Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af axl
Goddag.

Så blev jeg så træt af 3's mobile bredbånd at jeg fik bestilt internet gennem Stofa.

I den forbindelse har jeg nu smidt et ethernetkabel fra routeren og i mit tv. Når jeg trykker på Viera Cast knappen på fjernbetjeningen siger tv'et følgende:

Starter - vent venligst
EXIT: Afbryd

Dette står på skærmen i ca et halvt sekund, og så sker der ikke rigtig mere.

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning?

På forhånd mange tak.

Axl
Af axl
Nej, det har jeg ikke. Kan du pensle det lidt ud for en hifi-kegle?!

PS. Jeg har aldrig før brugt Cast men tænkte at når jeg nu havde fået ordentligt internet kunne det da være fedt at kunne.

VH Axl
Af Peter Schrøder
axl skrev:PS. Jeg har aldrig før brugt Cast men tænkte at når jeg nu havde fået ordentligt internet kunne det da være fedt at kunne.
Jeg læste egentlig, mellem linierne, at du havde haft det oppe at køre på det trådløse net, men det har du ikke, kan jeg forstå..
Jeg kender ikke Panasonics menuer, men på Samsung skal man ind i indstillinger og angive, hvilket form for netværk man benytter; Trådløst eller kablet. Samsungen har indbygget wifi og står default på trådløst, så man skal skifte indstillingen til kablet, hvis det er det man bruger.
Er det en router du har (i modsætning til et modem uden routerfunktion)?
Af AndBis
Har ikke forstand på TV'et, men ved noget om internet og stofanet.
Problemet med stofa er at du skal logge ind, når du bruger internettet, med mindre du har sat den til at være Always-On. Det kan du gør på din profil på stofa's hjemmeside.
Hvis du ikke vil have det, skal du lave en undtagelse, ved at finde din TV's macadresse, og lave en undtagelse når denne macadresse forsøger at komme på.