Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er efterhaanden laenge siden jeg var herinde sidst, men har tidligere faaet god vejledning - derfor proever jeg heldet igen :)

Jeg staar og mangler en skaerm til grafisk arbejde - der er massere traade med anbefalinger, men de fleste soeger 24+ skaerme, hvilket egentlig ogsaa giver god mening, da det netop er grafisk arbejde. Jeg skal dog bruge en noget mindre skaerm (20-21"), da jeg ikke har plads til stoerre.

Jeg har ikke fulgt med i "skaerm-verdenen" de sidste mange aar, men kiggede kort paa Dell's side. De tilbyder ingen S-IPS skaerme i stoerrelsesordenen 20-21". I hvert fald ikke ifoelge deres engelske side (jeg er bosat i England).

Jeg leder efter en skaerm med god farvegengivelse, da jeg primaert bruger den til video, 3d grafik og post-produktion - dog paa et budget der hedder max 3.000 DKK.

Nogle anbefalinger?
Brugeravatar
Af azrael
Hvis du køber en 22" i 1920x1080 opløsning som f.eks. Dell U2212HM eller U2211 (i det omfang du stadig kan få den), så er skærmen faktisk på 21,5". Tror ikke du får det meget mindre i dag.
Af Dumpduck
Tak for anbefalingen. Har givet U2212 et kig og den kan maaske lige klemmes ind i mit aandsvage bord/reol-system, men hvor god er skaermen? Modsat mange andre skaerme har denne et meget begraenset antal tests/reviews.
Brugeravatar
Af azrael
Tests af Dell U2312HM burde kunne overføres til U2212HM, ligesom tests af U2311H burde kunne overføres til U2211H. Panelet er det samme, pånær størrelsen.