Log ind med sociale netværk
15 jan 2012, 21:06
Mysen skrev:Forestil dig en graf med følsomhed på y-aksen (den lodrette) og tid på x-aksen. Kurven vil starte højt og herefter dale først hurtigt og herefter mere og mere udfladende eller degressivt, dog uden nogensinge at ramme x-aksen. Dette kaldes også en hyperbel, og hvis Fifa-logoet har været vist, mens grafen var stejl, vil du i dag skulle vaske det væk, mens grafen er mere flad.Jeg har tidligere lavet en graf, der viser humlen med de første timer :
Hovedregelen er, at det tager den samme tid at rense, som at skabe indbrændingen, men i dit tilfælde kan det altså være endnu længere tid, fordi indbrændingen er opstået, mens kurven stadig var stejl .

16 jan 2012, 09:09
Nu har jeg kørt rullebjælke programmet i 10 timer ca., og ingen bedring at spore. Må nok se i øjnene at det er en permanent burn in på mit nye tv. Det er da for vildt så skrøbelige plasma tv er. Det er jo ikke fordi jeg har skam pulet tv´et med fastfrosne billeder overhovedet!!!
16 jan 2012, 09:12
Torben Rasmussen skrev:Ja ok. Ikke helt en hyperbel, men din graf viser ikke tilstrækkeligt udfladningen, og hvis man selv skal gætte hvordan den ser ud efter endnu længere tid, så ligner det at grafen vil dykke under x-aksen. Dette er jo ikke tilfældet.Mysen skrev:Forestil dig en graf med følsomhed på y-aksen (den lodrette) og tid på x-aksen. Kurven vil starte højt og herefter dale først hurtigt og herefter mere og mere udfladende eller degressivt, dog uden nogensinge at ramme x-aksen. Dette kaldes også en hyperbel, og hvis Fifa-logoet har været vist, mens grafen var stejl, vil du i dag skulle vaske det væk, mens grafen er mere flad.Jeg har tidligere lavet en graf, der viser humlen med de første timer :
Hovedregelen er, at det tager den samme tid at rense, som at skabe indbrændingen, men i dit tilfælde kan det altså være endnu længere tid, fordi indbrændingen er opstået, mens kurven stadig var stejl .
Mangler hifi... - og penge til hifi!
16 jan 2012, 09:44
Du bliver nødt til at fortsætte rulningen, for selv om det bliver mindre og mindre sandsynligt, at du får det helt væk, så kan du nok godt få det noget mere begrænset .
GreNoLi skrev:Nu har jeg kørt rullebjælke programmet i 10 timer ca., og ingen bedring at spore. Må nok se i øjnene at det er en permanent burn in på mit nye tv. Det er da for vildt så skrøbelige plasma tv er. Det er jo ikke fordi jeg har skam pulet tv´et med fastfrosne billeder overhovedet!!!Jeg forstår godt dine vrede, men det er informationen, der er for ringe, for man skal være forsigtig i starten. Jeg har en af de værste skærme mht indbrænding, men i dag kan jeg sagtens spille hele tiden uden problemer. Man får jo også at vide, at man skal holde sig under 4000 omdrejninger i minuttet, når man køber helt ny bil, så det er virkelig for ringe, at der ikke også er bedre info omkring plasmahåndtering
Du bliver nødt til at fortsætte rulningen, for selv om det bliver mindre og mindre sandsynligt, at du får det helt væk, så kan du nok godt få det noget mere begrænset .
Mangler hifi... - og penge til hifi!
16 jan 2012, 10:03
Kan jeg med fordel prøve andet end den der hvid/sort rullebjælke? Jeg tænkte på om det ville hjælpe at smække en blue ray animationsfilm på, og køre fuld opløsning?
