Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sorensen84
Jeg har lige købt et sandberg ultra high speed hdmi kabel og billedet fra computeren er rigtig flot på mit Panasonic G30. Men når jeg kører videoer, kommer der sådan noget (hedder det statisk støj i billedet?). Den hakker lidt i billedet, som om frameraten ikke kan følge med. Jeg kører dog med en 20/2mb forbindelse. Har prøvet at lade være med at køre HD i videoer, men det er der stadigvæk. Ved nogen, hvorfor den gør det?
Af bleed_blue
Kan PC'en køre samme HD film på en almindelig skærm? Dvs. er problemet pludseligt opstået efter du tilsluttede et TV?

Det kunne godt lyde som om, at din PC ikke har kræfter nok til HD.
Af Sorensen84
Min pc kan køre hd. Men det kommer også selvom jeg ikke køre hd. Det er lidt træls. Der er nærmest sådan nogen hak i billedet.
Af bleed_blue
Tjah, det har jeg ikke rigtig den fornødne indsigt i til at kunne svare på.

Kører du med en eller flere skærme ad gangen? Jeg har selv haft problemer, når jeg kørte to skærme i fuld hd opløsning. Her var grafikkortet for sløvt.

Har du prøvet med andet hdmi kabel, anden hdmi port på tv'et? Jeg ved ikke, om det kan have betydning, men det kunne være værd at prøve.
Af Sorensen84
Jeg har lige købt et hdmi kabel i dag, og det her kabel skulle være rigtig godt, så tror ikke, at det er det.

Det kører med 1080i. Så billedet er rigtig flot. Det ser ikke ud til at være noget med computer eller fjernsyn. Der er små rystelser og hop i billedet. Som billedet nogle gange ligger over på hinanden, så der opstår de små hak. Jeg tror måske det er elektroniske impulser, som påvirker det. Jeg har min router til at stå i stuen ved fjernsynet, da det er eneste mulighed jeg har. Jeg læste at routeren kunne forstyrre. Kan det være det? Og kan man blokere elektroniske impulser? Måske I ved mere om det end mig. Det er i hvert fald lidt irriterende. Håber jeg kan slippe af med det, ellers må jeg vende mig til det. Jeg bruger bare meget computeren til at se tv på. Og nu hvor jeg har fået nyt fjernsyn, er det dejligt at koble computeren til tv, så jeg kan se det der. Vil helst slippe af med det.

Nu fik jeg forstyrrelserne væk. Der var noget i mit grafikkort som hedder ITC forarbejning. Ved nogen, hvad det er? Billedet ser ud til at køre en smule langsommere, men nu ser forstyrrelserne ud til at være væk. Jeg har også kun et Radeon HD 4570 512MB. Så måske har grafikkortet også lidt svært ved at følge med.