Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moerch
Hej med jer.
Jeg har i et års tid haft glæden af et Panasonic 42X20, men nu er det slut. I stort set hele perioden tid har jeg bokset lidt frem og tilbage med en periodisk fejl, der har bivirket at tv'et har været til rep. 3 gange. Fejlen er stadigvæk ikke udbedret og jeg har derfor bedt butikken om at finde en løsning der kan gavne os begge. Svaret får jeg i næste uge.

"Problemet" er at jeg ikke har givet alverden for det. Det kostede 3700,-. Hvad kan erhverves for de penge hvis jeg gerne vil have en tilsvarende model? Jeg er villig til at kaste lidt ekstra i kassen. Tv'et er i øvrigt hos Elgiganten.

På forhånd tak.
Af PeterD
Problemer med et Panasonic tv...WTF!!!!! ;;)

Havde du skrevet LG, Goldstar, Samsung eller Medion havde jeg trukket på smilebåndet men Panasonic tv......Det har jeg "squtte" ikke hørt før!

Det må være en dårlig leverance :(

Så vælger du nok ikke Panasonic plasma næste gang :s . Eller... De har ellers en 42" C3 til 3500kr på nettet...... Egentlig ærgeligt for med en plasmaskærm får du jo det bedste billede hvis det handler om tv/bluray..
Af Moerch
Jeg ved ihvertfald at problemet ikke er kendt. Panasonic har aldrig hørt om det før. Og naturligvis heller ikke Elmutanten :s
Men jo, jeg har været super glad for mit tv. Og vil meget gerne gå i samme retning igen. Men nu er X20eren jo udgået og der må være kommet en efterfølger.
Siden sidst jeg har kigget, er der jo den debat om DVB-T2 og jeg nægter at have en boks stående ved siden af tv'et. Der er jo nok bras i forvejen (Wii, DVD, 360). Derfor bør efterfølgeren være udstyret med denne boks.
Af Thomas Fisker
Måske du kunne kigge på txp42u30, den kan fås til lige under 4000,- hos proshop, du kan evt. spørge om de ikke vil matche prisen i den elgiganten du har købt tv'et i, hvis du ikke vil handle online.

Ellers er der selvfølgelig txp42g30 der koster lige over 6000,- den er rost mange steder.
Af Moerch
Den du tænker på, er det den der hedder tx-p42ut30y? Den figurerer ikke som værende aktuel hos Elgiganten. Jeg ved ikke lige hvorfor den hedder "t" og den du nævner, ikke gør?
Af PeterD
på recordere.dk skriver de vist at U30 er Full HD..

Det er lidt indviklet når Panasonic går "amok" i deres modelnumre...

Det eneste jeg har læst mig frem til at "entrymodellen" fra 2010, X20, skulle have et maginalt bedre billede end den nuværende entrymodel som skulle være C3...?

Jeg ved ikke om det passer....
Af Moerch
I forhold til mit eget x20, er P42u30 Full HD. P42ut30y er ligeledes Full HD men også forberedt med den nye DVBT2 tuner. Det er ihvertfald hvad jeg lige kan støve op af informationer.
Af Mysen
UT30 er en 3D model. T'et i alle Panasonics modeller angiver dette.

Det bogstav, der kommer efter tallet, f.eks. E eller Y angiver landet, det skal sælges i. Y er de nordiske modeller og kommer med DVB-T2, mens E er til det europæiske marked og kommer altså kun med DVB-T.

Der er desværre ikke nogen U30Y og heller ikke nogen C3Y, så hvis du bruger boxer og skal undgå en ekstern boks til foråret, så skal du have flere penge op af lommen og købe enten UT30Y eller den lidt bedre G30Y, der dog er uden 3D.
Af Moerch
Ut30Y og G30Y ligger prismæssigt tæt på hinanden. Omkring de 6000,- i 42". Hvis jeg skal nærme mig prisen på mit nuværende (og det skal jeg:)), har jeg også set på S30Y. Den har ikke 3D og ingen THX indstilling. Til gengæld er den næsten 1000,- billigere end de to førstnævnte. Det virker IMO som en mere "naturlig" afløser for min X20. Hvad mon erfaringerne er med denne model?
Af Mysen
Du har ret. S30Y kan man selvfølgelig også vælge. Det er ikke en naturlig afløser, for den er bedre end din X20. Den naturlige afløser har bare ikke T2. S er serien lige under G, og du kan nok godt regne med at S30 minder meget om G20, selv om den dog ikke helt uvæsentligt kommer uden THX-profilen.
Af Moerch
Den der THX indstilling.. Er den de ekstra penge værd set ud fra en alm. forbrugers synspunkt?
Af THM
Moerch skrev:Den der THX indstilling.. Er den de ekstra penge værd set ud fra en alm. forbrugers synspunkt?
hvis du går op i korrekt billedgengivelse så ja. "true cinema"-profilen er dog også god, men ikke ligeså præcis...
Af Moerch
Jeg har brugt "cinema" profilen og den har jeg været rigtig glad for. Tror ikke jeg vil prioritere THX profilen med mindre jeg finder et godt tilbud :p