Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simonlund52
Hej.

Nu bliver jeg nødt til at spørge jer til råds igen da en veninde har bedt mig hjælpe hende med at finde et nyt fjernsyn.

Hun har dog sagt at det ikke må være plasma hvilket jeg syntes er forrykt;-)

Derfor er vi nødt til at bevæge os udenfor mit domæne og over i noget LED.

Kravene er som følger:
- God billedkvalitet
- 4000-4500,-
- 37-40"
- helst tyndt!
- Gerne skarpe kanter
- Sort!
- flot design
- Ikke plasma

Der skal altså findes et fjernsyn ud fra disse krav som stadigvæk har et så godt billede som muligt!!!

Fjernsynet skal bruges til almindeligt tv-kiggeri og lidt film i ny og næ. Det skal stå i hendes stue.

Jeg har selv kigget lidt omkring og jeg har foreslået hende dette: (som dog er en smule over budget)

http://www.kelkoo.dk/p-lcd-tv-100311823 ... 5-19651790

Er der noget der har nogle gode bud?

På forhånd tak!!
Brugeravatar
Af edinger
Det lyder unægtelig som om, at æstetik går forud for performance her.

Din veninde vil utvivlsomt blive henrykt over Samsung D5005 (link) eller måske endda D5004 (link).

Min første tanke var egentlig en Philips-model "med det kvindevenlige design". Men de er jo ikke sorte... ;)
Af simonlund52
Okay. Mange tak. Der er utroligt mange som henviser til d5005. Men jeg kam Ikke finde nogle tests på den. Har du andre forslag? Kan man få et tv med Local dimming til de krav?
Brugeravatar
Af edinger
Med tanke på, at (ægte) local dimming i Sonys line-up kun fås på den svinedyre topmodel HX920, bliver det vist en vanskelig opgave med dét budget.

Alternativt kunne hun forsøge sig med Sharp LE510, som for nylig opnåede et udmærket testresultat her på siden.

Øvrige bud ville være i plasmakategorien. Men det' jo lissom ikke aktuelt ;)
Brugeravatar
Af edinger
Sharp LE705 er en tudsegammel skærm fra 2009 (link). Hvilket nok er forklaringen på, at du ikke kan lægge den i kurven ;)
Af simonlund52
Okay. Jeg bed bare mærke i at det var en led skærm med sortniveau på 0,05 og at det var beskrevet som et rigtigt flot billede samt. Intet clouding. Men det kan jo så være det samme ;-)

Den anden sharp e510 syntes jeg ikke virker specielt overbevisende ud fra tests på dette site.

Men indtil videre anbefaler jeg hende d5005 for der er sygt mange som anbefaler dette til den prisklasse.

Andre bud?
Af simonlund52
Hun købte d5005 og er glad for det. Mange tak for hjælpen folkens!