Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Min Samsung fra 2010 var stort set lydløs i starten af dens levetid, og i dag larmer den så meget, at jeg overvejer at invitere en teknikker forbi. Jeg ved ikke, om det er normalt, at buzz skulle aftage, men det var omvendt for mit vedkommende :((
Af T_skaaning
MaestroElite.

Hvordan går det med dit TV? Jeg har jo købt det samme, så du er et godt sammenligningsgrundlag.

Har du fået skiftet panel endnu engang, eller blot den ene gang?

Har du fundet en måde at fjerne/begrænse buzzingen på? Hjalp det at køre rulleren i en dags tid - altså fjernede det noget af buzzingen?
Endelig, fik du samsung til at komme inden returrettens udløb eller måtte du vente 14 dage?

Som du nok kan høre, buzzer mit tv også en del :( Så derfor vil du være til stor hjælp, hvis du vil svare på de spørgsmål, jeg lige har stillet :D

Står altså i en situation hvor jeg skal finde ud af, om jeg skal henvende mig til samsung og få dem til at skifte panel eller om jeg skal stille mig tilfreds med den buzzing der er og ikke bede dem komme..

Endelig er der den mulighed at sende det tilbage til proshop (returret), men så skal jeg selv sørge for fragt :(

Mange tak på forhånd.. Kan være PYNDK også svarer her? (jeg har spurgt ham om noget nær det samme, dog i den tråd der hedder "Buzz" på ps51d7005)
Af Maestroelite
T_skaaning skrev:MaestroElite.

Hvordan går det med dit TV? Jeg har jo købt det samme, så du er et godt sammenligningsgrundlag.

Har du fået skiftet panel endnu engang, eller blot den ene gang?

Har du fundet en måde at fjerne/begrænse buzzingen på? Hjalp det at køre rulleren i en dags tid - altså fjernede det noget af buzzingen?
Endelig, fik du samsung til at komme inden returrettens udløb eller måtte du vente 14 dage?

Som du nok kan høre, buzzer mit tv også en del :( Så derfor vil du være til stor hjælp, hvis du vil svare på de spørgsmål, jeg lige har stillet :D

Står altså i en situation hvor jeg skal finde ud af, om jeg skal henvende mig til samsung og få dem til at skifte panel eller om jeg skal stille mig tilfreds med den buzzing der er og ikke bede dem komme..

Endelig er der den mulighed at sende det tilbage til proshop (returret), men så skal jeg selv sørge for fragt :(

Mange tak på forhånd.. Kan være PYNDK også svarer her? (jeg har spurgt ham om noget nær det samme, dog i den tråd der hedder "Buzz" på ps51d7005)
Jeg har fået skiftet panel 1 gang, det var inden for de 14 dages returret.
Som beskrevet tidligere i tråden ville de ikke rigtigt komme inden for de 14 dage.
Så jeg "droppede" egentlig lidt sagen, men så ringede Samsung selv til mig da de var blevet kontaktet af Proshop og jeg fortsatte med sagen da de sagde de gerne ville løse det.

Nu er det ikke engang sikkert jeg kan få skiftet endnu en gang da Infocare har oplyst mig om at der ikke er nultolerance på plasma tv, men det mener jeg nu at have læst.

De skal også være velkomne til at løse problemet på anden vis, men så skal jeg beholde de 2 pixelfejl jeg har nu.

Angående buzzing der havde jeg jo ikke problemet med det første, men frygtede det.
Desværre er frygten blevet realitet, specielt igår aftes buzzede det rigtigt meget, jeg sad og arbejdede på min PC ca 4-5 meter væk, der var lyd gennem mine Hifi højttalere og jeg kunne høre buzzing :((
Så svaret er desværre nej, jeg har ikke fundet en metode der dæmper det, tværtimod.

Jeg har selv på fornemmelsen at den kraftige buzzing hænger sammen med strømstyrken som også giver mig de "flashing pixels" problemer jeg nu oplever.

Samsung have ikke fået sendt min sag videre til Infocare i torsdags desværre så måtte oprette en ny igår som de så sendte videre.

Idag har jeg så været i kontakt med Infocare som bad mig uploade nogle billeder og video af problemet og som sagt fortalte mig at det med pixelfejl ikke umiddelbart var noget de kan ombytte på baggrund af. (Medmindre de er 1 eller flere der lyser konstant med sort baggrund).

De vil gerne løse det med buzzing og flimmer/flash.
Af T_skaaning
Lige en status for mit ps51d7005.

Status lyder: kaput.

