Jeg har ikke brugt så meget tid på at fintrimme skærmen og undersøge dens mange indstillingsmuligheder, men mit indtryk er indtil videre:
-Meget lækkert design og gedign byggekvalitet. Jeg har skærmen i hvid/sølv som er vildt flot og ikke pc-90'er-hvid, men lækker Mac-hvid. Sølvfarven bagpå står også godt til designet, men det er plast der er farvet og ikke aluminium, som jeg egentlig troede ud fra de billeder jeg havde set.
-Farverne og den store opløsning gjorde et gevaldigt indtryk på mig, da jeg tændte første gang. Wow!!! Og især når jeg ser digitalbilleder eller redigerer samme, kan man virkelig se skærmens evne til at gengive mange farver (14bit) skriver de vist, men ikke mindst er den meget skarpere end min gamle 19" Sony CRT, som ellers også har gjort det godt.
Kontrasten er meget stor, og ved film, næsten for stor, men det skal jeg vist bare lige have trimmet til. Film vises i øvrigt flot på skærmen ikke mindst pga. størrelse og format, og jeg føler ikke at skærmen har svært ved hurtige bevægelser. Der er dog lidt hakken ind imellem, men jeg er ret sikker på at det er grafikkort/ram der bliver forpustede, for det kommer kun i perioder. -Men i øvrigt ikke noget der generer. Skærmen er dog følsom overfor store ens flader exempelvis blå himmel i film, og her opstår en slags banding, dvs. sige at fladen ligesom digitaliserer i firkanter og vises i færre nuancer. Men er det ikke meget generelt for fladskærme i det hele taget?? Jeg synes ihvertfald at jeg endnu har til gode at se et fladskærmsbillede der gør det ligeså godt som et gammelt godt billedrørs-tv. Til gengæld er skærmen her Meget god til at vise høj opløsning i Hd-formater, eksempelvis BBC Serie om kloden, som man kan få i HD. Jeg har også hentet nogle trailere fra Apple, -herunder en koncertoptagelse med Pat Metheny, og det står fantastisk skarpt. MEN! skal skærmen strække et 720p signal til at fylde hele skærmen , så ryger al skarphed. Ergo skal der et 1-1-pixel-signal til for at opnå det flotteste billede.
Og summa summarum: Man sidder jo heller ikke en halv meter fra sit tv og ser film, så på lidt afstand bliver billedet flot, -især når min kontrast får et nyk ned.
På forsiden sidder knapperne til betjening på en bue under skærmen og er med sensi-touch. Jeg har læst nogen brokke sig over at de er for følsomme, og man kommer til at aktivere alt muligt andet end det man ønsker. Og det mener jeg simpelthen er latterligt. Knapperne er super lækre og virker perfekt. Fx er det en fed følelse at slukke helt for skærmen uden at skulle trykke nogen knapper ind
Spil kører super, og mit geforce 7800GT præsterer omkring 45fps i den nye Half Life 2 Mod -Lost Coast med alt sat på High og skærmen op i 1920x1200

. Jeg mener der ER virkelig ingen ghosting, og står star bare fantastisk flot.
Også battlefield 2 i 1600x1200 kører fint og skarpere end på min gamle CRT og kortet gør et flot arbejde.
Hvis der er et par minusser så må det være lidt lysere sort i ovre højre hjørne ved mørk skærm, jeg kan ikke huske hvad det hedder, men jeg mærker det ikk i dagligt brug.
Jeg har ikke testet skærmen i forhold til nogle af de tests der er her på siden, så det hele er ret subjektivt, men jeg glædes hver eneste gang jeg sætter mig foran skærmen , som bare ER herre-lækker...