09 dec 2011, 15:14
#154678
Opdatering i Samsung sagen.
Jeg har haft kontakt til Samsungs service center i dag. De _har_ læst denne tråd og har noteret de 3 problemer jeg og I andre beskriver (hakken i TV, frys ved sceneskift og hakken med mkv). Desværre er de ligeså meget på bar bund som vi er hvad angår en løsning. De har undrettet Samsung om problemerne, men mere kan de ikke rigtig gøre.
Service centeret foreslog at de ville hente TV'et og få det ind til dem så de kunne undersøge det nærmere. Dette var jeg dog ikke helt positiv overfor, eftersom jeg er meget i tvivl om hvad de kan gøre for at løse det hos dem, som de ikke kan ude hos mig. Service centeret var forholdsvis enige, eftersom de også kan se at problemerne ikke er helt trivielle og hælder til at være softwarefejl, især fordi flere brugere her oplever det samme på forskellige modeller.
Jeg spurgte om det var muligt at tage kontakt til et højere sæde i Samsung, eller i hvert fald nogen som faktisk kunne gøre mere end de kan på service centeret, men de kunne (naturligvis) ikke oplyse de telefonnumre de har til de andre Samsung afdelinger internt - og dermed heller ikke den i Sverige, som jeg har fået indtrykket af, er den afdeling hvor dem der faktisk kan gøre noget sidder.
Konklusionen blev at de nu igen vil bestille et nyt board hjem hvorefter de vil komme og skifte det i TV'et. Teknikeren sagde, at de et par enkelte gange har været uheldige med at de boards de har skiftet også har været fejlbehæftet. Både tekniker og jeg var enige om at det højst sandsynligt ikke hjælper at skifte boardet igen, men de ved ikke umiddelbart hvad de ellers skal gøre - andet end at få det ind på deres værksted (hvilket højst sandsynligt heller ikke hjælper).
Når boardet er blevet skiftet om en uges tid ved jeg ikke hvad næste skridt er. Jeg kunne selvfølgelig lade dem hente TV'et, men jeg er næsten sikker på de ikke kan løse det derinde, eftersom de teknikere der kigger på det der, er de samme som jeg har snakket med undervejs i sagen - og de har ligeud sagt at de ikke rigtig kan gøre noget fordi de også tror det er en firmware fejl.
Ringer man til Samsung support opretter de en sag hos service centeret. Service centeret sender derefter en tekniker ud som gør *indsæt et eller andet der ikke hjælper her*. Til sisdst beder service centeret om at få fjernsynet ind, fordi de ellers ikke ved hvad de skal gøre. Efter de finder ud af at de ikke kan løse problemet får jeg fjernsynet tilbage uændret, men har derved måtte undvære fjernsyn i 3-4 uger næsten uden nogen god grund.
Nu må vi se om det nye board afhjælper problemerne. Hvis ikke tror jeg resultatet bliver at jeg returnerer fjernsynet i Bilka. Så må jeg vente til næste års Samsung modeller og håbe at de har fixet fejlene
En anden løsning er også at vi prøver at få kontakt til dem der sidder inde bag Samsung og ved noget om disse ting (om firmware etc), og ikke bare kundeservice eller service centeret som "kun" er generelle radio/tv teknikere. Der må sidde nogle og koordinaere og udgive de firmware opdateringer et sted. Spørgsmålet er om man kan komme i kontakt med dem - eller hvert fald få råbt dem op på en eller anden måde. Jeg ved dog ikke om dette kan lade sig gøre?
Jeg har haft kontakt til Samsungs service center i dag. De _har_ læst denne tråd og har noteret de 3 problemer jeg og I andre beskriver (hakken i TV, frys ved sceneskift og hakken med mkv). Desværre er de ligeså meget på bar bund som vi er hvad angår en løsning. De har undrettet Samsung om problemerne, men mere kan de ikke rigtig gøre.
Service centeret foreslog at de ville hente TV'et og få det ind til dem så de kunne undersøge det nærmere. Dette var jeg dog ikke helt positiv overfor, eftersom jeg er meget i tvivl om hvad de kan gøre for at løse det hos dem, som de ikke kan ude hos mig. Service centeret var forholdsvis enige, eftersom de også kan se at problemerne ikke er helt trivielle og hælder til at være softwarefejl, især fordi flere brugere her oplever det samme på forskellige modeller.
Jeg spurgte om det var muligt at tage kontakt til et højere sæde i Samsung, eller i hvert fald nogen som faktisk kunne gøre mere end de kan på service centeret, men de kunne (naturligvis) ikke oplyse de telefonnumre de har til de andre Samsung afdelinger internt - og dermed heller ikke den i Sverige, som jeg har fået indtrykket af, er den afdeling hvor dem der faktisk kan gøre noget sidder.
Konklusionen blev at de nu igen vil bestille et nyt board hjem hvorefter de vil komme og skifte det i TV'et. Teknikeren sagde, at de et par enkelte gange har været uheldige med at de boards de har skiftet også har været fejlbehæftet. Både tekniker og jeg var enige om at det højst sandsynligt ikke hjælper at skifte boardet igen, men de ved ikke umiddelbart hvad de ellers skal gøre - andet end at få det ind på deres værksted (hvilket højst sandsynligt heller ikke hjælper).
Når boardet er blevet skiftet om en uges tid ved jeg ikke hvad næste skridt er. Jeg kunne selvfølgelig lade dem hente TV'et, men jeg er næsten sikker på de ikke kan løse det derinde, eftersom de teknikere der kigger på det der, er de samme som jeg har snakket med undervejs i sagen - og de har ligeud sagt at de ikke rigtig kan gøre noget fordi de også tror det er en firmware fejl.
Ringer man til Samsung support opretter de en sag hos service centeret. Service centeret sender derefter en tekniker ud som gør *indsæt et eller andet der ikke hjælper her*. Til sisdst beder service centeret om at få fjernsynet ind, fordi de ellers ikke ved hvad de skal gøre. Efter de finder ud af at de ikke kan løse problemet får jeg fjernsynet tilbage uændret, men har derved måtte undvære fjernsyn i 3-4 uger næsten uden nogen god grund.
Nu må vi se om det nye board afhjælper problemerne. Hvis ikke tror jeg resultatet bliver at jeg returnerer fjernsynet i Bilka. Så må jeg vente til næste års Samsung modeller og håbe at de har fixet fejlene
En anden løsning er også at vi prøver at få kontakt til dem der sidder inde bag Samsung og ved noget om disse ting (om firmware etc), og ikke bare kundeservice eller service centeret som "kun" er generelle radio/tv teknikere. Der må sidde nogle og koordinaere og udgive de firmware opdateringer et sted. Spørgsmålet er om man kan komme i kontakt med dem - eller hvert fald få råbt dem op på en eller anden måde. Jeg ved dog ikke om dette kan lade sig gøre?