Nåede vel sammenlagt at have det tændt i en time. Da jeg så skulle tænde det efter jeg sidst havde haft det tændt, så var skærmen sort.. og det er den forblevet ligegyldig hvad jeg har gjort.

Proshop har sendt en fragtmand, der kommer og henter det i morgen.. Hvis Proshop så kan anerkende fejlen, så får jeg pengene retur, og så tror jeg ærlig talt jeg holder mig væk fra ps51d7005.. Selv om det giver et fantastisk billede. Der er simpelthen for mange gener og for stor ustabilitet.
Af Sten
T_skaaning skrev:Lige en status for mit ps51d7005.

Status lyder: kaput.

Nåede vel sammenlagt at have det tændt i en time. Da jeg så skulle tænde det efter jeg sidst havde haft det tændt, så var skærmen sort.. og det er den forblevet ligegyldig hvad jeg har gjort.

Proshop har sendt en fragtmand, der kommer og henter det i morgen.. Hvis Proshop så kan anerkende fejlen, så får jeg pengene retur, og så tror jeg ærlig talt jeg holder mig væk fra ps51d7005.. Selv om det giver et fantastisk billede. Der er simpelthen for mange gener og for stor ustabilitet.
Det var da på godt jysk træls!

Jeg tror, du har været meget uheldig. At du nu pludselig står med et produkt der slet ikke virker, er en katastrofe. Der er nogle teknikkere, som ikke har målt din skærm ordentlig igennem.

Håber du finder en anden løsning ... selvom alle skærme underordnet mærke kan have deres mandagsudgaver, børnesygdomme mv. Som du selv skrev i denne tråd 27. oktober: "Det fejlfri tv findes ikke, men nogle producenters tv har flere fejl/mangler end andres".
Af quele
Hold da op, det var uheldigt T_Skaaning, jeg har endnu ikke selv købt et, men køber PS51D8005 i denne weekend hos hifi, håber ikke jeg oplever samme problemer.
Af T_skaaning
quele skrev:Hold da op, det var uheldigt T_Skaaning, jeg har endnu ikke selv købt et, men køber PS51D8005 i denne weekend hos hifi, håber ikke jeg oplever samme problemer.
Giv endelig en melding tilbage! Både på hvad der følger med, og så selv. buzzing. Overvejer også at købe netop det hos hifi...
Af T_skaaning
quele skrev:Hold da op, det var uheldigt T_Skaaning, jeg har endnu ikke selv købt et, men køber PS51D8005 i denne weekend hos hifi, håber ikke jeg oplever samme problemer.
Hej Quele (; Har du købt dig et ps51d8005 endnu?
Af quele
Hejsa. Jo jeg var nede og hente det igår, der er rigtigt nok 2 x briller og den nye fjernbetjening med :-)
Jeg uploader nogle billeder imorgen
Af T_skaaning
quele skrev:Hejsa. Jo jeg var nede og hente det igår, der er rigtigt nok 2 x briller og den nye fjernbetjening med :-)
Fedt! (; Buzzer TV'et umiddelbart højt? Det er næsten det vigtigste spørgsmål for mig, efter jeg havde 7005'eren, som buzzede rimelig højt.
Af quele
Nu har det kun kørt et par timer, men jeg kan ikke hører noget, før jeg stikker hovedet ned bag tv'et
Af T_skaaning
quele skrev:Nu har det kun kørt et par timer, men jeg kan ikke hører noget, før jeg stikker hovedet ned bag tv'et
Hva så Quele, alt i alt godt tilfreds med dit køb af 8005'eren?
Af quele
ja det er jeg, kører super, stadig intet støj, billedet er fantastisk, har dog ikke fået afprøvet 3d endnu, men meget flot blueray og ps3 gaming uden problemer :)
Af kskruger
quele skrev:Hejsa. Jo jeg var nede og hente det igår, der er rigtigt nok 2 x briller og den nye fjernbetjening med :-)
Jeg har efterfølgende brokket mig til Samsung, at mit tv ikke indeholdte de ekstra ting. De har så svaret tilbage, at de giver mig ret i, at tv'et sælges med 2 stk. 3D briller. Men de svare desværre også, at jeg selv skal gå til min forhandler og gøre mine krav der. Hvilket jeg gjorde samme dag som jeg modtog tv'et. Men efter Samsung's svar i dag, ringede jeg igen til Wupti.com. Og fortalte beskeden fra Samsung - og denne gang vi de godt kigge på sagen, hvis jeg videre sendte mailen fra Samsung til dem.
hvilket de så har fået - så nu venter jeg bare på et svar.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9