Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af visky83
Hej alle,
Jeg ved at I sikkert er ved at være trætte af alle disse "hvilket tv skal jeg vælge" men håber alligevel I lige har 2 min til at hjælpe mig.
Nedenfor har jeg nogle udvalgte, men jeg ved ikke hvilket jeg skal vælge.

Forskel i størrelse er underordnet i denne sammenhæng. 1. prioritet er nok billedekvalitet, derefter multimediefunktioner samt design.

http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Ph ... 80279.html

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Sony- ... Elektronik

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... E820E.html

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D5005.html

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... V450N.html

MANGE TAK
Senest rettet af visky83 04 nov 2011, 12:17, rettet i alt 1 gang.
Af visky83
Beklager der ikke var tekst i første omgang;)
Af rkc
Hvis 1 prioritet er billedkvalitet så ville jeg nok vælge panasonic plasma G30 i dette prisleje,men ellers ville jeg nok gå efter sony ex720
Af PeterD
Ja, hvis du vil have god billedekvalitet til prisen, er Panasonic's plasma skærme svære at komme uden om..læs div. test her og whathifi.com og div engelske testsider...

Det kan godt være det lyder som en floskel, men ikke desto mindre er det fakta....

Sharp kender jeg kun fra trøjesponsorater til en lille ubetydelig fodboldklub i Manchester, og ved ikke om deres produkter er "helt fremme i skoen", men kunne have min tvivl når konkurrenterne er Samsung og LG.

LG og Samsung smider begge altid nye skærme med imponerene specifikationer i handlen. Hmm. Ved ikke rigtigt. På en eller anden måde har jeg det som om at koreanerne går efter "jo tyndere, jo bedre", men det må på en eller anden måde forringe lyd og billedkvalitet.

Lidt lige som på bilmarkedet: Skal det være japansk kvalitet og "gennem-testet pålide(r)lighed" som du ved holder vand eller koreansk "up-cumming" som har smart design, men hvor den reele performance og kvalitetfølelse måske halter lidt...

Et sted skal man spare for at gøre slutproduktet billigere end
konkurrentens.

Under alle omstændigheder har du 14 dages returret også når skærmen er taget i brug ved køb på nettet. Ved ikke helt hvorfor, men ville måske vælge Wupti istedet for Proshop hvis det endelig skulle være
Af visky83
Umiddelbart hælder jeg mest til Philips'en eller Sony'en.

Jeg kan også se at Sony'en er med på købsanbefalelseslisten her på FP, men jeg ved ikke helt hvor stor betydning dvb-t2 har (det har Philips men ikke Sony). Jeg er godt klar over at det primært kun er hvis man bruger alm. antenne, men hvad med fremtiden? Kan de finde på at lave ændringer så man pludselig får brug for dvb-t? Er det noget med at man SKAL have det hvis man har eller skal have Boxer? Pt. har jeg Yousee kabelTV

Mvh. Visky83
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til brug i stuen, så ville jeg ikke satse på LE820 fra Sharp. Modellen er ved at være aldrende og i min mening havde Sharp for store problemer med deres Quattron-teknologi i den generation af skærme til at man får et ordenligt billede - selv med vores anbefalinger til indstillinger i vores test. Der skal en grundig finjustering til efterfølgende (jeg har selv TV'et hængende i soveværelset, så jeg ved det :) ). Der er også nogle småskavanker i billedbehandlingen (selv når alt system-lir er slået fra), som IMO er ødelæggende for kvaliteten.

EX720 er er langt bedre bud i mine øjne - også via selvsyn - og det har færre børnesygdomme end Sharps. Af de udvalgte modeller ville jeg hoppe på dén.

DVB-T2 er et must hvis du skal over på antenne engang. Hvis det ikke er planen, så er det ligegyldigt.
Af visky83
@Torben:
Tak for dine kommentarer. Jeg har lige et par spørgsmål i forlængelse heraf.

- Er det KUN ved antenne på taget at DVB-T2 er nødvendigt? Hvad med Boxer? Tror du "man" kunne finde på at ændre standarderne indenfor nærmere år og man derved bliver tvunget til at skulle have DVB-T2?

- Kender du noget til Philips 6606T? Synes det lyder til at være et godt tv hvis man ser på specs. Og flot design synes jeg. Men har ikke set et billede (hvilket jo er det vigtigste).

- Hvis jeg vælger Sony EX720 bør jeg så i realiteten hellere vente lidt og så købe den nyere model EX723?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Boxer sender kun via antenne. DVB-T/T2 er kun til brug med antenne.

723 er det samme som 720 blot med en DVB-T2. Jf. ovenstående så er det stadig kun relevant hvis du vil bruge en antenne i fremtiden.

Jeg har ikke erfaringer med nævnte Philips model.
Af visky83
Okay, tak for det.
Jeg har som tidligere skrevet Yousee Kabel TV. Jeg får mit signal gennem et alm. antænnekabel i vægen, vil jeg skulle bruge et tv med DVB-T2?

Visky83
Af Snurrerundtlyd
visky83 skrev:Okay, tak for det.
Jeg har som tidligere skrevet Yousee Kabel TV. Jeg får mit signal gennem et alm. antænnekabel i vægen, vil jeg skulle bruge et tv med DVB-T2?

Visky83
Én gang til for prins Knud...

DVB-T/T2 = Terrestrial TV [Boxer] Terrestrial = TV-sendemaster på landjorden (terrestrisk, terra = jord).
DVB-C = Cable TV [YouSee og Stofa]
DVB-S2 = Satellite TV [Viasat og Canal Digital]

Så nej, YouSee bruger hverken DVB-T eller DVB-T2 og kommer heller ikke til det. De bruger derimod DVB-C. Engang om nogle år skifter de sikkert til DVB-C2, men det er der ingen konkrete planer om endnu og der findes slet ikke TV med DVB-C2 tuner endnu.
Af jones31
Du skal klart vælge sharps model 820'eren, det er klart den bedste af dem alle. Har super billedkvalitet, samt en super funktion på 3d, hvis du man bliver træt i øjnene kan du slå dine briller fra så de kun køre 2d, mens dine gæster ser videre i 3d.

Det er samtidig verdens største panel producent på lcd/led paneller og nogen af dem sidder bl.a i sonys modeller.

Den burde du overveje sharp skærmen.
Af Mysen
Der er ikke 3D på LE820.

- og så vidt, jeg ved, er LG Verdens største producent, efterfulgt af Samsung på 2. pladsen.

LE820 er da uden tvivl et fint valg, men du baserer bare din anbefaling på baggrund af nogle noget besynderlige parametre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Igen: LE820 er ikke den bedste skærm af de nævnte modeller. Det er en ældre model og jeg ville ikke drømme om at placere den i en stue som mit primære TV nu hvor der er så mange andre bedre bud på markedet.