Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nittencss
Hej

Jeg har lige fået sat mit nye surround sound system op (Samsung Ht-4500) Og lyden virker upåklageligt, men når jeg prøver at afspille en Dvd eller bare se om jeg kan få hoved menuen frem. Så vil den ikke vise billedet. hvor der der efter efterlader en sort skærm.
Og det er et Hdmi kabel som bruges i denne sammenhæng.
Tv- Sharp LC46_40LE831S

Der kommer en tekst frem "Inkompatibelt videosignal modtaget, kontroller indstillingerne af udgangsenheden"
Hvis mere, så spørg endelig.

Thomas
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis HDMI-udgangen er indstillet til
en opløsning, dit tv ikke understøtter
(f.eks. 1080p), ser du intet billede på
dit tv.
• Tryk på og hold knappen STOP ( ) på frontpanelet nede i mere end 5
sekunder, når der ikke er lagt nogen disk i. Alle indstillinger vender tilbage til
fabriksindstillingerne.
Dette er fra manualen.
Af Nittencss
Det hjælper ikke :)
Men mit Tv er jo lige præcis Full HD Så det burde jo understøttte 1080P, og kablet fejle intet, da jeg kan sætte det til min bærbar, også virker det også fint :)
Brugeravatar
Af MigSelv
De 1080p er jo kun ment som et eksempel, de kunne for den sags skyld have skrevet 576i.
Af Nittencss
Det havde jeg også forstået. men derfor burde det kunne vise i de fleste formater. og umlidbart har jeg ikke nogle chance for at ændre opløsningen. :)
Af Nittencss
Har nu prøvet at sætte et komponent kabel i. Og der kommer der et billed frem på skærmen, der kan jeg så ændre udgangs opløsningen og når jeg ændre den til 720P, eller 480i, 576i. Og derefter sætter HDMI-Stikker tilbage i, vises der intet billed.
Og har opdateret Firmwaren.