Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skalle06
Jeg har netop fået kundekort til Metro, og ved første køb sparer man momsen. Derfor overvejer jeg at købe et nyt TV derude, og har været kort forbi og kigge.

Men synes ikke jeg kendte mange af modellerne. Jeg stødte bl.a. på:

Panasonic TX-P50C3E, pris ?
Samsung UE46D5000, 6.999 kr.
Phillips 46PFL6606H, 3.750 kr.

Nogen der for nylig har prøvet at købe TV i Metro eller evt. kan anbefale nogle af de modeller de sælger?
Af DavidHimself
46PFL6606 til under 4000,- det er næsten urimeligt billigt! ;;)

Den ville jeg gå efter :)
Af JesperKeller
Dog skal du være opmærksom på at Metro ofte fragter deres skærme ind fra udlandet.
F.eks er Samsungen ikke dækket af Samsung Prestige. Den skal ende på enten 5 eller 7, og ikke 0, i serie nummeret.

Philipsen er ikke forberedt på den nye antenne tuner, men den er hvertfald en nordisk model som kan modtage YouSee og antenne signal.
Af Skalle06
Ja, tænkte nok det var noget parallelimporteret. TV'et skal sættes til en YouSee boks, så det betyder selvfølgelig ikke så meget, men det er jo ikke sikkert man vil beholde boksen for altid.
Af mbm
hvor kan man se alle deres tv.
Kan kun finde dem fra deres tilbudsavis.

Du siger man sparer momsen er det fordi du er virksomhed?
Os alm. private kunder sparer vel ikke momsen ?
Af noxity
Private kan slet ikke få et kundekort i Metro. Det er kun virksomheder. At man så kan bruge det kort til privatkøb er en anden sag :)
Af Skalle06
Som medlem af Forbrugsforeningen har jeg fået et kundekort. Helt som privatperson.
Af mbm
Skalle06 skrev:Som medlem af Forbrugsforeningen har jeg fået et kundekort. Helt som privatperson.
og hvorledes sparer du så momsen ?
Kan ikke finde de tv du nævner i deres tilbudsavis
Af dkscan
mbm skrev:Du siger man sparer momsen er det fordi du er virksomhed?
De har et introtilbud, hvor man på sit første køb får rabat svarende til momsen.
Af Skalle06
Ja, det er kun på første køb man sparer momsen, så det gælder om at gøre det køb så stort som muligt 8)

De har flere TV ude i butikkerne end dem man kan se i deres reklamer.
Af mbm
Ok det lyder da yderst interessant..

Har de alle vare på lager?

Jeg kigger efter et 60"... evt. Samsung PS59D555 eller LG 60PZ570W

mon de har disse modeller?

Kan se de har et 60" i deres kommende tilbudsavis (LG60PZ250N) men ville gerne sikre mig DVB-T2
Af Skalle06
Har ikke fundet en oversigt over, hvilke modeller de egentlig har. Man kan garanteret finde forskellige modeller i deres forskellige butikker.

Det er meget nemt at se om de har modellerne på lager, hvis du står ude i butikken. Det er bare at tage papkassen op på indkøbsvognen.

Tror dog man skal holde godt øje med priserne, selv om det er uden moms ved første køb.
Af noxity
Skalle06 skrev:Som medlem af Forbrugsforeningen har jeg fået et kundekort. Helt som privatperson.
Ja, enkelte foreninger giver også adgang til Metro. Men som udgangspunkt er det lukket land for private.
Af mbm
noxity skrev:
Ja, enkelte foreninger giver også adgang til Metro. Men som udgangspunkt er det lukket land for private.
Er medlem af forbrugsforeningen, så det må kunne lade sig gøre.

Hvor ser man det med at spare momsen? Er det noget man får info om når man bliver medlem? Er hvordan udmyndiger det sig? betaler man bare ex. moms ved købet. eller?