Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rassol
#154678
Opdatering i Samsung sagen.

Jeg har haft kontakt til Samsungs service center i dag. De _har_ læst denne tråd og har noteret de 3 problemer jeg og I andre beskriver (hakken i TV, frys ved sceneskift og hakken med mkv). Desværre er de ligeså meget på bar bund som vi er hvad angår en løsning. De har undrettet Samsung om problemerne, men mere kan de ikke rigtig gøre.

Service centeret foreslog at de ville hente TV'et og få det ind til dem så de kunne undersøge det nærmere. Dette var jeg dog ikke helt positiv overfor, eftersom jeg er meget i tvivl om hvad de kan gøre for at løse det hos dem, som de ikke kan ude hos mig. Service centeret var forholdsvis enige, eftersom de også kan se at problemerne ikke er helt trivielle og hælder til at være softwarefejl, især fordi flere brugere her oplever det samme på forskellige modeller.

Jeg spurgte om det var muligt at tage kontakt til et højere sæde i Samsung, eller i hvert fald nogen som faktisk kunne gøre mere end de kan på service centeret, men de kunne (naturligvis) ikke oplyse de telefonnumre de har til de andre Samsung afdelinger internt - og dermed heller ikke den i Sverige, som jeg har fået indtrykket af, er den afdeling hvor dem der faktisk kan gøre noget sidder.

Konklusionen blev at de nu igen vil bestille et nyt board hjem hvorefter de vil komme og skifte det i TV'et. Teknikeren sagde, at de et par enkelte gange har været uheldige med at de boards de har skiftet også har været fejlbehæftet. Både tekniker og jeg var enige om at det højst sandsynligt ikke hjælper at skifte boardet igen, men de ved ikke umiddelbart hvad de ellers skal gøre - andet end at få det ind på deres værksted (hvilket højst sandsynligt heller ikke hjælper).

Når boardet er blevet skiftet om en uges tid ved jeg ikke hvad næste skridt er. Jeg kunne selvfølgelig lade dem hente TV'et, men jeg er næsten sikker på de ikke kan løse det derinde, eftersom de teknikere der kigger på det der, er de samme som jeg har snakket med undervejs i sagen - og de har ligeud sagt at de ikke rigtig kan gøre noget fordi de også tror det er en firmware fejl.

Ringer man til Samsung support opretter de en sag hos service centeret. Service centeret sender derefter en tekniker ud som gør *indsæt et eller andet der ikke hjælper her*. Til sisdst beder service centeret om at få fjernsynet ind, fordi de ellers ikke ved hvad de skal gøre. Efter de finder ud af at de ikke kan løse problemet får jeg fjernsynet tilbage uændret, men har derved måtte undvære fjernsyn i 3-4 uger næsten uden nogen god grund.

Nu må vi se om det nye board afhjælper problemerne. Hvis ikke tror jeg resultatet bliver at jeg returnerer fjernsynet i Bilka. Så må jeg vente til næste års Samsung modeller og håbe at de har fixet fejlene :(

En anden løsning er også at vi prøver at få kontakt til dem der sidder inde bag Samsung og ved noget om disse ting (om firmware etc), og ikke bare kundeservice eller service centeret som "kun" er generelle radio/tv teknikere. Der må sidde nogle og koordinaere og udgive de firmware opdateringer et sted. Spørgsmålet er om man kan komme i kontakt med dem - eller hvert fald få råbt dem op på en eller anden måde. Jeg ved dog ikke om dette kan lade sig gøre?
Af Syllebob
#154696
så i anbefaler ikke man køber et d7000?.. det ellers vildt lækkert at se på.. pis
hvad gør man så?
Af JohnHansen
#154697
rassol, har vi klarhed over om det er alle 7 og 8 tv'er der har problemet eller om det kun er nogle udgaver der er ramt af det? Umiddelbart burde det ikke være svært at genskabe hvis det var alle udgaver for Samsung support - i stedet for at de får dit tv hjem. Jeg mener også du nævnte at teknikeren havde nævnt at han havde samme problem på news tickeren på TV2 News. De burde kunne genskabe dette selv.
Af rassol
#154701
JohnHansen skrev:rassol, har vi klarhed over om det er alle 7 og 8 tv'er der har problemet eller om det kun er nogle udgaver der er ramt af det? Umiddelbart burde det ikke være svært at genskabe hvis det var alle udgaver for Samsung support - i stedet for at de får dit tv hjem. Jeg mener også du nævnte at teknikeren havde nævnt at han havde samme problem på news tickeren på TV2 News. De burde kunne genskabe dette selv.
Hvilke af problemerne mener du? Der er 3 problemer :) Lige pt virker det som om, at det er alle 7005 mht mkv problemet, men det er langt fra sikkert, eftersom vi kun har 2 bekræftelser fra 7005 ejere (mig og tge). Det skulle dog ikke undre mig, at det er alle 7005 (og måske også 8005), i hvert fald hvis de har Digital Noise Filter til andet end off.

Mht Samsung så er Samsung support og Samsung service center to forskellige ting.

Samsung support er der hvor kundeservice sidder - dem som ikke rigtig ved noget overhovedet om disse ting. Den sidste jeg snakkede med, kunne fx ikke engang sige mig, om 1017.1 firmwaren var nyere end 1018 - allerede dér er vi over deres tekniske niveau. Men hey no hard feelings, de kan sikkert hjælpe mange med langt mere simple problemer end vores.

Begge de gange jeg har snakket med dem, har de oprettet min sag fuldstændig forkert. Enten fordi de ikke lytter til hvad jeg siger, eller fordi de simplethen bare ikke forstår det. Det er rimelig frustrerende. Desværre skal man igennem dem for at kunne oprette en service sag hos service centeret.

Service centeret er så dem der tager den efter support. Jeg betragter dem som "niveauet højere". Det er dem der har teknikerne. Desværre er teknikerne ikke andet end "generelle radio/tv personer". Dvs de har ikke megen specialviden indenfor Samsung TV, eller hvad der hører med til det - i hvert fald ikke i det omfang som vi kan bruge til noget for at få de her problemer løst.

Da jeg snakkede med service centeret tidligere i dag, foreslog jeg dem netop, om de ikke kunne prøve at reproducere problemerne på deres egne 7005 og 8005 modeller, evt hvis de hentede de filer jeg har linket til herinde. Desværre viser det sig, at service centeret slet ikke er så knyttet til Samsung, som jeg først troede. Som jeg har forstået det, "outsourcer" Samsung blot TV reparationer til dem, og det er egentlig den eneste forbindelse de har til hinanden. De har ingen Samsung specialiser/teknikere eller anden dybere forbindelse til Samsung. Sker der noget udover det sædvanlige, som ikke passer i de gængse protokoller, er de (desværre) magtesløse.

Hvis Samsung skal reproducere problemerne, skal vi derfor have fat i nogen, som faktisk er inden for Samsung, og ikke blot et eksternt firma. Det er altså ikke helt ligetil, som du nok kan høre :( Vi kunne evt prøve at ringe til Samsung support (selvom jeg helst vil undgå dem..), og høre hvad muligheder der er for at komme i kontakt med Samsung internt, eller høre om de har nogle folk vi kan snakke med, som faktisk ved noget om det her. Jeg vil æde min gamle hat på, at de så henviser os til teknikerne, men der er sjovt nok ingen der forstår at de "teknikere" i bund og grund ikke er mere end små brikker i et større puslespil. Hvis vi skal ha det til at gå op, må vi uundgåeligt tage fat i nogle af de større på et tidspunkt.

Mht. teknikeren så er det korrekt at han også havde haft problemer med TV2 News tickeren på sit 8005. Det var dog, af en eller anden grund, blevet mindre fremtrædende de sidste par måneder.
Af rassol
#154707
Syllebob skrev:så i anbefaler ikke man køber et d7000?.. det ellers vildt lækkert at se på.. pis
hvad gør man så?
Jeg vil ikke anbefale det med de problemer det har pt. Det er rigtig ærgeligt da det ellers er et super lækkert tv!

