Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har idag netop skullet justere billedet på den gamles nye Tv , som var et Sony kdl40ex500.
Hans signal er digitalt tv via en lokal antenneforening.

Jeg er dog skuffet over kvaliteten af billedet på dette tv, selvfølgelig er det ikke i den dyre ende, men hold k¤¤¤ der er meget støj/grums på billedet.

Hvis man justerer skarpheden op, kommer der utroligmeget grums på billedet.
Hvis man justerer skarpheden ned eller sætter diverse støjfiltre til andet end "fra" , så bliver billedet uskarpt.

Så uanset hvordan man vender og drejer det, så syntes jeg man har valget mellem "fedtet"/sløret billede eller skarpt billede med en masse af det jeg vil kalde digitalt støj.

Signalet leveres via Brande antenneforening, som ifgl hans bekendte, giver dem et godt signal, men jeg er godt nok ikek imponeret over digital-signal-billedet på hans tv.

jeg har forsøgt med FullHD film-klip og HD billedvisning, og disse ting ser helt fine ud på dette tv..

DEt er udelukkende billedkvaliteten ang grums/skarphed vi er utilfredse med..

*** any ideas and et (betydelig) bedre alternativt tv i prisklassen MAX 5-6000 kr. ???

*** Eller ideer til optimal justering af dette tv ?
Af kskruger
Er du helt sikker på, at det ikke er de analog kanaler der lagt ind? de vil helt sikkert være støjfyldte og se grumset ud. Du skulle meget gerne kunne se DR HD, den vil kun komme frem hvis det er et digital tv signal.
Brugeravatar
Af hans123
Det må da være gået helt galt for dig ved installationen.

Har selv 55ex500 og har intet grumset billed via yousee digitlt.

Bedste råd er at slå alle "forbedrings" kredsløb fra, for de gør intet godt for billedet.

Det lyder som du modtager analogt signal !
Af apfolmer
Alt er digitalt, og de analoge kanaler er meget værre ..

Alle forbedringsting er slået fra, og resultatet er semi lala ... men ringe.

Alle kanter er pixelerede og der er meget grums og, ja, noget støj ovrr alt.... Kan boligblokkens kabler være for ringe ?

HD kanalerne er fine, men de andre digitale er ringe
Af pipper
Jeg har en kammerat der har samme tv.

Jeg må give dig ret. Det er sgu ikke nemt at få et billede ud af dette panel uden støj på.

Det hjalp dog lidt at bruge "biograf" indstillingen.
Af kskruger
hvis du oplever at kanalerne pixelerer, så har du et problem med signalet. Det kan enten være at kablet er af dårlige kvalitet (skal være dob. skærmet) eller for langt, eller splittet op. En DVB-C tuner er mere følsom for et dårligt kabel, end hvis man brugte et analog signal.
Af apfolmer
Jeg må lige forsøge med andet kabel.
Der er en boks med 2 F-Connector udgange på i lejligheden, og derfra er der trukket et kabel over i en fordelerboks med alm RF han/hun stik til radio/TV...

Men vil denne fordeler boks kunne give så elendige forhold til hans tv ?

Kablet der er brugt herfra aner jeg ikke om det er enkelt elelr dobb. skærment, men det er kobt med tvét, men dog ret tyndt at mærke på....

Jeg kan prøve at forbinde tvét direkte med F-stik og et bedre kabel, for at se om det gør en forskel...

Dog er flere bud velkomne, ang valg af skærm til max 5ooo....
Af PhDream
EX500 er et af de bedste LCD med CCFL. Hvis billedet er dårligt, er det enten signalets eller din egen skyld.