Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

En røgsøjle steg op fra mit veltjente METZ Studio SF billedrørs-TV. Det blev til næsten 17 års tro tjeneste ...

Nu har jeg læst mig til at G30 skulle være et lækkert TV. Vi tror ikke så meget på 3D endnu så hvorfor betale ekstra for dette ?

Men under læsningen er jeg stødt på at stikkene vender bagud. Det kunne måske være et problem, når nu fruen har defineret at skærmen skal hænge på vægen - og helst så tæt på denne som muligt.

Vil der overhovedet være plads til stik som : Antenne, HDMI, USB, og måske et SCART til den gamle HDD optager.

Kunne evt. også spørge på en lidt anden måde : Hvor meget plads skal skærmen have bag sig ?

PS: Hvor højt hænger I jeres TV ? Vi er vant til at det gamle står på et møbel og selve skærmens afstand fra gulvet er 55 cm i bunden til 97 cm i toppen.

Med efter-julehilsen

Knud
Af J.H.
De fleste af stikkene peger bagud på et G30.
Sidevendt er der kun 1 HDMI, 1 USB, et par card slots og en component.

Skærmens udformning og strømstik sætter en naturlig begrænsning for hvor tæt på væggen den kan monteres. Strømstikket tager et par cm og bunden af skærmen er også lidt tykkere og buler lidt ud (højttalere)

Vinklet antennestik, HDMI og USB gør meget men scart vil kræve lidt plads.

Hvis man partout vil have sin skærm klistret på væggen er man bedre tjent med at kigge på andre modeller. Når det er sagt ser jeg det absolut ikke som noget issue og skærmen kan fint placeres på væggen med pænt resultat. Om den sidder 2-3 cm mere ud fra væggen er en meget lille pris at betale for det en G30 er og kan i.f.t. andre skærme i samme segment
Jeg har en G30 og er særdeles tilfreds!

Den står på et 64 cm højt møbel, da jeg har en udtalt aversion mod skærme der er placeret på div. tv-borde i noget nær gulvhøjde. Jeg har set tilsvarende og andre skærme hængt op på forskellige beslag fra 50 cm fra gulv og helt op til 1,50. (Fra gulv til underkant af skærm) Det er vist stærkt individuelt og afhængig af øvrig indretning.
Af canute
Tak for svaret!

Hvordan er det egentligt i praksis man skal skabe den ekstra afstand til væggen, hvis det er et af de beslag, der ikke er beregnet til at trække skærmen ud med? Vil der typisk følge nogle afstandsstykker med ?

Mvh/Knud
Brugeravatar
Af edinger
Mit sidder 50-55 cm fra gulvet, jf billedet her.

Mange begår den fejl at sætte tv'et alt for højt, så de skal kigge op i stedet for lige frem.

Det ser måske smart ud – hvilket jeg nu ikke synes – men ergonomisk er det temmelig uhensigtsmæssigt.
Af J.H.
Mht beslag bliver jeg dig svar skyldig. Der findes en del forskellige.
Dem jeg har set hænge har været på Vogel-beslag og så et par stykker på HN´s. Der har ikke været afstandsstykker på.
....meeen der skal nok være nogle stykker herinde der kan svare fyldestgørende på det :-)