Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

GT30 vs D7005 (Plasma) Billedekvalitet

GT30
8
67%
D7005
4
33%
Af lars101
Er kommet meget i tvivl om mit valg af TV. Og tiden nærmere sig....

Er i tvivl pga. GT30 46" er kommet ned i 7995,- hos komplett. Hvilket er meget billig.
Havde ellers bestemt det skulle være en D7005 51" til ca. 8000..

Jeg har læst anmeldelserne igennem og er lidt i tvivl om hvilket produkt er bedst i ren billedekvalitet, som jeg går mest op i.. Om det er 46" eller 51" er mig ligemeget og fejlraten på de 2 tænker jeg heller ikke på.. Så hvilken en vinder på billedesiden?
Brugeravatar
Af edinger
Min konklusion efter at have læst anmeldelserne er, at forskellen i billedkvalitet er så ubetydelig, at jeg snarere ville lade min købsbeslutning afhænge af faktorer som features, design og brugervenlighed samt fejlrate, buzz og blæserstøj m.v.

Herudover ville jeg ikke finde det uvæsentligt, at 7005'eren er 5 tommer større end GT30.

Omvendt trækker en del historier om tvivlsom byggekvalitet i 7005'eren i retning af GT30.

Roll the dice... ;)
Af lars101
Hvis de nærmest er identiske rent billedemæssigt, går jeg nok efter design og størrelse næst efter.. Så det ender nok med D7005
Af Mysen
Samsung har mere præcise farver, hvis man kalibrerer, mens GT30 har THX-profilen, så man er sikret et nogenlunde præcist billede fra starten. SD håndteringen er bedst på Samsung'en, mens sortniveau er bedst på GT30, og så er fejlraten tilsyneladende højere på D7005 end på D8005, mens GT30 til gengæld har blæsere, som nogle mennesker ikke kan abstrahere fra.

Nu har du nogle for-og-imod, men ellers kan jeg ikke beslutte for dig ;)
Af lars101
Hej igen.

Ang. PS51D8005/D7005 Vægbeslag? Anbefales der nogle bestemte der? Jeg har set en her:
http://www.proshop.dk/Vaegbeslag/DELTAC ... 92472.html

Men sys den stikke for langt ud fra væggen? 4cm? Eller er det ikke så galt?

Så står der også at der er 10 graders tilt? Er det antal grader man kan indstille den eller er den sådan fra start??
Af Mysen
Hvis du ikke har brug for tiltfunktionen, kan du sagtens få et vægbeslag, der får tv'et tættere på væggen. Jeg bruger Samsungs 2010 version af deres glimrende men dyre beslag, og der er ca. 1,5 cm mellem væg og tv. Der findes også billige alternativer til dette beslag.
Af lars101
Ja nemlig, det lyder super.. Det skal helst være sølv nok til D8005.. Har du et link til det vægbeslag?
Af rkc
Hvis jeg var dig ville jeg købe det originale samsung beslag,da jeg har hørt at de andre er lavet af plastik hvor samsung er lavet af nylon,
hvilket har stor betydning for styrken.

Har selv et fra harald nyborg,som også kan vippes ud for neden så man kan komme til stikkene

http://www.harald-nyborg.dk/p8687/vaegb ... -70-led028

lavet af metal,og meget lille afstand mellem tv og væg 8)
Af Mysen
De andres er lavet af stål eller jern, mens Samsung bruger kevlar ;) Du kan godt bruge begge de to, du har linket til, men med mindre du sparer rigtigt meget på det "uoriginale", så kan du ligeså godt købe et originalt beslag eller et der er billigere...
Af lars101
Det originale Samsung beslag ser smart ud og er tæt på væggen, men er det ikke meget svært at lave kabel føring på det så??
Af Mysen
Du tænker på den korte afstand til væggen? Der følger sådan nogle kabelholdere med, som tapes til skærmen og 1,5 cm er rigeligt til at dreje ledninger hen til, hvor de skal hen. Der findes sågar beslag med under en cm afstand, der ligeledes kan bruges.

Jeg har lige hængt en VT30 op hos min bror med et 200 kroners ophæng. Det var langt fra lige så gnidningsfri en montering, og stikkene er heller ikke lige så tilgængelige som på mit tv, men 200 kroner er nu engang 800 mindre end en tusse, og det virker jo nu ;)
Af Peter Schrøder
lars101 skrev:Kabelholdere til at holde dem sammen ned ad væggen??? Jeg tænker egentlig også på om man skal sætte kablerne i tvet inden det bliver hængt op eller efter.
Du kan sagtens sætte kablerne i inden tv'et hænges op. Du skal bare ha' en til at holde det imens. Kabelholderne gør at alle ledninger kan forlade tv'et i midten eller i en af siderne, alt efter hvad man foretrækker.
Ulempen ved snoreophænget er at tv'et skal "watres" op, hver gang man har haft det ude fra væggen. Og det er stdig temmelig svært at komme til f.eks. USB indgangen. Der er ikke megen plads til pølsefingre...
Jeg vil umiddelbart mene at det faste ophæng ikke tillader skærmen at vippe så langt ud som snoreophænget gør. Samtidig fjerner man låsefunktionen på det faste ophæng når det vippes ud fra væggen. Med lidt held får man raget tv'et ned på gulvet... :(