Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bxtc
Hvad er det bedste plasma tv man kan købe til 20000kr? Det skal være mindst 42' og må jo selvfølgelig også være billigere end 20000kr :D

Skal bruges i stuen, og mest til at se TV samt DVD på - evt skal der tilsluttes en PC engang imellem for at se film.

Har kigget på: Panasonic TH-42PX600U - Men ved ikke om der findes noget der er bedre.

Hvad siger i folkens? (B
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Du får ikke noget bedre tv end et pioneer. De laver ubetinget de bedste plasmaskærme.
Af bxtc
Hej - tak for svaret.

Men hvilken pioneer tænker du helt præcist på?
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Jeg tænker på Pioneer PDP 427 modellen. Utrolig flot billede, flot design og en pris på under 20000. Det ville jeg ihvertfald vælge hvis jeg skulle have et plasma i den prisklasse.
Af bxtc
JonasJohansen skrev:Jeg tænker på Pioneer PDP 427 modellen. Utrolig flot billede, flot design og en pris på under 20000. Det ville jeg ihvertfald vælge hvis jeg skulle have et plasma i den prisklasse.
Er det den her du mener: PDP-427XD

http://www.pioneer.eu/eur/products/62/6 ... index.html

Eller har du et link til den du mener? Hvad er det som gør dette TV bedre en f.eks. en Panasonic - Og er kontrast forholdet på 3000:1 ikke for lavt for et tv i den klasse?
Af macbane
Jeg har en ven som har brugt en måned på at teste tv. bl.a pioneer og panasong 42" plasma tv. Jeg selv arbejder med tv til hverdag og har kun tilsvining til overs for 427 pioneer. alt for dyrt i forhold til hvad du ellers kan få. ikke imponerende hvad pioneer har lavet der.

han testede også Pioneer modellen men fandt at Panasonic var det bedste. et spørgsmål om smag?? ja... når folk siger ubetinget det bedste eller det SKAL være det, så tag det med forbehold for tvivlsomme kommentarer.
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Ja naturligvis er det et spørgsmål om smag, jeg udgiver mig da ikke for at være en profet som har svaret på alt.

Men at Pioneer er førene inden for plasma-tv er ikke bare noget jeg griber ud af den blå luft, og netop 427-serien får topkarakterer i alle de tests jeg har set.
Se bare cnets anmeldelse:

http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 472,00.htm

Det eneste TV de har givet en højere karakter er desuden også et Pioneer.

Derfor forstår jeg slet ikke at du kun har tilsvining til overs for 427 pioneer. Det er første gang jeg nogensinde har hørt nogen sige sådan noget.
Af bxtc
macbane skrev:Jeg har en ven som har brugt en måned på at teste tv. bl.a pioneer og panasong 42" plasma tv. Jeg selv arbejder med tv til hverdag og har kun tilsvining til overs for 427 pioneer. alt for dyrt i forhold til hvad du ellers kan få. ikke imponerende hvad pioneer har lavet der.

han testede også Pioneer modellen men fandt at Panasonic var det bedste. et spørgsmål om smag?? ja... når folk siger ubetinget det bedste eller det SKAL være det, så tag det med forbehold for tvivlsomme kommentarer.
Hvorfor har du kun tilsvining til over for Pioneers 427? Kan du uddybe det lidt?
Af bxtc
JonasJohansen skrev:Ja naturligvis er det et spørgsmål om smag, jeg udgiver mig da ikke for at være en profet som har svaret på alt.

Men at Pioneer er førene inden for plasma-tv er ikke bare noget jeg griber ud af den blå luft, og netop 427-serien får topkarakterer i alle de tests jeg har set.
Se bare cnets anmeldelse:

http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 472,00.htm

Det eneste TV de har givet en højere karakter er desuden også et Pioneer.

Derfor forstår jeg slet ikke at du kun har tilsvining til overs for 427 pioneer. Det er første gang jeg nogensinde har hørt nogen sige sådan noget.
Fik aldrig at vide hvorfor præcist dit valg falder på dette TV? Specielt kontrast forholdet bekymre mig lidt? Eller det er måske helt unødvendigt?
Af bxtc
Er der nogen der ved hvor jeg kan se dette TV live? Så kan det være man får en bedre følelse af det.
Af macbane
Ok:)

Selv i forhold til LCD tv i samme størrelse er pioneeren skuffende. Jeg har set og hørt om tests af plasma heriblandt panasonic tv, som gør det bedre.

jeg synes kontrasten er dårlig og og gråtonerne er helt i skoven. Jeg er bare ikke imponeret over det. ville aldrig selv købe det! men det er bare min mening.
Desuden larmer det af helvedes til!
Af bxtc
macbane skrev:Ok:)

Selv i forhold til LCD tv i samme størrelse er pioneeren skuffende. Jeg har set og hørt om tests af plasma heriblandt panasonic tv, som gør det bedre.

jeg synes kontrasten er dårlig og og gråtonerne er helt i skoven. Jeg er bare ikke imponeret over det. ville aldrig selv købe det! men det er bare min mening.
Desuden larmer det af helvedes til!
Okay, lyder da ikke alt for godt. - Hvilket tv ville du købe istedet for? Panasonic Viera TH42PX600??

Det har jo også fået rigtig gode anmeldelser!