Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lng
Jeg må da give Torben ret i at det nødvendigvis ikke skal skifte farve, for at give en mere "afslappende" skærmtid.

En pære som du havde, eller en lyskæde af en art kunne sikkert også være fin.

Igen ved jeg godt at jeg ikke får creme de la creme med et budget på omkring 6-7000.

Det skal så lige siges at mit (oldtids)sorround anlæg ryger ud også. Jeg skal have en soundbar. Og Philips er den eneste fabrikant jeg kan finde med en soundbar med FM tuner til en rimelig pris (tæller dog ikke med i tv budgettet) :)

http://www.pricerunner.dk/pi/86-2596831 ... odukt-Info
Brugeravatar
Af edinger
pipper skrev:Jeg vil mene du sagtens kan købe et Philips.

Jeg tror at der herinde er et lille "had" til Philips, hvilket jeg syntes er ubegrundet.

Jeg mener at Philips bl.a. har et godt billede og ikke mindst den fedeste menu.
Min oplevelse er snarere, at der er to skoler. En skole, som har det objektivt mest korrekte billede som reference, samt en skole, som fokuserer på personlige præferencer.

Hvilket i sagens natur forplumrer debatten.

Der er naturligvis intet odiøst – overhovedet – i at kunne lide Ambilight.

Som anskueliggjort af Torben Rasmussen ovenfor er det blot en misforståelse at tro, at Ambilight bidrager til en mere "korrekt" billedoplevelse.
Af Lng
Edinger har også ret. Det er lidt som at diskutere politik. Alle har ret...

Men er der måske så en der har styr på det der kan fortælle mig forskellen på 7606T og 7606H?

Endnu engang tak for input og synspunkter! :)
Brugeravatar
Af edinger
Lng skrev:Men er der måske så en der har styr på det der kan fortælle mig forskellen på 7606T og 7606H?
Flatpanels skrev:Philips 7606T findes i 32, 37, 42, 47, og 55 tommer kaldet 32PFL7606T, 37PFL7606T, 42PFL7606T, 47PFL7606T og 55PFL7606T. Slutter modellen i stedet på H, betyder det, at der er DVB-T tuner i stedet for DVB-T2.
Af Lng
Og det er kun Boxer der indtil videre kræver dvb-t2?
Af lennon
edinger skrev:
Der er naturligvis intet odiøst – overhovedet – i at kunne lide Ambilight.

Som anskueliggjort af Torben Rasmussen ovenfor er det blot en misforståelse at tro, at Ambilight bidrager til en mere "korrekt" billedoplevelse.
Det som Torben Rasmussen, - og ikke mindst Otto Jørgensen påpeger er, at Ambilight som Philips anvender det rent faktisk er direkte destruktiv for billedkvaliteten .
Af Lng
Nu var det bestemt ikke meningen at Ambilight diskussionen skulle fortsætte her. Der er en anden glimrende tråd hvor den snak kan fortsætte. ;)

Selv skærmen bliver vel ikke dårligere af om der er ambilight eller ej. (det er vel mere eller mindre de samme skærme der sidder i de modeller uden?)Så jeg slår et slag for kreativiteten og ikke de faste rammer, og er stadig positivt indstille overfor diskolyset. :)
Af lennon
Lng skrev:Nu var det bestemt ikke meningen at Ambilight diskussionen skulle fortsætte her. Der er en anden glimrende tråd hvor den snak kan fortsætte. ;)

Selv skærmen bliver vel ikke dårligere af om der er ambilight eller ej. (det er vel mere eller mindre de samme skærme der sidder i de modeller uden?)Så jeg slår et slag for kreativiteten og ikke de faste rammer, og er stadig positivt indstille overfor diskolyset. :)
Fair nok . Vel egentlig hovedet på sømmet mht Philips problematikken.Er man til bedste/mest korrekte billede går man uden om Philips - og ikke mindst deres måde at anvende ambilight på.
Af Chaui
Philips' "styresystem" er så ringe kontra f.eks Samsungs.

7'er serien er rodet og finde rundt i, og det går langsomt og dårlig channel liste samt guide osv. Har du muligheden for en tilsvarende Samsung i den prisklasse, vil jeg uden tvivl vælge Samsung.

Billedet er fint på Philips, og Passiv 3D fungere ganske fint, og pænt design. derudover synes jeg Samsung gør alt andet bedre.
Af Gonardo
Ja, boxer bruger DVB-T/2
Af Lng
Det lyder til at der er mere der taler for Samsung. De ser også rigtig lækre ud dem jeg har set på i butikkerne. :)

Men hvordan så med LG kontra Philips? De bruger samme panel har jeg læst? - Men der er stadig en forskel? Altså at LG er at foretrække frem for Philips?
Af hlh
Det der taler mod Samsung er i min bog:

1. Clouding (som er et problem på alle deres modeller)
2. Lyden (ikke det stor problem i dit tilfælde da du skal have særskilt lydanlæg)

Mener ikke at Samsungs interface (samt remote) er væsenlig bedre end det du finder i Philips 7000 serien.

Men det bedste er selvfølgelig (selv) at afprøve dette før købet
Af 2 T ´er Uden H
Jeg syntes LG´s brugervenlighed er god, og program sorteringen virker okay, bedre end på phillips ivertfald.

Ellers er der også gode justerings muligheder i billede indstillingerne og syntes personligt at når energi besparelse er slået fra og biograf tilstand til at billede er ganske pænt at justere udfra.

Derudover virker LG også som en producent der gider at gøre noget ud af deres gratis hjemmeservice for de kunder der nu har valgt at købe deres tv.

Jeg har selv skulle håndtere et par reperations sager hvor LG har været inde over, og det er forløbet helt problemfrit og har også kun læst mig til gode erfaringer med dem.

Om philips så er ligeså gode det kan jeg ikke udtale mig om, men jeg ved at samsung er relativt tunge at danse med hvad det angår.