Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
Ved du noget, som vi andre ikke ved?

første gang jeg hørte (fra en der virkelig går op i det han laver og ved hvad han taler om) at det skal være slut med plasma som vi kender til det var ca.6-7 mdr.siden
efterfølgende har jeg hørt det en del gange efterhånden...hovedårsagen er at:
de bruger alt for meget strøm

det kan ses på f.eks. Sonys lcd modeller - de er begyndt at producere lcd med et beskyttelse glas og det er kun starten...
Af T.E.Larsen
Har lige fået mit VT30 i 50"

Pakkede det ud, og alt var fint. Virkeligt flot TV. Kan måle sig med de flotteste.

Tændte for tv'et - var sgu ved at falde ned fra sofaen. Jeg sider vel 2,5 meter fra tv'et. Der er simpelthen så meget blæser støj, at det fuldstændigt fjerner lysten til at se TV.

Jeg føler mig som en idiot. Har læst alle de advarsler der har været. Bla. her på siden. Men jeg havde jo Panasonic 42" plasma. Der var da ikke noget galt. Havde da ikke fantasi til at forstille mig, at Panasonic gik tilbage. Sådan rent kvalitet mæssigt.

Forstår godt de måtte lukke en plasma fabrik. Jeg har altid anbefaldet Panasonic, når nogen har snakket TV. Og med god grund.

Men nu er det slut, når man tillader sig at sende sådan en støjende produkt på markedet. og så ligefrem topmodel.

Mit gæt er, der ikke er noget der hedder Panasonic TV om 3-4 år. Jeg har købt mit sidste.
Af Nero
Problemet er så: Hvilken lcd tv skal man kjøpe for å nærme seg bildekvaliteten til panasonic? ;;) ikke om jeg vet :((
Af THM
T.E.Larsen skrev:Har lige fået mit VT30 i 50"

Pakkede det ud, og alt var fint. Virkeligt flot TV. Kan måle sig med de flotteste.

Tændte for tv'et - var sgu ved at falde ned fra sofaen. Jeg sider vel 2,5 meter fra tv'et. Der er simpelthen så meget blæser støj, at det fuldstændigt fjerner lysten til at se TV.

Jeg føler mig som en idiot. Har læst alle de advarsler der har været. Bla. her på siden. Men jeg havde jo Panasonic 42" plasma. Der var da ikke noget galt. Havde da ikke fantasi til at forstille mig, at Panasonic gik tilbage. Sådan rent kvalitet mæssigt.

Forstår godt de måtte lukke en plasma fabrik. Jeg har altid anbefaldet Panasonic, når nogen har snakket TV. Og med god grund.

Men nu er det slut, når man tillader sig at sende sådan en støjende produkt på markedet. og så ligefrem topmodel.

Mit gæt er, der ikke er noget der hedder Panasonic TV om 3-4 år. Jeg har købt mit sidste.
du skal da bare klage. det er ikke meningen de skal larme sådan som du beskriver...
Af T.E.Larsen
Nero skrev:Problemet er så: Hvilken lcd tv skal man kjøpe for å nærme seg bildekvaliteten til panasonic? ;;) ikke om jeg vet :((
You got a point there :)

Skylder at sige billedet er perfekt. Havde et Samsung D7005, som jeg afleverede i Bilka. Da det havde denne lyse stribe øverst i billedet. (jeg troede virkelig det var en fejl bare på mit) Men nej. Heldigvis havde de ikke flere den dag. Så jeg fik pengene retur. Men den havde også et godt billede.

Men VT30 har altså bedre, mere naturligt billede og bedre panorering (eller hvad det nu hedder) Det hakker ikke som Samsungen kunne gøre en gang imellem.

Tja. man kan ikke købe et ordentlig tv i 2011 - eller kan man?
Af Nero
en annen her inne fikk sitt vt30 reparert på grunn av larmen, og nå var det støyfritt igjen.. hva vil du gjøre? jeg har selv fått tilbud i hifi klubben om at de kan sette opp et VT30 så jeg kan høre på det om det støyer eller ikke.. jeg har ikke sett et tv med lignende bildekvalitet så jeg vurderer tilbudet.. På LCD fronten så synes jeg sony er flott..
Af allo
jeg har fået repareret/udskiftet de blæser samt en elektronisk plade der sad i mit tv - par dage efter jeg har fået mit tv tilbage dukkede der en pixel fejl op så...- nu er det til rep.igen...

jeg ærgrer mig rigtig meget at jeg har investeret i et tv i år...

