Jeg er ikke særlig erfaren udi fladskærme, da jeg pt. er på udkig efter min første fladskærm, men det følgende er hvad jeg indtil videre har opdaget er væsentlig for mig. Jeg kender ikke de to modeller du nævner, men en af mine overvejelser går netop på plasma vs. LED.
Jeg hælder mest til LED pga. vi har en del eftermiddags/aften sol i stuen, samt at de fordele som plasma har mht. sort, dem bemærker jeg ikke - endda selvom det er en plasma og LED ved siden af hinanden med samme klip på skærmen, og der står en sælger og peger og forklarer...
Tilgengæld har jeg opdaget at jeg ikke bryder mig om interpolation som f.eks. 100 og 200 hz, hvor der indsættes kunstige ekstra billeder. Jeg synes det er meget skidt for billeder i bevægelse, men heldigvis kan man slå det fra. Hvis du lægger vægt på action, er det mit bud du skal være opmærksom på dette - et TV kan være meget bedre, end det umiddelbart ser ud til i butikken i denne henseende, da den slags billedmanipulation som regl er slået til.
Hvis man er ude i ikke at sidde i sweetspot, altså midt foran skærmen, er betragtningsvinkler noget man skal være opmærksom på. Det kan være et problem på LED, men ikke på plasma.
Nogle plasma skærme har indbygget blæsere. Og en plasma skærm kan også have "buzzing" som egenstøj. Afhængig af dine øres følsomhed for støj, og baggrundsstøjen hvor du ser TV, TV'ets lydstyrke osv., så kan det også være noget du skal være opmærksom på.
Så personligt ser jeg for tiden efter LED's med gode betragtningsvinkler. Og et jeg så på i en butik, var (i mine øjne) betydelig bedre, end en test indikerede. De Samsung jeg har set på, har ikke imponeret mig i denne retning, men det er bedst du selv prøver at se på det
Der er sikkert mange flere ting, og det er der sikkert flere af de erfarne, som fortæller mere om
PS: Har du set artiklen om plasma vs. LED/LCD her på siden? Den kan anbefales