JohnHansen skrev:Meget interessante observationer. Jeg synes det er rigtig godt du har haft fat i Samsung.
Viste du dem også TV2 News og det hakkeri der foregår i tickeren?
Jeg har haft mistanke til to ting:
* det ene er at mit signal er for svagt. Yousee har målt det og konstateret at det er for svagt for visse kanaler og de er nu i gang med at få lagt nye kabler ude i vejen. Større process.
* det andet er at jeg påstår at det opstod ifm. en firmware-opgradering til 1015. På den jeg havde før (1013) oplevede jeg ikke dette hakkeri. Det kan dog også være at jeg bare ikke har lagt mærke til det før (selvom jeg tvivler) - jeg havde ikke haft tv'et i særlig lang tid (2-3 uger) da jeg opgraderede til 1015.
Jeg vil helt sikkert også tage fat i Samsung, men jeg afventer at Yousee bliver færdige. Jeg tror ikke rigtig på at det er et signalproblem. Jeg har også et TV (også Samsung) i køkkenet som har længere kabelføring og her er der ikke nogle problemer.
Jeg viste ham hakkeriet på TV2 News ja. Han sagde at han havde haft samme problem med hans 8005 model, men at det ikke var nær så slemt som i mit tilfælde. Han nævnte dog også at hardwaren i 8000 modellern er en smule anderledes (læs bedre) end 7000 modellerne. Bl.a. er der en lidt hurtigere processor i 8005'eren - dette lyder jo mistænkeligt som om at hardwaren i 7005'eren ikke kan følge med, men på den anden side så er der mange der skriver her at deres 8005 har samme problem(er) som mit 7005 så det er vidst ikke en korrekt konklusion
Teknikeren havde ingen direkte forklaring på hvorfor TV2 News hakker, men jeg mener han nævnte noget med at tickeren og billedet sendes som to seperate ting og på et tidspunkt skal de sammensættes, hvilket er tidspunktet hvor det går galt. Du må dog ikke hænge mig op på dette, jeg er ikke helt sikker
Men lige meget hvad, så er hakkeriet ikke kun et problem på TV2 News. Det sker på mange andre kanaler også. Det er bare nemmest at se på TV2 News pga tickeren.
Jeg tvivler stærkt på at det er dit eller mit signal der er for svagt. Min signalstyrke er konsekevent på det højeste. Desuden er det meget underligt at folk med det samme TV men forskellige udbydere oplever samme problem, medmindre det er noget der er galt fra udbydernes (flertal!) side eller det er TV'et der fejler.
På mit gamle analoge TV havde jeg ingen af de problemer jeg har nu. Om det så er fordi at det var analogt er ikke til at vide. Men igen tvivler jeg stærkt på at det er signalets skyld - men det kan jo være, i hvilket tilfælde vi burde kontakte vores udbydere og høre dem.
Du nævner at du ikke mener at have haft disse problemer med en tidligere firmware. Det er sjovt du siger det, fordi jeg synes også at kunne huske at de første film og TV udsendelser jeg så i TV'et ikke havde alle disse problemer. Det var først et par dage efter jeg fik TV'et at jeg opdaterede firmwaren, men jeg synes ikke at problemerne var der de første par dage. Jeg ved dog ikke hvilken firmware jeg havde før opdateringen.
Måske skulle vi ringe til Samsung og henvise dem til denne tråd som en del af vores supportsag(er)? Af hvad jeg kunne høre på den flinke tekniker, så er de meget interesseret i at fixe fejlen(e). Samsung har dog lukket min supportsag med den konklusion at det ville blive fixet i en firmware opdatering. Hvis det tager flere måneder er det dog ikke noget jeg kan eller vil leve med. Når man giver så mange penge for et TV skal det være i orden.