Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NeverKnow
Hej i forumet..

Vi skal bruge nye skærme og jeg skal prøve dem af vi skal bruge nogle til hjemme arbejdspladser og personligt skal jeg også spille lidt på den. Jeg sidder max 50-60 cm fra den og den skal som sagt bruges til alm. desktop brug.

Arbejder inden for Tele og Internet branchen og vi bruger den til div. service sider og office brug og ellers ikke rigtigt noget grafisk.

Dog så vil det være en fordel at folk også kan bruge den når de skal spille se film etc. da det er beregnet til at de efterfølgende kan købe skærmen og gerne skulle få noget ud af den jo.

Samtidig vil nogen også bruge den privat når de bare er hjemme.

Har lidt kig på Dells skærme havde tidligere selv en 2006FP og den var jeg vildt glad ved den bedste skærm jeg nogensinde har haft når vi snakke LCD.

Har kig på:

Dell 22" Wide

Dell 20.1" 2007WFP

Dell 20.1" 2007FP (Ikke WIDE)

Har i erfaringer med nogen af disse? Samtidig så kan jeg ikke bedømme om det skal være wide eller ej. Den 22" har jeg hørt var med TN paneler som skulle være ret dårlige i forhold til de S-IPS paneler der er i 2007FP+WFP ?

MVH Troels
Af Scandal
Hvis du søger lidt i forum, vil du finde en masse om 2007WFP og 2007FP og også en smule om deres 22"
Af Niels
Jeg har en 2007FP er er fuldt ud tilfreds med den. Jeg har haft en SamSung 204B, som har et TN panel, og vil absolut ikke anbefale den til kontor brug pga. de dårlige betragtningsvinkler. Desuden fik jeg ondt i øjnene af at glo på den, specielt på hvide baggrunde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blot til orientering: Der er ikke S-IPS panel i 2007FP, der er et S-PVA ligesom den jeg har testet her på siden.
Af dr. jones
#Yakken
I den store 2007FP-tråd snakkes der om 2007FP med S-IPS panel. Er versionerne med S-IPS panel blevet helt udfaset af produktion eller hvad, siden du "benægter" deres eksistens?
2007FP er lige kommet på tilbud igen til 3.377,75. Tilbudet varer indtil 28/2
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der har aldrig været en 2007FP med S-IPS i Danmark. Jeg har set enkelte rapporter om en på Dells eget forum, men du får den ikke hvis du bestiller herhjemme.
Af dr. jones
Hvis den kun leveres med S-PVA nu, så behøves jeg ikke at få besvaret mit spørgsmål i den store 2007FP-tråd om hvad der er bedst S-PVA vs. S-IPS.
Dell oplyser at denne model leveres med enten et S-PVA panel fra Samsung eller et S-IPS panel fra LG.Philips og desværre er det lidt af et lotteri hvilket model man modtager.
test af 2007FP
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det jo mig der har skrevet anmeldelsen, så jeg ved udmærket hvad der står i den, men da jeg testede skærmen var den stadig relativ ny herhjemme og jeg havde ikke nogen referencer til paneltyperne ud over hvad der kunne læses fra Dells side.
Af kyozo
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om forskellen på S-PVA og S-IPS.

Jeg har kigget lidt på guiden "Panelteknologier", og der synes jeg det er svært at konkludere hvad der er bedst. Umiddelbart virker det som om S-PVA styrke er kontrastforholdet, mens S-IPS har bedre farvegengivelse og er hurtigere. Betragningsvinklerne lyder som om de er ens.

Jeg vil bare have bekræftet at det er korrekt, jeg skal primært bruge skærmen til kontorbrug, og har behov for så høj opløsning som muligt. Jeg har fravalgt TN panelerne pga. de dårlige betragtningsvinkler.

Jeg overvejer selv og jeg skal købe Dells 2007FP (S-PVA) eller Philips 200P7ES (S-IPS), så vidt jeg har kunnet spore mig frem til laves Philips modellen også med en anden paneltype, men den bliver vist kun solgt i US.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, basalt set er det forskellene på de to typer. Dog har S-PVA den lille ulempe at dynamikken i kontrasten ikke er perfekt når du kigger på skærmen ligepå - dette er også beskrevet i min anmeldelse.
Af dr. jones
Ved godt at det er dig der har skrevet anmeldelsen. Det var netop derfor, jeg blev forvirret, fordi du i anmeldelsen og i tråden om 2007FP snakkede om S-IPS og S-PVA. Men nu ved jeg da, at det er Dell, der ikke har givet nøjagtige oplysninger om, hvad for nogle paneltyper, deres 2007FP blev solgt med, da du skrev anmeldelsen. Hvis den i Danmark så kun sælges med S-PVA panel, vil jeg da opfordrer dig til at rette det til testen, så andre ikke bliver forvirret ligesom mig. evt. angive, at skærmen kan fås med S-IPS, hvis man køber den i et andet land, hvis det er sådan, det forholder sig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skulle hermed være gjort.
Af dr. jones
Super, så skulle den misforståelse være ryddet af vejen :)