Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonesDK
Hey

Jeg er på udkig efter noget ekstra lyd til mit tv.
Jeg har kigget mig lidt omkring, og jeg tror valget falder på en Arvani Ergosound 2.0. Jeg er studerende, så pengene er desværre ikke så store - ville ellers godt ha haft 2.1 modellen med sub.

Er der så stor forskel på 2.0 og 2.1 modellen? - lydmæssigt selvfølgelig.

Nogle der har nogle inputs til mit valg? :)

Tak på forhånd
Af jnk
Hej Jonesdk

Jeg har netop købt denne soundbar og er udemærket tilfreds med den. Jeg købte den da lyden i mit led tv er for dårlig, den er fin til alm. tv og film. Men du får ikke nogen surround effekt af den.

Skriv hvis du har nogen spørgsmål.

/Jesper
Af JonesDK
Tak for svar :)

Er der også 2.0 systemet du har?
Havde heller ikke forventet det helt store surround setup, ville bare gerne hive noget mere lyd ud af mit PS51D8005.
Af jnk
jep det er 2.0 systemet uden sub. Jeg fik at vide det ikke er muligt at justere bass trykket i subwooferen og at den giver for bass.

Mit samsung 46" led lider af den klassiske begrænsning af lyd i de indbyggede højtalere, og jeg var ved at blive vanvittig af at skulle skrue lyden op på 60 % med det resultat at kabinettet "spiller med".

Nu kan hele familien se tv og film uden resonans og mudret lyd.

Alt i alt et godt køb uden at være hifi nørd.
Af JonesDK
Fedt fedt :)

Så tror jeg at valget lander på den model.

Mange tak for hjælpen!
Af heik1
Jeg kan lige supplere med at man godt kan regulere bassen i system 2.1 hvilket iøvrigt spiller helt fantastisk, eneste store mangel er ingen hdmi tilslutning, hvilket var grunden til jeg leverede det tilbage, men lyden fejler ikke noget :-)
Af JonesDK
Hvornår bruger man HDMI tilslutning? Hvis det bare er alm. tv kiggeri skal der vel bare bruges SPDIF?
Af heik1
Jeg skal bruge det således jeg kan skrue op og ned for lyden med fjernbetjeningen fra tv'et, jeg gider ikke skulle bruge flere fjernbetjeninger :) samt højttalerne i tv'et slår selv fra og til når du hhv tænder og slukker soundbaren.
Af JonesDK
Ah okay. Det er jo lidt irriterende. Dvs. at hver gang jeg skal ud skal jeg slukke for soundbaren sammen med min tv boks og tv? Og på samme måde når jeg skal se tv?
Af jnk
Jeg har forbundet soundbaren via høretelefons udgangen på tvét og justerer lyden på tvéts fjernbetjening. Ja man skal tænde og slukke på fjernbetjeningen til soundbaren, men det er og det eneste jeg bruger den fjernbetjening til.
Af JonesDK
Ah okay :)
Men får man ikke bedre lyd ved SPDIF?
Af jnk
Jeg må blank erkende at jeg kun har forsøgt via høretelefons udgangen, jeg aner det faktisk ikke,
Af sergenten
Jeg fik 2.0 uden sub i julegave. er rigtig glad for den.

Har tilsluttet den via optisk kabel. Troede ærlig talt det var den eneste mulighed.

Det generer mig ikke at jeg skal bruge en ekstra fjernbetjening. Jeg bruger ikke højtaleren til helt almindelig tv-kiggeri - kun film, fodbold, musik osv. hvor lyden er vigtig for mig.

Er det muligt at gå hen og købe en subwoofer og slutte til højtaleren? Eller kan den kun købes som sæt fra starten af, i 2.1 versionen?