Mysen skrev:Jeg synes det er helt vildt at jeg skulle kunne få burn in af det her. Jo jeg har spillet et par timer hver dag, men de logo burn ins jeg har, stammer fra menuen i FIFA 12. Den menu er jeg selvsagt ikke i hele tiden, men kun i mellem kampene.GreNoLi skrev:Nu har jeg kørt rullebjælke programmet i 10 timer ca., og ingen bedring at spore. Må nok se i øjnene at det er en permanent burn in på mit nye tv. Det er da for vildt så skrøbelige plasma tv er. Det er jo ikke fordi jeg har skam pulet tv´et med fastfrosne billeder overhovedet!!!Jeg forstår godt dine vrede, men det er informationen, der er for ringe, for man skal være forsigtig i starten. Jeg har en af de værste skærme mht indbrænding, men i dag kan jeg sagtens spille hele tiden uden problemer. Man får jo også at vide, at man skal holde sig under 4000 omdrejninger i minuttet, når man køber helt ny bil, så det er virkelig for ringe, at der ikke også er bedre info omkring plasmahåndtering
Kan jeg med fordel prøve andet end den der hvid/sort rullebjælke? Jeg tænkte på om det ville hjælpe at smække en blue ray animationsfilm på, og køre fuld opløsning?
16 jan 2012, 11:11
Men igen, ville det hjælpe at smække en blue ray på og banke helt op for farven,kontrast osv.?
noxity skrev:Prøv at se side 3 i din manual.Du behøver ikke at påpege hvad jeg skulle ha gjort, fordi det hjælper ligesom ikke noget. Jeg er alligevel overrasket over, hvor skrøbeligt det er. Trods plasma har et fantastisk billede, så havde jeg sgu valgt LED hvis jeg vidste at tv'et ville blive ødelagt af et par timers fifa over en periode på 6-8 dage.
Informationen er der, og faktisk som noget af de første.
Men igen, ville det hjælpe at smække en blue ray på og banke helt op for farven,kontrast osv.?
16 jan 2012, 13:57
GreNoLi
Jeg kan sagtens følge dig og det er brand ærgelig, at det kan ske på en sprit ny skærm. Jeg håber du får reddet din skærm og at den ikke har taget permanent skade. Er der noget nyt om din skærm?
Generelt burde sgu ikke være nødvendigt at gå på listesko de første x antal timer, burde bare være plug-in and enjoy.
Hvordan er informationerne fra sælger til forbrugeren omrking brugen af Plasma. Jeg er selv typen der pakker det ud og sætter det til, kigger aldrig i brugervejledningen med mindre - der er noget jeg ikke kan finde ud af. Hvad er jeres oplevelser af dette?
Jeg kan sagtens følge dig og det er brand ærgelig, at det kan ske på en sprit ny skærm. Jeg håber du får reddet din skærm og at den ikke har taget permanent skade. Er der noget nyt om din skærm?
Generelt burde sgu ikke være nødvendigt at gå på listesko de første x antal timer, burde bare være plug-in and enjoy.
Hvordan er informationerne fra sælger til forbrugeren omrking brugen af Plasma. Jeg er selv typen der pakker det ud og sætter det til, kigger aldrig i brugervejledningen med mindre - der er noget jeg ikke kan finde ud af. Hvad er jeres oplevelser af dette?
16 jan 2012, 15:14
Tror også langt hovedparten af alle forbrugere gemmer manualen væk indtil der opstår et problem.
Men det kan aldrig være sælgers ansvar at TVet bliver brugt forkert, med mindre han direkte har sagt at han bare kan fyre løs med statiske billeder. Herhjemme er loven opbygget omkring det princip at man skal tænke selv. Kan ikke huske hvad princippet hedder. Det betyder at du selv skal sætte dig ind i hvordan produktet virker og hvordan det ikke virker.