Hvis du nu ringede til Samsung og henviste til denne tråd i spørgsmål om der er problemer med nogle af 7005 eller 8005 modellerne, kunne det være godt. Jo flere der ringer jo større chance for at Samsung får øjnene op for problemerne og derved måske fixer dem hurtigere - hvis de overhovedet kan fixes :/
Af Syllebob
#154710
!:( simpelthen for dårligt af samsung
Af rassol
#154712
Syllebob skrev:!:( simpelthen for dårligt af samsung
Ja.. det er frustrerende at man ikke kan komme i kontakt med nogen som kan give klare svar. Derudover kan man heller ikke engang få dem man så kan komme i kontakt med, til at spørge andre om klare svar som de kan give videre.
Af Syllebob
#154713
jeg kigger stadig på 6530 i 46"..
var tæt på at købe 7005, indtil jeg læste den her tråd

held og lykke, vil følge med i tråden og se hvad det udvikler sig til
krydser finger for det noget der kan fixes...
Af rassol
#154714
Syllebob skrev:jeg kigger stadig på 6530 i 46"..
var tæt på at købe 7005, indtil jeg læste den her tråd

held og lykke, vil følge med i tråden og se hvad det udvikler sig til
krydser finger for det noget der kan fixes...
Så vidt jeg husker, fik jeg afvide i Elgiganten at 6530 (eller et nummer tæt på, måske var det 67xx) er næsten det samme som 7005. Eneste forskel skulle være designet - og måske micro dimming? Jeg ved selvfølgelig ikke om indmaden er forskellig, men hvis det er tilfældet kan man kun håbe at den er forskellig nok til ikke at have disse fejl.

I det hele taget synes jeg Samsungs TV linje er voldsomt forvirrende. Der er et hav af unødvendige modelnumre. Fx fik jeg afvide i en anden butik (kan ikke huske specifikt) da jeg researchede inden jeg købte mit tv, at den eneste forskel på deres 6xxx og en jeg havde set på nettet var at der fulgte en fod med. Så fordi der følger en fod med giver de TV'et et helt nyt modelnummer. Det er da helt hen i vejret.
Det er jo ikke til at finde hoved og hale i når man eksempelvis finder en 6324 til 14000kr og et 7005 til 10000kr. Man skulle tro det højere nummer var "bedre" men sådan er det ikke altid - helt specefikt havde de et 6000 serie TV i elgiganten som de påstod var identisk med 7005'eren pånær design (dvs den havde også micro dimming mm), så lige pludselig var der heller ikke forskel på serierne mere Oo.

Dette var faktisk også noget jeg skrev til Samsung om tidligere, hvor jeg fik det svar at højrer model == flere features. Det passer åbenbart ikke, da jeg fik det modsatte afvide i flere butikker da jeg var på research.
Af Syllebob
#154715
jeg er selv møg forvirret, netop pga. det med model nr.

det godt nok blevet besværligt at købe et tv
#154730
Jeg har samme problem med mit samsung 8005 - min nabo har sony med samme problem, vi har begge Boxer. Jeg har hørt, at det er et signalproblem, når vi bruger Boxer - andre med samme erfaringer ?
Af tge
#154731
65XX modellerne anvender et andet panel , HAR FORSØGT :-)

det er et kinesisk panel fra CHILIN , det har væsentlig dårligere sort og betragtningsvinkler :-(

derudover er jeg temmelig sikker på at de benytter et andet chipset , når man kigger på firmwaren , er den skrevet til forskellige chipsets.

retfærdigvis skal det siges at jeg kun en enkelt gang har set problemet i de 5 dage jeg har haft det , ellers har det et super flot billede , rassols .mkv klip gav noget bøvl ja , men alm. tv kigning har 1. prioritet for mig :-)
Af Syllebob
#154747
i burde alle sammen filme jeres problem og smid det på youtube
Af rassol
#154750
Syllebob skrev:i burde alle sammen filme jeres problem og smid det på youtube
God ide. Men jeg er dog i tvivl om det overhovedet (hakkene) kan ses på et normalt (læs ikke high-speed) kamera, eftersom Samsungs motion plus laver langt flere billeder per sekund end hvad et normalt kamera kan opfange.

Mht. de "frysninger" TV'et laver ofte ved sceneskift er jeg næsten sikker på et kemara ikke kan opfange det eftersom det kun varer meget kort tid.

Jeg har desværre kun en mobil med kamera som når det er bedst kun opnår omkrign 20fps i HD. Der kan dog ikke ske noget ved at teste om det kan lade sig gøre :) Skal nok lige prøve når jeg får tid.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12