Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Maestroelite
Øv, jeg modtog mit PS51D7005 for nogle dage siden og har idag kørt "rulleren" og må konstatere 4 pixelfejl.

Var ellers allerede glad for mit valg.

Nå men så skal jeg igennem returmøllen osv :(
Af Mysen
Surt show...
Af Pyndk
Du er ikke alene jeg har kun 1 men mit panel larmer så jeg har sendt bud efter samsung, som sender en reparatør i næste uge
Af Maestroelite
Pyndk skrev:Du er ikke alene jeg har kun 1 men mit panel larmer så jeg har sendt bud efter samsung, som sender en reparatør i næste uge
Hvor længe har du haft dit?
Var pixelfejlen der fra start?
Af Pyndk
mit er en uge gammel, det er nummer 2 jeg har byttede den første pga buzz.

Tror fejlen var der fra starten fik efter 3 dage kørt monitor test her fra, den viste så en pixel der ikke lyste når den skulle lyse rød, ellers virker den fint.

Da jeg synes fjernsynet stadig larmede ringede jeg og klagede over pixelfejlen og larmen (hvis den ikke larmede ville jeg ikke have ringet).
Der ringede så en tekniker tilbage at de skulle have fat i nogle reservedele og så ville de komme og kigge på det, for pixelfejl måtte der ikke være og han kunne heller ikke forstå jeg kunne høre den 4 meter væk. Som han sagde skulle 2011 modellerne ikke buzze så meget.
Af Maestroelite
Man kan faktisk ikke se de 4 pixelfejl fra vores sofa, så konen mener det er irriterende at skulle bytte det.

Men jeg har det lidt sådan at 4 pixelfejl er 4 for meget.

Det er Samsung support du har fået til at komme ud?

Må jeg spørge hvor du har købt og hvad de evt har sagt da du snakkede med dem?

Jeg fik oplyst af min forhandler deres reperations partner som så kan komme og hente det hos mig, men jeg ved ikke om de vil forsøge at reparere eller om de vil ombytte.
Jeg foretrækker da klart at få byttet det.

Samsung support sagde de ikke kunne komme ud når det var under 14 dage gammelt for så skulle forbrugeren gøre brug af sin retur ret.

Synes allerede jeg er endt lidt imellem parterne, men har sendt dem en mail og ser hvad de siger i morgen.

Har ikke lyst til selv at skulle arrangere fragt og alt muligt for at ombytte en fejlbehæftet vare.
Af Pyndk
Jeg har købt den ved Proshop, dem har jeg dog slet ikke kontaktet med dette. Jeg ringede direkte til Samsung Prestige Service og snakkede med en medarbejder om det (jeg har læst nogle steder at de ikke var gode til dansk, men hende her var ihvertfald dansker). Så spurgte hun om nogle ting og jeg svarede ganske ærligt. Så hun sendte det videre til en tekniker.

Efter 2 timer ringede en tekniker og spurgte om det samme igen :s , men han ville straks få bestilt de reservedele der skulle til og sende en mand. Jeg fik ikke noget at vide om at jeg skulle benytte min returret, selvom de godt vidste fjernsynet var 9 dage gammelt. Jeg ved ikke om det er fordi jeg sagde jeg havde byttet den første og de så fik ondt af mig :p
Af Maestroelite
Kunne da godt være man bare skulle prøve at ringe til Samsung support igen i morgen.
Afventer lige mail fra forhandler + deres service/rep leverandør.

Min kone spørger om ikke bare vi kan beholde TV'et som det er, da hun er bange for at vi får det skiftet og så er der nye problemer, pixelfejl igen eller værre endnu, en buzzer.

Jeg ved ikke helt, jeg synes at når der er 4 pixels der er gået kolde, 3 røde + 1 grøn konstant så har jeg ikke fået det jeg har betalt for.
Som sagt kan vi faktisk ikke se de pixels fra vores sofa.

Hvad er konsensus herinde i forhold til pixelfejl og ombytning/reperation?
Er der nogle situationer hvor det vil komme til at genere os senere hen?

Jeg er desværre tilbøjelig til at give konen ret i at 4 pixelfejl er bedre end en buzzer, men stadig... O_O
Af PhDream
Lyt til konen. Du vil fortryde det, hvis du bytter og får en buzzer. De 4 pixels, som du alligevel ikke ser, er intet ift. konstant buzz, som man hører...ja, konstant.

Det kan være heldig, og at nogle af de pixels er "stuck pixels", dvs. at de kan blive aktive med tiden.
Af Maestroelite
PhDream skrev:Lyt til konen. Du vil fortryde det, hvis du bytter og får en buzzer. De 4 pixels, som du alligevel ikke ser, er intet ift. konstant buzz, som man hører...ja, konstant.

Det kan være heldig, og at nogle af de pixels er "stuck pixels", dvs. at de kan blive aktive med tiden.
Tak PhDream 8)

"stuck pixels" lyder som noget jeg lige må have googlet engang, kunne da være nice hvis de kom i live pludselig, tvivler dog.
Af Maestroelite
Jeg har prøvet at køre diverse programmer/film som i teorien kan løse op for stuck pixels, måske de virker bedre på LCD skærme da jeg ingen success har haft med det.

Jeg er dog mere eller mindre overbevist om at jeg venter og ser situationen an.
Jeg laver ikke en ombytning pga risikoen for en "buzzer".
Mit gamle (Alfaview) buzzede som et ondt år, og det generede mig mere end noget andet, så det er rart at have et nu som ikke gør.

Udover det så er jeg virkelig tilfreds med mit valg foreløbig, billedet er virkelig godt synes jeg, specielt på HD kanaler (selvfølgelig kan man sige).

PS3 fungerer også virkelig godt synes jeg, meget bedre end den gamle, og det er stadig med component, så måske når jeg får skiftet til HDMI der er et endnu større boost.
Har dog kun spillet 1 spil, Fallout 3: New Vegas.

Film ser også meget bedre ud, også fra USB HDD.

PS: Er der nogen der kender noget til om Samsung Prestige support ville have andre værktøjer de kunne bruge til at få liv i de 4 pixels der laver ballade?
Af Maestroelite
I mellemtiden har forhandleren også taget kontakt til Samsung support som kontaktede mig igår og idag.

De vil komme og udskifte panelet.

Krydser fingre for at alt går godt så jeg har et TV uden hverken buzz eller pixelfejl 8)
Af Pyndk
Jeg har snakket med service center gruppen idag. De ville gerne om de kunne få lov at tage mit fjernsyn med hjem til dem, da de havde mange erfaringer med at løse paneler flækker for dem, når de er på 50" eller mere. Fik du noget at vide om det Maestroelite?
Af T_skaaning
Kan det virkelig være rigtigt, at man skal gå og krydse fingre for at få et produkt uden fejl? Pixelfejl, buzzing osv... Ja clouding på LED tv.

Så kan jeg da bedre forstå, at priserne på TV rasler så hurtigt ned i disse dage.. Hvis halvdelen af dem er med fejl på.

Jeg går og pusler med at købe et PS51D8005 her et af dagene.. Kan I svare mig på, om der er lille eller stor risiko for fejl på dette tv?

Og må jeg i øvrigt lige høre jer, hvad i måtte slippe for jeres 7005? Fordi hvis det er en del billigere end 8005, så ku' jeg da godt overveje det i stedet..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9