Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har et problem, bruger pt min 42gt20E som monitor, men kan højest få den til at kører 1366x768. Har prøvet både at ændre opløsning inde i windows, men det kan den ikke, og via selve TVet under menu>billede instilling>pc, men det højeste jeg kan vælge her er også 1366x768, jeg bruger VGA kabel.

Grafikkortet har DVI udgang, så bruger DVI > VGA kabel konverter, og VGA ind i tvet.
Af torak
Og foresten skifter snart til helt ny computer med et andet grafikkort der har disse udgange, hvis det vil hjælpe istedet for VGA:

dual DL-DVI connector, a single HDMI 1.4a port and two mini-DisplayPort 1.2 sockets.

Mit TV har ihvertfald hdmi, hvis det så er bedre hdmi til hdmi?
Af BrianH
vga kabler kan teknisk set godt håndtere fuld hd, men alligevel kan mange pc'er ikke outputte det gennem vga. Min kan heller ikke...
Af torak
Hmm, satser på det virker med hdmi så.
torak skrev:Har et problem, bruger pt min 42gt20E som monitor, men kan højest få den til at kører 1366x768. Har prøvet både at ændre opløsning inde i windows, men det kan den ikke, og via selve TVet under menu>billede instilling>pc, men det højeste jeg kan vælge her er også 1366x768, jeg bruger VGA kabel.

Grafikkortet har DVI udgang, så bruger DVI > VGA kabel konverter, og VGA ind i tvet.
Brug endelig tv'ets HDMI indgang. Hvis dit grafikkort (endnu) ikke har en HDMI udgang, så kan du med fordel bruge en DVI udgang sammen med enten et DVI->HDMI kabel eller en DVI->HDMI adapter samt et HDMI kabel.
Af torak
Ja okay, mit nuværende grafikkort har kun DVI udgang, får ny computer her i næste uge så vil jeg prøve med hdmi til hdmi.