Det modsatte er vel nærmest det vi ser i USA, hvor folk for erstatning for at brænde sig på kaffe, og tørre dyr i microbølge ovnen. Dette er ekstreme tilfælde, i know, men plasma burn-in er efterhånden også almen viden. (At der så de seneste år typisk vil være tale om retension er en anden snak)
Vi kan godt blive enige om at det er god service at oplyse om at der bør udvises forsigthed i starten, men det er ikke et krav.
Producenten har gjort hvad den skal for at oplyse køberen om problemer med burn-in.
Jeg vil heller ikke sige at det er nødvendigt at gå med listesko de første x timer. Men lige netop konsol spil er listet som én af de ting man skal være forsigtig med, og her er 2-3 timer om dagen ikke forsigtigt.
Det er selvfølgelig ærgeligt hvis du virkelig har fået burn-in, men tror stadigvæk, som der er blevet skrevet mange gange efterhånden, at du skal bruge MEGET længere tid på at køre ruller henover skærmen.
Men det kan aldrig være sælgers ansvar at TVet bliver brugt forkert, med mindre han direkte har sagt at han bare kan fyre løs med statiske billeder. Herhjemme er loven opbygget omkring det princip at man skal tænke selv. Kan ikke huske hvad princippet hedder. Det betyder at du selv skal sætte dig ind i hvordan produktet virker og hvordan det ikke virker.
Det modsatte er vel nærmest det vi ser i USA, hvor folk for erstatning for at brænde sig på kaffe, og tørre dyr i microbølge ovnen. Dette er ekstreme tilfælde, i know, men plasma burn-in er efterhånden også almen viden. (At der så de seneste år typisk vil være tale om retension er en anden snak)
Vi kan godt blive enige om at det er god service at oplyse om at der bør udvises forsigthed i starten, men det er ikke et krav.
Producenten har gjort hvad den skal for at oplyse køberen om problemer med burn-in.
Jeg vil heller ikke sige at det er nødvendigt at gå med listesko de første x timer. Men lige netop konsol spil er listet som én af de ting man skal være forsigtig med, og her er 2-3 timer om dagen ikke forsigtigt.
Det er selvfølgelig ærgeligt hvis du virkelig har fået burn-in, men tror stadigvæk, som der er blevet skrevet mange gange efterhånden, at du skal bruge MEGET længere tid på at køre ruller henover skærmen.
Beoplay V1 (inkl. ATV) + Beolab 14.4
Beoplay A9
Beoplay A9
16 jan 2012, 15:42
jeg har også haft norsk tv2's logo hængende på min panasonic og ku også kun se det på lys baggrund.
det er dog forsvundet helt nu, efter logoet blev undgået, så bare du sørger for at det pågældende logo er på skærmen ret længe af gangen når du spiller skal det nok forsvinde med tiden...
det er dog forsvundet helt nu, efter logoet blev undgået, så bare du sørger for at det pågældende logo er på skærmen ret længe af gangen når du spiller skal det nok forsvinde med tiden...
16 jan 2012, 15:51
THM skrev:jeg har også haft norsk tv2's logo hængende på min panasonic og ku også kun se det på lys baggrund.Jeg har fået en ide. Hvis nu jeg sætter alle indstillinger til et minimum, så jeg har sort/hvid farve på skærmen når logoet er fremme, ville det skåne tror i? Det er nemlig kun når jeg ikke spiller kamp i fifa, at logoet er fremme.
16 jan 2012, 16:44
Download break in filen, brænd den på en disk, kør den på din afspiller. Sæt tv i dynamisk kontrast, dette vil "massere" plasmacellerne, og fremskynde helingsprocessen.
Hvis fifa logo ikke er fremme når du spiller, må dit tv / spil da godt nok have stået længe med fifa menu på.
http://www.recordere.dk/download/
Se de 2 sidste downloadmuligheder.
Hvis fifa logo ikke er fremme når du spiller, må dit tv / spil da godt nok have stået længe med fifa menu på.
http://www.recordere.dk/download/
Se de 2 sidste downloadmuligheder.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto