Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hjarsen
Hej Flatpanels.

Nu må jeg have hjælp igen til at få skiftet et par fladskærme ud. Jeg ved i er eksperter.

Jeg leder efter det bedst mulige LED fjersnyn med nyeste DVB-C og DVB-T og self 100+ hz.

Det skal have HDMI og USB udgang.

Prisklasse ca. 4800 kr.

Hvad har i i tankerne og hvad kan i anbefale?

På forhånd tak for hjælpen
Af Hjarsen
Ingen der kan hjælpe mig med nogle forslag?

Come on ;:)
Af BrianH
Du må lige gøre en indsats selv først.
Søg på hifipriser.dk og sæt max til 4800kr. Find dem der opfylder dine tekniske krav og spørg bagefter her (med links), hvilke der er det bedste...
Af Scandal
I forrige uge kunne man få Sony KDL-40EX720, som er på FlatPanels "købsanbefaling" til 4999,-
Ved godt det er 200,- over dit budget ... til gengæld ved jeg ikke om man stadig kan finde den til dén pris nogen steder... O_O
Af THM
Hjarsen skrev:Hej Flatpanels.

Nu må jeg have hjælp igen til at få skiftet et par fladskærme ud. Jeg ved i er eksperter.

Jeg leder efter det bedst mulige LED fjersnyn med nyeste DVB-C og DVB-T og self 100+ hz.

Det skal have HDMI og USB udgang.

Prisklasse ca. 4800 kr.

Hvad har i i tankerne og hvad kan i anbefale?

På forhånd tak for hjælpen
hvorfor selfølgelig 100+hz?

jeg ville også overveje samsung ue40d5005, men nævnte philips ser også ganske god ud og til rimelig pris...
Hjarsen skrev:Det skal have HDMI og USB udgang.
Hvad mener du helt præcis med USB-udgang? Detkan betyde flere ting.
Skal den kunne optage på en USB-hardsik (PVR funkiton), eller skal den bare kunne vise fotoalbums fra en USB-stick?
Hjarsen skrev:med nyeste DVB-C og DVB-T
Hvorfor stiller du krav til både DVB-C og DVB-T?
Er det da et krav både at kunne modtage qntenne-TV (Boxer) og kabel-TV (YouSee / Stofa)?

Skal du kunne modtage Boxer, så skal du sørge for at det har DVB-T2 modtager - DVB-T er ikke nok. Ellers kan du ikke modtage de ny HD-kanaler som Boxer introducerer efter nytår.

Stort set alle nyere TV har både DVB-T, DVB-C modtager og CI-interface, så til kabel-TV vil de alle virke lang tid endnu (indtil de engang ude i fremtiden skifter til DVB-C2, men der er der ikke medlt nogen konrekte plenar ud om fra hverken Stofa eller YouSee og der findes da heller ikke eller ingen TV med indbygget DVB-C2 modtager endnu.

Der er dog rigitig mange TV der stadig ikke har DVB-T2 modtager med CI+-interface, hviket er nødvendigt for i fremtiden at kunne modtage alle Boxer kanaler. Specielt mange billigere serier (inkl. det prisleje du kigger efter) har stadig ikke DVB-T2.

Så hvis du skal kunne se Boxer er den letteste måde af komme igang med grovsorteringen på at finde ud af hvilke fabrikater der overhovedet tilbyder 37''-40'' LED-TV med DVB-T2 tuner i dit prisleje. Listen er vist slet ikke så stor. Så når du har fundet ud af det kan du liste de pågældende fabrikater og modeller med pris, så folk kan begynde at komme med anbefalinger.
Af Snurrerundtlyd
Scandal skrev:I forrige uge kunne man få Sony KDL-40EX720, som er på FlatPanels "købsanbefaling" til 4999,-
Ved godt det er 200,- over dit budget ... til gengæld ved jeg ikke om man stadig kan finde den til dén pris nogen steder... O_O
Grunden til at EX720-serien er på tilbud er at den udgår og bliver erstattet af EX723. Forskellen på de to modeller er at EX723 har DVB-T2 og CI+, som EX720 ikke har. Det er svaret jeg fik i Expert som havde EX720 i tilbudsavisen i sidste uge. TV'et er vist stadig på tilbud i denne uge.

SONY KDL40EX720BN 3D LED til 5.499,- http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... 01705.aspx

Afløseren KDL40EX723BAEP med DVB-T2 sælger de også.
SONY KDL40EX723BAEP til 7.999,- http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... 35413.aspx