Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nikharding
Tak for svar... bittert at stik vender bagud... det havde ellers været et godt bud på et køb, men skal ha det på væggen, og er ik meget for at anskaffe et drejebeslag :/
Af Beaviz
nikharding skrev:Tak for svar... bittert at stik vender bagud... det havde ellers været et godt bud på et køb, men skal ha det på væggen, og er ik meget for at anskaffe et drejebeslag :/
Køb dog et par vinkler til HDMI og antennestik, og så er den skid slået. Det er jo kun indenfor de sidste par år, at sidevendte stik har været integreret i de fleste producenters high-end TV - og mange folk har trods alt deres low- og mid-end TV hængende på væggen! ;)
Af xhofa
De nævnte vinkler kan btw købes på ebay for 1£ inkl porto.
Af mbm
er også meget interesseret i dette tv.

Har det DVB-T2 eller kun DVB-T ?
Af T_skaaning
Beaviz skrev:
nikharding skrev:Tak for svar... bittert at stik vender bagud... det havde ellers været et godt bud på et køb, men skal ha det på væggen, og er ik meget for at anskaffe et drejebeslag :/
Køb dog et par vinkler til HDMI og antennestik, og så er den skid slået. Det er jo kun indenfor de sidste par år, at sidevendte stik har været integreret i de fleste producenters high-end TV - og mange folk har trods alt deres low- og mid-end TV hængende på væggen! ;)
Beaviz, endte du også med at købe ps51d535 fra komplett? Tilfreds med TV'et?
Af Beaviz
T_skaaning skrev:
Beaviz skrev:
Nej, jeg endte faktisk med at bestille et Panasonic G30 46" fra Komplett til 5995,- i stedet for. For det første er det et mere kendt produkt, som mange andre har sagt god for. For det andet, så har det en del flere features end de omtalte TV i denne tråd (THX-profil, USB-optagelse, Viera Connect - herunder afspilning af DLNA-materiale samt afspilning af film fra USB osv.). Designmæssigt halter det dog stadig efter Samsung, men Panasonic'en er trods alt pænere end det "gamle" PX80 jeg har i dag. Jeg har så måtte gå et par tommer ned i størrelse.

Jeg ville oprindeligt have en topmodel i størrelsen 50-55", men synes ikke der er nogen som tiltaler mig på markedet i dag. Der er for mange problemer med f.eks. buzz, larmende blæsere, coating som falder af på de gode plasma. De nice LED lider enten af backlight bleeding, glorieeffekter eller noget tredje. Jeg vil ikke betale den høje pris for et TV med de problemer! G30'eren er derfor lidt en "nødløsning" indtil "det rigtige TV" kommer på markedet. Mine forhåbninger er lidt, at det kommer blandt næste års modeller, men nu må vi se.
Af nikharding
Beaviz skrev:
True, det er selvfølgelig en mulighed :)
Af T_skaaning
Beaviz skrev:
T_skaaning skrev:
Beaviz skrev: Køb dog et par vinkler til HDMI og antennestik, og så er den skid slået. Det er jo kun indenfor de sidste par år, at sidevendte stik har været integreret i de fleste producenters high-end TV - og mange folk har trods alt deres low- og mid-end TV hængende på væggen! ;)
Nej, jeg endte faktisk med at bestille et Panasonic G30 46" fra Komplett til 5995,- i stedet for. For det første er det et mere kendt produkt, som mange andre har sagt god for. For det andet, så har det en del flere features end de omtalte TV i denne tråd (THX-profil, USB-optagelse, Viera Connect - herunder afspilning af DLNA-materiale samt afspilning af film fra USB osv.). Designmæssigt halter det dog stadig efter Samsung, men Panasonic'en er trods alt pænere end det "gamle" PX80 jeg har i dag. Jeg har så måtte gå et par tommer ned i størrelse.

Jeg ville oprindeligt have en topmodel i størrelsen 50-55", men synes ikke der er nogen som tiltaler mig på markedet i dag. Der er for mange problemer med f.eks. buzz, larmende blæsere, coating som falder af på de gode plasma. De nice LED lider enten af backlight bleeding, glorieeffekter eller noget tredje. Jeg vil ikke betale den høje pris for et TV med de problemer! G30'eren er derfor lidt en "nødløsning" indtil "det rigtige TV" kommer på markedet. Mine forhåbninger er lidt, at det kommer blandt næste års modeller, men nu må vi se.
Har det lidt på samme måde. Har haft 2 eksemplarer af ps51d7005 nu - hvilke jeg begge har afleveret tilbage.. Det ene buzzede meget højt - på det næste jeg fik gik skærmen i sort efter en time. Men det er bare pokkers ærgerligt, fordi psd51d7005 er et suuuper nice fjernsyn, hvis bare det bar fejlfrit. Jeg har også kigget meget på 46g30 på tilbud, men efter at have haft de to førnævnte 51"ere er jeg blevet enig med mig selv om at blive ved den størrelse.. PS51d535 er der imidlertid ingen anmeldelser af, 7005'eren kommer ustandseligt med fejl og 8005 er lige en tand for dyr til mig.. Så jeg ka' slet ikke finde ud af at bestemme mig efterhånden. Tror jeg lider af feinschmecker-paronid-isme, efter jeg har cirkuleret for meget rundt på dette forum.
Af nikharding
er der nogen der ved om der er meget anden forskel end 3D og DVB-T/DVB-T2 på 535 og 555 modellerne?
Af Mysen
3D er en ikke uvæsentlig forskel, da det kræver et helt andet panel. Men hvordan de klarer sig ifh til hinanden i test, skal jeg ikke kunne sige. Typisk er en 3D skærm hurtigere i hvert fald.
Af nikharding
Mysen skrev:3D er en ikke uvæsentlig forskel, da det kræver et helt andet panel. Men hvordan de klarer sig ifh til hinanden i test, skal jeg ikke kunne sige. Typisk er en 3D skærm hurtigere i hvert fald.
Ja hvem der bare havde en test af begge :p har kun, kunne finde en engelsk test af 550'ern...
Af Beaviz
Lige præcis.

Alternativt kan du købe 90-graders vinklen alene (uden kabel), så du kan genbruge dine gamle HDMI-kabler, hvis du har det.
Af ztuphar
Jeg modtog mit PS59D535 fra Elgiganten i går, og jeg har på lige fod med mange andre herinde eftersøgt en anmeldelse.

Jeg vil gerne give mine første indtryk her:

Designet er lækkert, som altid ved Samsung, og jeg har straks hængt det op på væggen med et VESA 800 slim-beslag fra Dustin. Fjernbetjeningen er en kedelig plastik-sag, som Samsung er berygtet for.

Jeg havde læst om buzzing-problemer med Samsung-plasma på nettet (selvom jeg ikke har oplevet det ved mine to tidligere Samsung-plasma), og det er ikke noget problem med D5535. Jeg kan i hvert fald ikke høre det.

Jeg har kalibreret tv'et efter indstillingerne fra D555-testen her på siden.

Jeg testede tv'et med DVD (opskaleret på Xbox 360 Elite), HD-film (720p fra Apple TV), SD-tv fra TDC Home Trio og 1080p-gaming (FIFA 12 på Xbox 360).

Jeg blev positivt overrasket over, hvor flot billedet var - især ved SD-tv og opskaleret DVD, hvor jeg ikke havde så høje forventningerne.

Når jeg sammenligner med Samsung PS50C7705, så synes jeg faktisk, at billedet er mindst lige så godt på dette 5-series tv.

Jeg nåede kun at bruge det små fire timer i aftes, men foreløbig synes jeg, at jeg har fået utroligt meget tv for pengene. Og jeg kan klart anbefale tv'et.