Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bmd141
Hej med jer

Jeg sidder sammen med min søster som vil have et philips TV, idet hun mest er til designet på disse. Hun VIL have et krom/gråt TV og gerne så stort som muligt.

Jeg kan finde 2 slags inden for hendes prisleje, men kan ikke rigtig pege på hvad der er bedst. Derfor tænker jeg der ikke er noget bedre sted at spørge end her.
Hvilket af disse 2 TV burde hun vælge? Eller er der et bedre Philips i 42" måske, hvilket er den mindste størrelse hun ønsker.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2733443/ ... ign-Priser

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2710283/ ... ign-Priser

Kan se der er DVB-T2 som forskel på dem, men jeg aner ikke om der er nogen stor forskel?

På forhånd mange tak.
Brugeravatar
Af edinger
PFL6606 er en udmærket skærm, som din søster fint kan købe.

Et alternativ kunne dog være Samsungs plasmaskærme PSXXd7005 og PSXXd8005 (test), som også har krom-grå ramme.

Du kan læse Flatpanels' test af PFL6606 her.
Af rkc
Nej der er kun dvb-t2 til forskel så spar du bare den tusse og køb hos milo
Af bmd141
Men er DVB-T2 noget der gør forskel i fremtiden med signal osv?
Brugeravatar
Af edinger
Ja, i det omfang din søster ikke ønsker at have en ekstern boks tilsluttet.

I modsat fald er det hip som hap, hvad I køber.

Med en boks tilsluttet er alle (flad)skærme "fremtidssikrede".
Af rkc
Hun har kun brug for dvb-t2 hvis hun modtager signal fra en alm.antenne på taget,og ønsker at se i hd ellers et det nok med dvb-t

men hvis hun modtager kabel tv,har hun ikke brug for en T tuner men bare dvb-c
Af bmd141
Tak for de fine svar.

Jeg har dog lige to spørgsmål: 6606T har 400 hz og 6606H har 100 hz - er der forskel at mærke på det eller kan øjet ikke registrere det? Undrer mig bare over, at der er 1000 kr. forskel på de to modeller :)

Hvis hun skal have det op og hænge på væggen (hvilket jeg næsten ved hun vil) hvor finder hun et ophæng der er tæt til væggen?

Tak alle :)
Brugeravatar
Af edinger
Glem alt om hertz. Det er markedsføringsgas, som ikke har nogen betydning – og kredsløbene bør alligevel slås fra for at opnå det mest optimale billede.

Mere herom nedenfor:

Otto J skrev:En væsentlig detalje i den her hakkeri-diskussion er, at 24p gengivet perfekt, ikke hakker væsentligt. 50 eller 60 Hz gengivet perfekt, hakker _overhovedet_ ikke. Så hvis man f.eks. oplever hakkeri i fodbold-udsendelser, så er det IKKE fordi skærmen kun er 50 Hz, så er det fordi skærmen netop IKKE er 50 Hz! Langt de fleste "50 Hz" tv kører i virkeligheden 60 Hz, og konverterer 50 Hz til 60. Det giver hakkeri - og dette hakkeri skyldes ikke at frekvensen er lav, men at frekvensen er forkert. Natural Motion blev tilsvarende opfundet, ikke fordi 50 Hz er for lidt til flydende panoreringer, men fordi datidens 100 Hz teknologi på billedrørs-tv _medførte_ panorerings-problemer, som så skulle modarbejdes. Et 50 Hz billedrørs-tv hakker ikke.

Et godt bevis på at det ikke er nødvendigt med 100Hz eller mere for at lave flydende panoreringer, findes på DVE HD Basics testskiven. Hvis man går ind under 720P demonstrations, så findes der en sekvens der er optaget i 720P/60 Hz. Dette vil groft sagt alle tv kunne vise flydende (problemerne opstår normalt med 50 eller 24 Hz materiale). Se denne sekvens med al motion-flow og lignende slået FRA, så ser du reelt "ægte" 60 Hz, uden manipulation. Læg mærke til at bevægelser og panoreringer dér er HELT flydende. Ergo har vi bevist at problemet ikke er for få Hz, men forkerte Hz. Så i stedet for at indføre motion-flow osv for at gøre billedet flydende, så BURDE producenterne i stedet blot arbejde på at få tv'ene til at gengive hhv. 50 og 24 Hz materiale korrekt.
Mysen skrev:Jeg selv er lidt ligeglad med, at et tv har mange hz, da jeg alligevel bare slukker for det, men jeg kan da godt irritere mig over at så mange baserer deres tv-køb på noget, der blot er et markedsføringsstunt.
Hvor du kan få et godt beslag? Der må jeg være dig svar skyldig.
Af Rommel
bmd141 skrev:Tak for de fine svar.

Jeg har dog lige to spørgsmål: 6606T har 400 hz og 6606H har 100 hz - er der forskel at mærke på det eller kan øjet ikke registrere det? Undrer mig bare over, at der er 1000 kr. forskel på de to modeller :)

Hvis hun skal have det op og hænge på væggen (hvilket jeg næsten ved hun vil) hvor finder hun et ophæng der er tæt til væggen?

Tak alle :)
6606t, og 6606, har begge Philips 400 hz PMR. Der er ikke forskel på billedet på tverne.

Hvis du skal have tv helt tæt op ad væggen, skal du være opmærksom på at Scart stikket, og jackstikket(audio in) vender bagud.
http://www.philips.dk/c/tv/6000-series- ... 6h_12/prd/
Af DavidHimself
bmd141 skrev:Tak for de fine svar.

Faktisk er det kun ca. 500,- der er til forskel :) komplett har den på noget en dags halløj: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=629410 men som der bliver skrevet her over, så er H og T ens - det er "fremtidssikringen" med DVB-T2 der er forskellen!
Af lennon
- gentager ! De der hz er flintrende latterligt ligegyldige ! !

Og T2 er som nævnt kun aktuelt når man modtager sit signal via antenne på taget
Af bmd141
Jeg sidder nu og skal bestille det tv og trykker så på linket og det viser nu et tv i sort, som alle andre steder er sølvfarvet. Er det en fejl fra hjemmesiden eller er det tv i både sort og sølv, mere hvis min søster regner med at få et sølv tv og så der kommer en sort model. :)
Af bmd141
Det er når jeg er inde på Pixmania, som har den billigste pris på det TV. Her er det sort og på alle de andre forhandlere jeg kan vælge er TV'et sølvfarvet...