Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af R4smussen
Hej alle

Jeg har et prbolem når jeg afspiller film på mit fjernsyn. Af en eller anden grund når jeg afspiller film, støjer fjernsynet i baggrunden. Jo lysere billedet er, jo mere støj kommer der. Det skal siges at jeg afspiller fra en PlayStation 2 til et Samsung tv

Er der nogen af jer der har en ide om hva der kan være galt? Det er utrolig irriterende når man sidder og ser film. Når man bare ser almindeligt TV er der nemlig ingen støj. Jeg tror det har noget at gøre med kablet af en eller anden art?
Håber i kan hjælpe :)

mvh
Simon Rasmussen
Brugeravatar
Af edinger
Det lyder meget som plasma-buzz (link).

Hvad er det for en skærm, du har?
Af R4smussen
Hmm, det tror nu ikke...

Det er en samsung 37" tror jeg. Men den støjer jo kun når jeg afspiller dvd'er fra min PS2, ikke når jeg bare ser TV via kabeltv
Brugeravatar
Af edinger
Jeg tænkte nu mere på, om det var LCD eller plasma.

Hvis det er LCD, kan det naturligvis ikke være plasma-buzz.
Af R4smussen
Det er det :) Har tænkt lidt på om det kan være kablet fra PS2 -> fjernsyn er der noget i vejen med?
Af PhDream
Er du sikker på, at det ikke er PS2, som støjer?
Af R4smussen
Har ingen spil til den, så jeg ved det faktisk ikke... Er det mere sandsynligt?
Af Ven
R4smussen skrev:Har ingen spil til den, så jeg ved det faktisk ikke... Er det mere sandsynligt?
Det er jo nemt at tjekke ved at sætte øret hen til den når den er tændt/afspiller en dvd. Specielt de første "fede" udgaver af ps2'eren kan larme en del p.g.a. blæseren.
Af R4smussen
Du har misforsået mig, det er fjernsynet der larmer :) Den har sådan en høj mislyd, den piver nærmest