Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af larsen_mic
Jeg er i den uheldige situation at jeg har fået et mærke i det uv-filter, som sidder på glasset af mit LG tv. Ikke nok med at det ødelægger æstetikken i sådan en stor flade, så sidder det lige i undertekst-højde, hvorfor det er generende. Derfor vil jeg høre om i har input, i forhold til at fjerne dette og eventuelt erstatte det med et andet UV-filter?

LG Support kan ikke selv komme med noget konkret svar, men siger at skærmen sikres mod UV-stråling med dette flter, hvorfor skærmen vil være mat hvis man ikke har det på.
Af kskruger
Jeg tror ikke på, at det nogensinde vil blive pænt, hvis du hev det af. Så ville der sikkert, sidde noget tilbage af limen, som du så istedet skulle kæmpe med. Jeg ville istedet forhøre mig, om man kunne skifte selve glaset foran skærmen. Sikkert ikke nogle billig løsning, men nok den pæneste i længden.
Af larsen_mic
Det med resterende film som bliver siddende, er naturligvis noget som skal med i overvejelserne. Hvad angår udskiftning af glasset, så koster det omkring 4-5000 i alt.... hvilket ikke er en interessant løsning :)
Af kskruger
Ja det indskrænker jo dine mulighedder, er det ikke noget du kunne lære at leve med?
Af larsen_mic
Det har jeg også overvejet, men det fylder alligevel en del på skærmen. Det startede desværre med at være en fragtskade fra pakketapen, som kom da tvet var til reparation. I starten vidste jeg ikke at der var en folie på glasset, så jeg troede bare det var klister jeg ikke lige kunne få væk. Da der gik mere end én uge før jeg fik kigget på det, så dækker pakkefirmaet ikke! Jeg fik så gjort skaden værre, hvorfor jeg nok selv ser det en del mere end andre.

Alternativ må jeg dog leve med det som det er.. desværre! Ellers tak for input.