Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal have ny skærm, er så træt af TN paneler.

Jeg har set på disse to skærme
Eizo Foris FS2331
Dell U2312HM

umidelbart hælder jeg mest til Eizo grundet den pris man kan få den til.

Jeg bruger mest min pc til spil, multimedia og surfing.

Jeg er ikke ultra FSP nørd, vil bare gerne have en skærm der kan vise gode farver og ikke bare viser sort som en eller anden tåget tingest på min skærm.
Af DEVIL_DK
ingen der har lidt hjælp til dette ?
Af Mysen
Det er et svært valg, men hvis du synes sortniveau er vigtigt på din næste pc-skærm så klare eizo's VA-panel den del klart bedre en Dell's IPS.

Til gengæld er Dell's skærm hurtigere. Hvis du er vant til at spille med 60 fps, så er Dell nok at foretrække. Hvis du ikke er spilentusiast så er den dybe sort på Eizos skærm måske at foretrække.
Af DEVIL_DK
bliver sort i film og spil lige så træls grim med IPS som med TN panel eller er IPS væsentlig bedre.

Er det korekt at det IPS panel der sidder i dellen er en billig IPS udgave skulle hedde E-IPS og hvis ja hvad er forskellen på det og S-IPS
Af Mysen
Sort er næppe lige så træls som en billig TN skærm. F.eks.så er min bærbar's dybeste sort målt til 1,15cd/m2 i test, og det er jo hele 6 gange lysere end den Dell.

Jeg ved ikke, hvilket IPS pabel, der sidder i U2312, selv om det muligvis er nævnt i testen. Men da det jo er en prisbillig skærm, så er det nok meget rigtigt, at det er af den billigere type. - Men da det jo er til privat brug, gør den det sikkert godt nok. Der er jo ekstremt mange penge op til eksempelvis Eizo's professionelle IPS-baserede skærme.