Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacob5844
Nu er jeg ikke den største tv guru....så derfor henvender jeg mig til jer!!!!

Jeg skal til at have nyt stuealter (ca. 46") men har ingen behov for at få et 3d tv...

(smart tv er heller ikke nødvendig)

Så spørgsmålet er om man kan få nogle ordentlige fjernsyn (LED) uden 3d??
Brugeravatar
Af edinger
3D og Smart-TV er features, som du automatisk får med på de virkelig gode skærme, hvad end du ønsker det eller ej.

Udover Panasonic G30, som for de fleste vil være et rigtig godt valg, kan jeg ikke komme i tanke om andre "ordentlige" skærme uden 3D.
Af lennon
jacob5844 skrev:Nu er jeg ikke den største tv guru....så derfor henvender jeg mig til jer!!!!

Jeg skal til at have nyt stuealter (ca. 46") men har ingen behov for at få et 3d tv...

(smart tv er heller ikke nødvendig)

Så spørgsmålet er om man kan få nogle ordentlige fjernsyn (LED) uden 3d??
Mener B&O laver et uden 3D, som oven i købet er lige så godt som de bedste plasma . .
Af Mysen
Ja. Hverken Beovision 7 eller 10 har 3D. -endnu kunne man fristes til at sige

Jacob, du kan godt få et udmærket LED- tv uden 3D, men du bør overveje, om du absolut VIL afskrive alle de bedste modeller.
Af jacob5844
Det var bare en forhåbning om man kunne få et godt tv uden de ekstra ting som jeg sikkert ikke kommer til at bruge...

Men jeg skal vist bare hoppe på mit Samsung 7005 46"

Føler der er mest valuta for pengene der...

(til januar udsalg vel at mærke) O_O

Tak for de hurtige svar!!!
Brugeravatar
Af edinger
jacob5844 skrev:Men jeg skal vist bare hoppe på mit Samsung 7005 46"

Føler der er mest valuta for pengene der...
Nu vil jeg (slet) ikke jage en skræk i livet på dig - MEN inden du nu farer ud og køber en d7005'er, kunne du måske have glæde af at læse trådene her:

Emne: Samsung d7000 LED vs Panasonic GT30 (link)

Emne: Samsung d8005 - nogen der har noget positivt at sige? (link)

Wizz skrev:Jeg startede med et 46D7005, som jeg slet ikke var tilfreds med. Et par billeder til Samsung, og i løbet af et par dage fik jeg besked på at jeg bare skulle have det ombyttet.

Da forhandleren ikke havde flere D7005 smed jeg lidt ekstra for et D8005.

Men på den D8005 jeg fik med hjem, er problemet bare endnu værre, og nu er Samsung pludselig ikke så imødekommende!?

Selv med Rasmus' indstillinger, lys i rummet osv. er det et irritationsmoment, selvom jeg normalt ikke synes, at jeg er "specielt sart eller hysterisk".

Prøv at se billedet nedenfor - er det virkelig indenfor rimelighedens grænser? Samsung oplyser, at baggrundsbelysningen bare skal skrues ned på 3-4, men så er billedet jo også totalt ødelagt :s

Håber I har gode ideer/input...

[img]http://ialt.dk/UE46D8005-03.jpeg[/img]
Af Mysen
edinger skrev:Nu vil jeg (slet) ikke jage en skræk i livet på dig
Yeah right :D

Med det link og det billede, så ligner det jo verdens ringeste tv 8)
Brugeravatar
Af edinger
Jeg er, som du ved Mysen, en meget morsom mand 8)
Af jacob5844
Hmm tak for svarene (og dermed den forvirring det bringer med ;;) ),
Men jeg er ikke til Plasma, det ser fruen vist for meget de tunge mødre og alt det andet skrammel....

Men af hvad jeg kan læse så er der både gode og (meget) dårlige skærme fra samsung....

Men til ca 10000,- så et det et sats værd, bare man køber et sted med fuld returret.....
Af Letten
Ovenstående billede af D8005 LED, kunne godt se ud som om det er taget under værst tænkelige betingelser: rulletekster på sort baggrund i en mørkelagt stue.

Lidt almindeligt lys i stuen og almindelig filmmateriale, så tror jeg ikke det generer.

Men det chokerer nogle, når de ser det første gang. Men det er altså noget det følger med Edge LED.

Personligt vil vi godt kunne leve med det. Vi har altid lys tændt når vi ser TV og rulletekster er ikke det vi ser mest af ;)
Af Stefanjesp
jacob5844 skrev:Hmm tak for svarene (og dermed den forvirring det bringer med ;;) ),
Men jeg er ikke til Plasma, det ser fruen vist for meget de tunge mødre og alt det andet skrammel....

Men af hvad jeg kan læse så er der både gode og (meget) dårlige skærme fra samsung....

Men til ca 10000,- så et det et sats værd, bare man køber et sted med fuld returret.....
Hvis du er bekymret for retention og burn-in, har du ikke noget at frygte.

På mit G30 oplever jeg intet retention, ingen buzz og blæserstøj. Det var meget værre på mit G20, så der er altså sket store forbedringer siden sidste år.
Af Wendigo
Letten skrev:Ovenstående billede af D8005 LED, kunne godt se ud som om det er taget under værst tænkelige betingelser: rulletekster på sort baggrund i en mørkelagt stue.

Lidt almindeligt lys i stuen og almindelig filmmateriale, så tror jeg ikke det generer.

Men det chokerer nogle, når de ser det første gang. Men det er altså noget det følger med Edge LED.

Personligt vil vi godt kunne leve med det. Vi har altid lys tændt når vi ser TV og rulletekster er ikke det vi ser mest af ;)
hvis du sidder og ser en film med mørke scener, så kan jeg love dig for at du ville ligge mærke til det.
Han valgte jo netop at vise det med rulletekst, så man man se hvor slemt det er med sort baggrund.
Af lennon
Stefanjesp skrev:
jacob5844 skrev:Hmm tak for svarene (og dermed den forvirring det bringer med ;;) ),

Hvis du er bekymret for retention og burn-in, har du ikke noget at frygte.

På mit G30 oplever jeg intet retention, ingen buzz og blæserstøj. Det var meget værre på mit G20, så der er altså sket store forbedringer siden sidste år.
Tror nærmere at det er den gamle fordom om ,at der vil være en synlig forskel på strømregningen . :(