Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Sony eller Samsung?

Har idag været rundt, for at finde hands' on erfaring, med billede kvalitet.
Ingen steder havde de begge tv tilgængelige.... Æv!

Jeg søger et min. 55" tv. Har altid været tro mod Sony, men føler mig ikke overbevist, denne gang.

Det skal være allround, tvsignal, blu-ray, consol spil og ikke mindst smart tv, enten via ekstern box eller intern, hvis det er ok....

Er der nogen der har set begge tv?

Hjælp! Brug for hjælp, til at komme vidre, vil gerne købe nu.

Enhver form for guide eller konklusion, modtages med stor ydmyghed og taknemlighed! :)

På forhånd tak!
Af TYBO
Har sony smart TV og generelt så er smart TV ikke så smart endda. Efter min mening er det bedre at have en lille medie PC bag TVet.
Man gider næsten ikke bruge en remote når man skal skriv et link ind.
Af jones31
Jeg ville vælge et 55lw980w i stedet for de 2. Billed mæssigt bedre end de 2 samsung og sony.
Brugeravatar
Af edinger
jones31 skrev:Jeg ville vælge et 55lw980w i stedet for de 2. Billed mæssigt bedre end de 2 samsung og sony.
Det er jeg sådan set ikke uenig i.

Selvom begge skærme benytter local dimming, er Sony HX823 edge-lit, hvor LG LW980W er full array back-lit.

Sonys 900-serie er mere sammenlignelig med LW980W.

Men når vi nu alligevel er så højt oppe i pris, at vi har mulighed for at vælge markedets bedste skærm, ville mit personlige valg stå mellem Panasonic VT30 og Samsung PSXXd8005.
Af spawnman
Ok, nu er jeg da helt i Limbo....

LG - har ALDRIG været et brand jeg ville overveje.... men tiderne ændre sig jo...

Havde derimod smug kigget på anmeldelserne på Panasonic VT30....
Trods det er plasma... Men anmeldelserne er jo SÅ gode....

Fandt også nogle indlæg mod Samsungs 8005 - hvor der nævnes fejl i billede flow osv.... skrevet en hel del om dette - om det er firmware eller ej.... blev lidt nervøs :-(

Hmmmm..... Må kigge lidt på LG....
Brugeravatar
Af edinger
spawnman skrev:Havde derimod smug kigget på anmeldelserne på Panasonic VT30....

Trods det er plasma... Men anmeldelserne er jo SÅ gode....
Nu har cremen af cremen jo i mange år efterhånden skullet findes i plasmakategorien. Så at det også i 2011 (2012) forholder sig sådan, er vel egentlig ikke nogen voldsom overraskelse.
spawnman skrev:Fandt også nogle indlæg mod Samsungs 8005 - hvor der nævnes fejl i billede flow osv.... skrevet en hel del om dette - om det er firmware eller ej.... blev lidt nervøs :-(
Lyder som LCD-udgaven, UE55d8005, mens det er plasmaversionen, PS59d8005, jeg taler om.

Og da det er marginaler, vi taler om, vil du altid kunne finde "modargumenter", selv når vi taler top-end skærme.
Af JesperKeller
edinger skrev: Lyder som LCD-udgaven, UE55d8005, mens det er plasmaversionen, PS59d8005, jeg taler om.
Lige for at redegør, så komme Samsung D8005(Plasma) i størrelserner 51" og 64" :)
Brugeravatar
Af edinger
JesperKeller skrev:Lige for at redegør, så komme Samsung D8005(Plasma) i størrelserner 51" og 64" :)
My bad ;)

Lillebroderen, PSXXd7005, fås dog retfærdigvis i 59 tommer.