nogle problemer du har hørt om? Det eneste jeg kan se, skulle være retention eller burn-in. Men det er altså ved stillestående billeder i længere tid. Fx hvis du spiller FPS, skal kan det være din HUD. Men jeg har en V10'er og har aldrig haft problemer med retention eller burn-in. Og Både 20 og 30 modellerne skulle være forbedrede på dette område.
Af capi
ELLER DET ER MÅSKE ET HELT ANDET FJERNSYN HAM GUTTEN SNAKKER OM HER :-) _________________________________________ Hey, jeg har lige købt mit første plasma tv (gt30y46').  Kan med det samme se at billedet er meget flottere end hvad jeg har været vant til med mit gamle sony lcd skærm (kdl40w4000 40').  Mit problem er at når jeg spiller konsol spil er det som om at billedet hænger lidt efter og skaber et dobbelt billede/slør.  Dette er især tydeligt ved fps spil når jeg drejer min spiller rundt. Jo hurtigere desto værere bliver det.  Har lagt mærke til at det også gør det en lille smule på sony tv´et men slet ikke lige så tydeligt. Især når jeg bare drejer spilleren langsomt rundt er der stor forskel på sony lcd og plasma panasonic skærmen.  Er dette pga. det meget skarpere billede der er på plasma at man tydligere kan se denne form for slør/dobbelt billede ved hurtige bevægelser?  Eller har jeg en decideret fejl på skærmen?  Har også lagt mærke til at det kan ses når jeg ser tv/film og kameraet køre hurtigt sidelæns.  Er det noget der bliver bedre jo mere tv´et bliver brugt?  Alle mine indstillinger er sat op som i flatpanels anmeldelse.  Håber nogen kan hjælpe mig med om det er noget man som plasma bruger skal vænne sig til pga. den teknologi billedet bliver dannet af. Tilbage til toppen Vis brugerens profil  Send privat besked  
Af Mysen
GT30 er et andet fjernsyn end G30.
Men der findes ikke et eneste tv, der ikke får spottet en eller anden fejl af en eller anden. Med mindre det er en typisk eller hyppigt forekommende kritisk udtalelse, så bliver man nødt til at tage det med et gran salt af og til, fordi der kan være forskellige grunde til, at der opleves disse problemer. Nu fokuserer du på spil, men generelt er en plasmaskærm af denne kaliber altså noget bedre til spil end selv en noget dyrere LCD. Hvor LCD til gengælg bliver det bedre valg, er når man spiller væsentligt mere end gennemsnittet, for så bliver fastbrænding lige pludselig et problem.

Søg efter brugeren "skærmtrolden". I hans tråde bliver der temmelig grundigt diskuteret fordele og ulemper ved forskellige modeller, og han har sat sig meget ind i tingene inden hvert spørgsmål, hvilket gør det nemt at finde tid til et grundigt svar.
Af capi
Okay tusind tak for det hurtige svar :-) God weekend...