Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af pdrhan
Hejsa-jeg er spritny i dette forum og nu har jeg sat mig for at skulle have enten LCD eller Plasma - jeg har set på det meget omtalte Alfaview 37" til 9795kr som jeg har set signal på med ALM analog samt gennem selector - jeg skal selv se tv via selector samt alm DVD afpilning - skal ikke bruge tv til pc osv kn tv og dvd kigning - har også set på dette plasma fra TC:
Panasonic TH 37 PV 60 EH , da mit budget er max 10k kr sætter det jo begrænsningen for hvad jeg skal vælge....har hørt så meget om ghosting,hvad skal jeg være opmærksom på her?
Fruen i huset her syntes Alfaén er flot , men kunne nok få hende overtalt til Panasonic.....hjælp..jeg er i vildrede..hvad skal jeg vælge?
hilsen Pdr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du tænker vel på "trailing" og ikke ghosting. De to ting er ikke det samme. Med et plasma-TV har du ikke denne effekt, idet den opstår når flydende krystaller i et LCD panel ikke kan dreje hurtigt nok. Jeg ville holde mig til Panasonics model - den kommer i en nyere version i løbet af året hvor de famøse "purple snakes" skulle være reducerede.
Brugeravatar
Af pdrhan
yakken skrev:Du tænker vel på "trailing" og ikke ghosting. De to ting er ikke det samme. Med et plasma-TV har du ikke denne effekt, idet den opstår når flydende krystaller i et LCD panel ikke kan dreje hurtigt nok. Jeg ville holde mig til Panasonics model - den kommer i en nyere version i løbet af året hvor de famøse "purple snakes" skulle være reducerede.
Ok - tak for dit svar - er sgu også blevet lun på den Panasonic de nu har på tilbud i TC - vil lige ind og se den "live" i løbet af ugen
Nå! Var ude hos TC idag på Vesterbrogade....valget stod mellem et Panasonic 37" TH37PV60EH og et eller andet LCD....men da jeg kom derud stod der også Panasonic 42" TH42PV60EH - og jeg må sige - jeg valgte at gi´de ca. 1900kr mer for den i 42" - puha et fedt billede - det måtte jeg bare ha`- så nu er det reserveret da jeg først har mulighed for at hente det om ca. 14 dage! Har sagde at på det tidspunkt ville de ha´den samme model hjemme med den anden fod som er pænere og med digitaltuner istedet for en merpris ad ca.300kr....ville det være bedre at vælge den....jeg skal se tv gennem Selector , så jeg har i princippet ikke noget at bruge digituner til , vel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har slettet din dobbelttråd.

Nej, du har ikke noget at bruge digitaltuneren til i dette tilfælde.
Brugeravatar
Af pdrhan
yakken skrev:Jeg har slettet din dobbelttråd.

Nej, du har ikke noget at bruge digitaltuneren til i dette tilfælde.
Perfekt!