Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jodde
Hejsa

Har en NAS-Server (Synology DS111), som jeg har en del film til at ligge på.

Disse film er alle i dvd-format/størrelse. Dvs. ca. 4,3 GB. Typisk i .ISO eller .IMG

Får vores nye Samsung LED 7005 leveret i næste uge, og via Samsung Smart-TV (HUB), skulle man kunne streame film, musik og billeder trådløst fra NAS-serveren til TV-skærmen.

Men hvilke filmformater understøtter Samsung Smart-TV´et ?

Skal alle mine dvd film ændres/"krympes" til andet/mindre format, eller vil det kunne lade sig gøre at afspille filmene fra NAS-serveren i det nuværende format ?

På forhånd mange tak for hjælpen/gode råd
Af jng
Jodde skrev:Hejsa

Har en NAS-Server (Synology DS111), som jeg har en del film til at ligge på.

Disse film er alle i dvd-format/størrelse. Dvs. ca. 4,3 GB. Typisk i .ISO eller .IMG

Får vores nye Samsung LED 7005 leveret i næste uge, og via Samsung Smart-TV (HUB), skulle man kunne streame film, musik og billeder trådløst fra NAS-serveren til TV-skærmen.

Men hvilke filmformater understøtter Samsung Smart-TV´et ?

Skal alle mine dvd film ændres/"krympes" til andet/mindre format, eller vil det kunne lade sig gøre at afspille filmene fra NAS-serveren i det nuværende format ?

På forhånd mange tak for hjælpen/gode råd
Der er to sider med filformater i brugervejledningen, alfabetisk, startende med .avi og sluttende med .trp.
Af Jodde
jng -> Tak for tippet.

Muligvis et dumt spørgsmå, men hvilken brugervejledning er det du henviser til ? Den til Samsung Smart-TV´et, eller den til Synology NAS-Serveren ?

PFT :)