Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tullan
Hej, jeg har et par dejlige brutale Cerwin Vega XLS-215 højtalere, men min nuværende forstærker er ikke helt geared til XLS-215.

Så jeg skal ha' mig en ny forstærker, ville bare lige høre jer, hvad i havde af gode råd?

Altså, hovedsagen er selvfølgelig at forstærkeren skal kunne levere max mulig power til højtalerne.
Men forstærkeren skal også have en nogenlunde ordentlig lyd, selvfølgelig er der begrænsninger for hvor rent XLS-215 lyder.

Jeg regner med at betale omkring 4000 - 5000kr. men hvis det ikke er i det prisleje, som jeg leder efter forstærker i betaler jeg gerne mere.

//Tullan
Af DavidHimself
NAD's de store modeller er et rimeligt sikkert valg, som godt kan få dem til at spille, men optimalt set skal du egentlig have en effektforstærker (og evt. en for-forstærker)!

Det kunne være en brugt crown eksempelvis (med en Nad for-forstærker).

Hvis det ikke er så meget det du er ude i, kunne denne: http://nadelectronics.com/products/hifi ... -Amplifier være noget i den rigtige retning!
Af J.H.
Ja jeg er ret enig med DavidHimself.

Hvis din nuværende forstærker er rimelig og har preout på kanalerne ville en effektforstærker på hver udgang formentlig være det bedste.
Af Tullan
Ja, den forstærker ser vel nok sød ud!
Hvis din nuværende forstærker er rimelig og har preout på kanalerne ville en effektforstærker på hver udgang formentlig være det bedste.
Hvordan mener du med på hver udgang?
Af J.H.
Tullan skrev:Ja, den forstærker ser vel nok sød ud!
Hvordan mener du med på hver udgang?
Jeg mente en effekt pr. højttaler :-)