det er jo helt og fuldstændig latterligt at efter så mange år på banen er de stadig så dårlige som de er (de kan slet ikke sammenlignes med de første af slagsen men stadigvæk...så mange år på banen og stadig så mange problemer)

de burde slet ikke komme frem de første tv - og heller ikke de fleste der findes på markedet nu

de burde lade være med at 'prøve' sig frem på vores bekostning men siden at vi er så dumme som vi er så hoppede næsten alle sammen med på vognen og tja...folk er stadig utilfredse...

jeg kan så absolut ikke få det til at hænge sammen - at Pioneer's top model fra ca.2006 er stadig det bedste tv - hvordan kunne de gå ned????? - og hvorfor kan ingen andre matche deres top modeler 5 år efter????

godt nok er VT30 årets plasma men dets pris (stadig knap 15000kr) afspejler nul og nix 'value-for-money' - det burde ikke koste mere end 7000kr. for 50"
Af THM
T.E.Larsen skrev:
Men VT30 har altså bedre, mere naturligt billede og bedre panorering (eller hvad det nu hedder) Det hakker ikke som Samsungen kunne gøre en gang imellem.
du havde ikke IFC sat til høj?
Af THM
allo skrev:
jeg kan så absolut ikke få det til at hænge sammen - at Pioneer's top model fra ca.2006 er stadig det bedste tv - hvordan kunne de gå ned????? - og hvorfor kan ingen andre matche deres top modeler 5 år efter????

godt nok er VT30 årets plasma men dets pris (stadig knap 15000kr) afspejler nul og nix 'value-for-money' - det burde ikke koste mere end 7000kr. for 50"
det er pioneers 2009 topmodel der stadig er den bedste....

nok lige at stramme den, men de burde sætte dyrere og bedre blæsere i :)
Af ridderen
Ja min vt 30 er også stadig til rep. har haft 2 helt nye skærme med samme fejl. støj fejl fra print plade. og nu har jeg haft den sidste skærm som jeg fået sidst, nu været til rep 2 gange med støj fejl. og nu kommet hjem med ridse på skærm og samme støj, og den er nu sendt afsted igen til rep. både med støj problem og ridse på skærmen. det er nu 1½uge siden sidst jeg hørt fra servicebroker. har nu kæmpet med det her i 2½ måned nu.

det er pænt træls ingen tv ha. ;( det er en 55tommer
Af allo
ridderen skrev:Ja min vt 30 er også stadig til rep. har haft 2 helt nye skærme med samme fejl. støj fejl fra print plade. og nu har jeg haft den sidste skærm som jeg fået sidst, nu været til rep 2 gange med støj fejl. og nu kommet hjem med ridse på skærm og samme støj, og den er nu sendt afsted igen til rep. både med støj problem og ridse på skærmen. det er nu 1½uge siden sidst jeg hørt fra servicebroker. har nu kæmpet med det her i 2½ måned nu.

det er pænt træls ingen tv ha. ;( det er en 55tommer
nøj hvor grineren (på den mindre haha måde altså...) - mit er også kommet tilbage med en kæmpe ridse samt et slag (toppen af tv'et) fra sidste rep. - så det bliver fixet sammen med den pixel fejl

er der noget man kan stille op med hvis det fortsætter sådan?? - jeg tænker på lovmæssige aspekter - for det er nu hverken 'i orden' eller til at holde ud (to rep. i løbet af 3mdr.)
Af ridderen
ja jeg vil egentlig også gerne vide om man kan snart kan begynde kræve nogle penge tilbage eller ny skærm eller ligende. for det her ræs, kan sku også godt kører ens psyke ned, når man har travl i forvejen
Af allo
ridderen skrev:ja jeg vil egentlig også gerne vide om man kan snart kan begynde kræve nogle penge tilbage eller ny skærm eller ligende. for det her ræs, kan sku også godt kører ens psyke ned, når man har travl i forvejen
jeg har nu mest lyst til at annullere handlen men...- det kommer vist ikke på tale...tv er 3mdr.gl.og har været 2 gange til rep...
Af allo
THM skrev:
allo skrev:

det er pioneers 2009 topmodel der stadig er den bedste....

nok lige at stramme den, men de burde sætte dyrere og bedre blæsere i :)
for ikke at tale om højtaler...- jamen helt seriøst...helt OK højtaler til pc med blød og fyldig lyd koster max 300kr...- så om det ville være tricky for dem at sætte to små flade højtaler ind i et top model tv (og alle andre for den sag skyld)? - come on...- det KAN lade sig at gøre...- og det ville ikke koste dem alverden (langt fra...) - jeg beder ikke om 6000 watt rå power med tilsvarende sub eller noget...- bare lyd der svarer til det man betaler for...