Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pertm
Hey nogen der ved om en butik har åben i morgen søndag gerne i nærheden af frederikssund, som sælger HDMI 1.4 kabler, fik lejet en 3D film men kan ikke se den da jeg mangler det skide kabel :-(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bilka og Elgiganten holder åbent i morgen, men om du så vil kære efter det er en anden sag :)
Af PhDream
Man kan sagtens se 3D uden et HDMI 1.4 kabel.
Brugeravatar
Af Shase
Ja, jeg kan også bekræfte det med at man ikke behøver 1.4 hdmi. Men man skal bruge 1.4 hvis man skal se full hd 3d.

Se evt dette link

http://www.highdefdigest.com/news/show/ ... r_All/4002
Af pertm
Hmm så fatter jeg ikke hvorfor det ikke virker?? hvis det ikke kræver 1.4 HDMI min afspiller er Playstation 3 så vidt jeg er orienteret så kan den godt afspille 3D blu-ray og den er opdateret ?
Brugeravatar
Af Shase
Har du indstillet din ps3? man skal indstille et par ting før 3d virker så vidt jeg husker. Noget med størrelse af dit tv o.l.
Af lgowner
1. man må gå ud fra at ps3 er fuldt opdateret og har korrekt fw til at køre 3D bluray?
2. har tv 3D support og ps3 ikke har fundet de , så skal du køre en indstilling af HDMI opsætningen igen og f.eks skifte til 1080p samtidig.

sidst, hvis dit kabel virkelig er gammelt altså hdmi 1.1, så kan det måske godt være at der kan være et problem med ps3 som ikke kan se dit tv klarer 3D.

jeg bruger ikke et hdmi 1.4 og tv så først 3D da jeg kørte indstillinger endnu en gang (f.eks prøv at nulstil ved at holde power knap nede når du tænder ps3)
Af pertm
Yes var bare lige en ny søgning der skulle laves på tv indstillinger på ps3 og fandt et HDMI 1.4 i blockbuster så nu spiller det bare :) takker for indputtene